آموزش تولید محتوا – چگونگی تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا، چگونگی تولید محتوا

 

آموزش تولید محتوا، چگونگی تولید محتوا

 

در حال حاضر به‌دلیل گسترش کسب و کارهای اینترنتی، تولید محتوا بسیار مهم‌تر از گذشته شده است. محتوا مطلبی است که اطلاعاتی را با عنوان هدف خاص در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد. بسیاری از افراد می‌توانند به تولید محتوا به‌عنوان یک شغل نگاه کنند و درآمد بسیار مناسبی از این شغل کسب کنند اما سوالی که ممکن است برای شما هم مطرح شده باشد این است که چگونه می‌توانیم تولید محتوا انجام دهیم؟ برای تولید محتوا به چه ابزار و راهکارهایی نیاز داریم. لطفا برای یافتن پاسخ به این سوالات در ادامه ما را همراهی کنید.

 

آموزش تولید محتوا

 

آموزش تولید محتوا

 

تولید محتوا در قالب تصویر، ویدئو، متن، صدا و غیره تولید می‌شود. هر کدام از این موارد کارکرد خاص خود را دارند و می‌توانند موجب افزایش تقاضای کسب و کار شوند. در شغل تولید محتوا – کارشناس سئو و تولید محتوا | یوتا (utta.ir)، تبلیغات و کپی رایتینگ، کلمات نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا، می‌توان با کمی خلاقیت و انتخاب صحیح کلمات و عبارات کلیدی، مخاطب را به‌شدت تحت تاثیر قرار داد و ارتباط موثرتری با او برقرار کرد و در مدت زمان کوتاهی مخاطب را به برند جذب کرد. در ادامه، درمورد راهکارهای تولید محتوا برای جذب مخاطب بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

راهکارهای تولید محتوای ازشمند

 

راهکارهای تولید محتوای ازشمند

 

این‌که مخاطب به خواندن ادامه‌ی مطلب و محتوا می‌پردازد، نشان‌دهنده‌ی رضایت او از محتواست. به‌علاوه، این کار باعث افزایش مدت زمان حضور مخاطب در سایت می‌شود که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت دارد. اگر شما از فوت و فن‌های تولید محتوا استفاده کنید و راهکارهای مناسبی را در این امر به کار ببندید، موفقیت‌تان حتمی خواهد بود. برخی از این راهکارها به‌شرح زیر هستند :

1- شناسایی سایت‌های موفق

سایت‌های موفق را شناسایی کرده و مطالب آن‌ها را مطالعه کنید. مطالب جذاب و مفید را شناسایی کرده و لینک آن‌ها را ذخیره نمایید. این کار به تولید محتوای ارزشمند و مفید کمک زیادی می‌کند.

2- شناسایی نویسندگان حرفه‌ای

نویسندگانی را که از سبک نوشتاری قوی و جذابی برخوردارند را شناسایی و نوشته‌هایشان را دنبال کنید. هر اندازه میزان مطالعه‌ی شما بیشتر باشد، ذهنتان برای نگارش محتوای جذاب، خلاقانه٬تر عمل می‌کند.

لازم به توضیح است که گاهی اوقات ممکن است مخاطب از خواندن ادام‌ ی مطلب منصرف شود. این موضوع دلیل براین نیست که محتوای شما مفید نیست، بلکه ممکن است به این دلیل باشد که شما به یکسری نکات برای جذب مخاطب توجه نکرده باشید. در ادامه به معرفی نکات کلیدی برای تولید محتوای جذاب می‌پردازیم.

 

نکات کلیدی آموزش تولید محتوای جذاب

 

نکات کلیدی آموزش تولید محتوای جذاب

 

در حال حاضر با پیشرفت روزافزون دنیای اینترنت، مخاطبان جزو ارکان اصلی به شمار می‌روند و می‌توانند در موفقیت یا شکست یک کسب و کار نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند. با رعایت یکسری نکات می‌توان به موفقیت در امر تولید محتوا دست یافت.

1- اولین جمله؛ نیروی محرکی برای خواندن ادامه‌ی محتوا

اگر با قانون اینرسی آشنا باشید، باید بگوییم که این قانون درمورد مطالعه نیز صدق می‌کند. هر اندازه که میزان مطالعه‌ی مخاطب بیشتر باشد، تمایل و نیروی او برای خواندن کمتر می‌شود. خواننده دوست دارد، هرچه زودتر مطلب را بخواند و تمام کند اما این قانون درمورد مخاطبی که جذب محتوا شده، صدق نمی‌کند. خواننده‌ای که جذب محتوا شده، دوست ندارد مطلب را رها کند و حتی ممکن است از تمام شدن محتوا ناراحت هم شود. در چنین شرایطی جمله‌ی اول می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و خواننده را به انتهای مطلب بکشاند. جمله‌ی اول هر قدر تاثیرگذارتر باشد، علاقه‌ی مخاطب به خواندن ادامه‌ی مطلب بیشتر می‌شود.

2- دقت زیاد در نگارش پاراگراف اول؛ تاثیرگذارترین قسمت محتوا

اکثر محتواهای تولیدشده، جنبه‌ی آموزشی دارند و آموزش در این محتواها حرف اول را می‌زند. برخی از نویسندگان در ابتدا درمورد کلیات موضوع می‌نویسند. این کار باعث می‌شود که خواننده به خواندان ادامه‌ی مطلب ترغیب شود. البته این موضوع در تمام محتواهای بازاریابی صدق نمی‌کند اما مسلما چیزی که باعث موفقیت در امر تولید محتوا می‌شود این است که فضایی را خلق کنید که مخاطب بیشتر به سمت موضوع اصلی کشیده شود تا سردرگرم نشود و درباره‌ی کلیات آگاهی کافی داشته باشد.

3- استفاده از فضای سفید در نوشتار

یکی از نکات مهمی که باید درمورد تولیدمحتوا به آن توجه ویژه داشته باشید، افزودن بخش‌های سفید رنگ به محتوا می‌باشد. انجام این کار مانع از خسته شدن خواننده می‌شود و دقت و توجه مخاطب را به خواندن بیشتر می‌کند.

برای انجام این کار و رسیدن به نتایج دلخواه برخی از موارد زیر را رعایت کنید:

  • اختصار در نوشتن محتوا
  • استفاده از کلمات ساده
  • استفاده از ضمیر دوم شخص و خطاب کردن خواننده
  • تولید محتوای جذاب و آموزنده

4- برانگیختن حس کنجکاوی در خواننده

یکی از نکات اساسی برای جذب مخاطب این است که با مطرح کردن سوالات مختلف، حس کنجکاوی را در مخاطب به وجود بیاورید و او را به خواندن ادامه‌ی مطلب مشتاق کنید. در صورتی‌که در برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب موفق نباشید، مخاطب هیجان اولیه برای خواندن ادامه‌ی مطلب را از دست می‌دهد. در صورت آشنایی با تئوری کنجکاوی در تولید محتوا، باید بدانید که شما باید در انتهای هر تعداد پاراگراف، از جمله‌ای کوتاه استفاده کنید تا خواننده برای خواندن پاراگراف بعدی مشتاق‌تر باشد.

5- استفاده از اعداد

از جادوی اعداد در عناوین برای جذب مخاطب غافل نشوید. استفاده از اعداد در عناوین، نقش به‌سزایی در جذب مخاطب دارد و باعث افزایش نرخ کلیک سایت می‌شود. ناگفته نماند که از اعداد، به‌صورت ریاضی در ابتدای عناوین استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد اینکه چگونه باید محتوا تولید کنیم توضیحات تکمیلی ارائه دادیم. امیدواریم با خواندن این مطلب با نکات کلی درمورد تولید محتوا آشنا شده باشید اما با این وجود برای موفقیت در محتوانویسی، همواره باید در حال مطالعه و افزایش دانش خود باشید.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران:

پیام خود را وارد کنید