توسعه سایت، توسعه وب سایت، گسترش وب سایت

توسعه سایت، توسعه وب سایت، گسترش وب سایت

توسعه‌ی سایت، توسعه‌ی وب سایت، گسترش وب سایت:

امروزه استفاده‌ی گسترده از سیستم‌های مدیریت محتوای کد آزاد یا رایگان طراحی وب سایت جوملا، طراحی وب سایت با وردپرس و … کار را برای توسعه‌ی وب سایت آسان‌تر کرده است و تعداد زیادی از برنامه‌نویس‌ها و طراحان وب سایت آشنایی کاملی با این سیستم‌ها دارند.

 

توسعه‌ی سایت، توسعه‌ی وب سایت، گسترش وب سایت

 

تیم یوتا با داشتن تخصص کامل در زمینه‌ی طراحی وب سایت با “وردپرس” و “جوملا”، میتواند به‌راحتی هر دو مورد را گسترش دهد. این تیم، در زمینه‌ی طراحی وب سایت با وردپرس و پشتیبانی آن، طراحی وب سایت با جوملا و پشتیبانی آن، طراحی قالب اختصاصی وردپرس و همچنین طراحی قالب اختصاصی جوملا از قدرت بالایی برخوردار بوده و درمورد توسعه‌ی وب سایت جوملا و وردپرس هیچ محدودیتی ندارد.

 

تفاوت طراحی وب سایت با توسعه‌ی وب سایت

 

اکثر افراد دو مفهوم توسعه‌ی وب سایت و طراحی آن را به یک معنی مشترک تلقی می‌کنند در حالیکه این دو با هم، معانی متفاوتی دارند. طراحی وب سایت شامل شکل و نمایی است که وب سایت دارد و کاربر می‌تواند آن را مشاهده نماید اما توسعه، عملکرد سایت و کاری که سایت می‌خواهد انجام دهد را شامل می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی تفاوت‌های این دو، به بحث بپردازیم.

 

تفاوت طراحی سایت با توسعه سایت

 

برای درک بهتر این مطلب ابتدا باید بدانیم که یک وب سایت از بخش‌های زیر تشکیل یافته است:

  • طرح وب سایت که بخش‌های گرافیکی آن را در بر می‌گیرد مانند منوها، رنگ‌ها و …
  • محتویات وب سایت که شامل مطالب و اطلاعاتی است که در وب سایت قرار داده می‌شود.
  • عملکرد وب سایت هم یکی از بخش‌هاست که نشان‌دهنده‌ی نحوه‌ی تعامل وب سایت با کاربران بوده و به این سوالات پاسخ می‌دهد که این وب سایت چه خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهد و آیا این وب سایت می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف نماید یا خیر؟
  • فعال بودن وب سایت در زمینه‌ی توسعه‌ی آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد و کیفیت آن با ایجاد تعامل با کاربر، مفید بودن منوها و مطالب وب سایت ارتباط مستقیمی دارد.

طراحی و گرافیک وب سایت

قسمت گرافیکی وب سایت، همان طرح و یا شمای آن است و طراح وب سایت اینجا تصمیم می‌گیرد که در هر قسمت از چه رنگ یا متن‌هایی استفاده نماید و … . طرح گرافیکی وب سایت باید برای کاربر جذابیت داشته باشد. در طراحی وب سایت باید طراح دقیقا بداند که چه رنگی را به کار ببرد و از چه عکس‌هایی استفاده نماید. تمامی این موارد با موضوع کلی وب سایت ارتباط مستقیم دارد. درواقع می‌توان گفت که هر کاری که ما در طراحی وب سایت انجام می‌دهیم بر اساس موضوع وب سایت می‌باشد.

 

طراحی و گرافیک وب سایت

برای توسعه‌ی وب سایت چه کارهایی باید انجام داد؟

از گذشته تا امروز همیشه این سوال وجود داشته است که برای توسعه‌ی وب سایت چه کارهایی را می‌توان انجام داد؟ ما در عصری زندگی می‌کنیم که به‌راحتی می‌توان هر چیزی را گسترش داد. در صورتی‌که شما اطلاعات کافی در مورد مدیریت یک وب سایت نداشته باشید، تنها کافیست که چند دقیقه در اینترنت به جستجو بپردازید و اطلاعات کافی در این زمینه را به دست بیاورید؛ از کارآفرینان گرفته تا وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای. اما در این گونه از موارد یک مشکل جدی وجود دارد و آن مشکل این است که بیشتر طراحان وب سایت تا زمانی کنار شما هستند که سایت شما را تحویل می دهند و بعد از آن حتی اگر شما ایده ها و محتواهای فوق العاده ای را به وجود بیاورید باز هم ممکن است به آن نتایج و موفقیت هایی که در نظر دارید نرسید.

 

یکی از اهداف طراحان وب سایت این است که به ترافیک و بازدید مناسبی دست پیدا کنند و یا اینکه بتوانند فروش خود را در فروشگاه اینترنتی بیشتر کنند. بهتر است این مورد را نیز بدانید که یک وب سایت ترافیک و بازدید خود را کم کم به دست می‌آورد و افزایش بازدید وب سایت، خود به خود اتفاق نمی‌افتد و بدون اینکه شما وب سایت خود را به کاربرانتان معرفی کنید، آن‌ها در رابطه با وب سایت فروشگاهی یا کسب و کار شما اطلاعات کافی ندارند، و شما باید معرفی خود به کاربرانتان را در اولویت قرار دهید و به این ترتیب، وب سایت خود را تقویت نمایید.

 

توسعه وب سایت

تبلیغات پولی برای توسعه سایت

بعد از این که طراحی وب سایت را با موفقیت انجام دادیم، برای اینکه بیشتر شناخته شویم، اولین کاری که باید انجام دهیم تبلیغات است. هنوز هم تبلیغات، سریع‌ترین راه و روش برای توسعه‌ی وب سایت محسوب می‌شود و برای جذب ترافیک و بازدید هم بهترین روش همین تبلیغات است .

شما هم می‌توانید با استفاده از تبلیغات هدفمند، همانند “تبلیغات کلیکی” به ازای ورود هر کاربر به وب سایت و هر کلیکی که انجام می‌دهد، هزینه‌ای را پرداخت کنید. تجربه‌ها نشان داده که برای شروع، این روش، فوق العاده است.

 

در ازای ورود هر کاربر به وب سایت، از شما هزینه‌ای کسر خواهد شد و خیالتان راحت است که ترافیک و بازدید مشخصی را به سمت وب سایت خود هدایت کرده‌اید، اما اینجا یک مشکل وجود دارد و آن هم اینکه بسیاری از وب مستران و مدیران در ابتدای کار از پس این گونه هزینه‌های تبلیغاتی بر نمی‌آیند و از طرفی هم این روش بازدهی مناسبی ندارد بلکه تنها روش خوبی برای جذب ترافیک و بازدید می‌باشد.

 

سئو و بهینه‌سازی برای موتورهای جست وجو

برای توسعه‌ی وب سایت روش اول یعنی تبلیغات را به شما پیشنهاد دادیم اما روش دوم که دارای بازدهی طولانی مدت می‌باشد، سئو و بهینه‌سازی است. این استراتژی هم‌اکنون برای وب سایت‌هایی موردنیاز است که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند.

 

سئو و بهینه سازی برای موتورهای جست وجو

 

سئو و بهینه سازی وب سایت کمک می‌کند که وب سایت شما هنگام جست وجوی کلمات کلیدی توسط کاربران در نتایج جست وجوی گوگل و موتورهای جست وجوی دیگر برای کاربران نمایش داده شود. بنابراین این روش بازدهی بالاتری خواهد داشت و با این روش، می‌توان ورودی‌های زیادی را از سمت موتورهای جست وجو به وب سایت خود انتقال داد.

سئو و بهینه‌سازی از جمله کارهای تخصصی است و بهتر است همواره یک فرد متخصص در این زمینه کنارتان باشد چون او به خوبی می‌داند که چطور بر روی وب سایت شما کنترل داشته باشد تا بازدهی خوبی در انتظار وب سایت شما باشد.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران:

پیام خود را وارد کنید