تیم تولید محتوا

انجام تولید محتوا به‌صورت شخصی کار سخت و دشواری است و هر شخصی توان انجام این کار را ندارد. از این رو برای تولید محتوای اصولی نیازمند یک تیم محتوا خواهیم بود.

تیم تولید محتوا، مجموعه‌ای از افراد کاربلد، قوی و منسجم است که می‌توانند محتوای سایت، پیج، شبکه‌های اجتماعی و سایر بسترهای محتوا را مدیریت کنند. شما می‌توانید برای تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت از تیم تولید محتوای یوتا کمک بگیرید.

اعضای تیم تولید محتوا را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

اعضای تیم تولید محتوا

تا به اینجا درمورد اهمیت تولید محتوا توضیحاتی ارائه دادیم و گفتیم که محتوا باید توسط تیم متخصص انجام شود. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی اعضای تیم تولید محتوا می‌پردازیم:

1- آنالیزور

آنالیزور یکی از اعضای اصلی تیم تولید محتواست که به بررسی و آنالیز همه پیج‌های اینستاگرامی و وب سایت‌های رقبا می‌پردازد و در زمینه‌ی سوشال استراتژی تولید محتوا را مشخص می‌کند. به آنالیزور محتوا، استراتژیست محتوا نیز گفته می‌شود. استراتژی در تولید محتوا در فضای مجازی یک موضوع بسیار مهم می‌باشد و یک آنالیزور حرفه‌ای بایستی متناسب با موقعیت زمانی و مکانی پیج و یا وب سایت بهترین استراتژی رشد را تدوین کند. یک استراتژیست می‌تواند با مشخص کردن ساعات پربازدید، پست‌های وبلاگ و شبکه‌های مجازی را منتشر کند.

آنالیزور یکی از اعضای اصلی تیم تولید محتواست که به بررسی و آنالیز همه پیج‌های اینستاگرامی و وب سایت‌های رقبا می‌پردازد و در زمینه‌ی سوشال استراتژی تولید محتوا را مشخص می‌کند. به آنالیزور محتوا، استراتژیست محتوا نیز گفته می‌شود. استراتژی در تولید محتوا در فضای مجازی یک موضوع بسیار مهم می‌باشد و یک آنالیزور حرفه‌ای بایستی متناسب با موقعیت زمانی و مکانی پیج و یا وب سایت بهترین استراتژی رشد را تدوین کند. یک استراتژیست می‌تواند با مشخص کردن ساعات پربازدید، پست‌های وبلاگ و شبکه‌های مجازی را منتشر کند.

2- مدیر

فرآیند تولید محتوا، به صورت پروژه‌ای انجام می‌شود. هر تیم تولید محتوا به یک مدیر نیاز دارد. مدیر تولید محتوا شخصی است که وظایف را بین همه‌ی اعضای تیم تقسیم‌بندی می‌کند و کنترل و نظارت کیفی بر روی کارهای انجام‌شده توسط اعضای تیم را بر عهده دارد. از آنجایی که تولید محتوا باید به‌صورت منظم و مستمر انجام شود، زمانبندی محتوا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. مدیر محتوا شخصی است که زمانبندی کارها را نیز برعهده دارد. در واقع مدیر مشخص می‌کند که در طول این ماه کاری چه تعداد پروژه و چه تعداد تولید محتوا باید انجام شود.

فرآیند تولید محتوا، به صورت پروژه‌ای انجام می‌شود. هر تیم تولید محتوا به یک مدیر نیاز دارد. مدیر تولید محتوا شخصی است که وظایف را بین همه‌ی اعضای تیم تقسیم‌بندی می‌کند و کنترل و نظارت کیفی بر روی کارهای انجام‌شده توسط اعضای تیم را بر عهده دارد. از آنجایی که تولید محتوا باید به‌صورت منظم و مستمر انجام شود، زمانبندی محتوا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. مدیر محتوا شخصی است که زمانبندی کارها را نیز برعهده دارد. در واقع مدیر مشخص می‌کند که در طول این ماه کاری چه تعداد پروژه و چه تعداد تولید محتوا باید انجام شود.

3- نویسنده

تولید کننده محتوا یا نویسنده محتوا شخصی است که علاقه‌ی خاصی به نوشتن دارد و در این زمینه خلاقیت فوق‌العاده‌ای دارد. تیم تولید محتوا متشکل از افرادی است که ذوق و اشتیاق زیادی به نویسندگی دارند. نویسنده نقش اساسی در تولید محتوا را برعهده دارد و به داستان‌گویی و نگارش متن می‌پردازد.

برای موفقیت در تولید محتوا، باید نویسنده‌ای را انتخاب کنید که درمورد موضوع کار شناخت و اطلاعات لازم و کافی داشته باشد تا بتواند با تولید محتوای باارزش بازدید سایت و شبکه‌ی اجتماعی را بالا ببرد. نویسنده‌ی تولید محتوا، بایستی با کلمات کلیدی آشنایی لازم را داشته باشد و با رعایت اصول سئو بتواند محتوای باارزشی تولید کند.

4- ویراستار

ویراستار تولید محتوا، شخصی است که به ویرایش و بازخوانی محتوای نوشته‌شده توسط نویسنده می‌پردازد. میزان کار انجام‌شده توسط ویراستار به قدرت نگارش و عملکرد نویسنده‌ی محتوا بستگی دارد. در صورتی‌که نوشته‌های نویسنده نیازمند ویرایش و بازخوانی باشد، استخدام ویراستار در تیم تولید محتوا ضرورت خواهد داشت. ویراستار متن‌های نوشته‌شده را دوباره می‌خواند و با ویرایش و نگارش به بهبود وضعیت محتوا در سایت، پیج و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

ویراستار، متون نوشته‌شده را از نظر خوانایی و املایی بررسی می‌کند و تمام غلط های املایی و دستوری آن‌ها را تصحیح کرده و متن را از نظر ساختاری منظم می‌کند.

5- بازنویس محتوا

بازنویس محتوا با نویسنده‌ی محتوا فرق دارد. بازنویس محتوا شخصی است که با بازنویسی متن سعی می‌کند، مشتریان را متقاعد کند و برای بازنویسی و نگارش نگراش نسخه‌های تبلیغاتی،صفحات وردی، ایمیل و مطالب کوتاه می‌پردازد.

بازنویس محتوا با شناخت کافی مخاطبان و با استفاده از خلاقیت کافی به داستان‌سرایی و قصه‌گویی در محتوا می‌پردازد و می‌تواند مخاطب را جذب کند.

6- هماهنگ کننده تیم

هماهنگ کننده‌ی تیم تولید محتوا وظیفه‌ی تراز کردن محتواهای تولیدشده در قالب متن را به عهده دارد. از مهم‌ترین وظایف هماهنگ‌کننده‌ی تیم محتوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هماهنگ‌کننده‌ی تیم محتوا، اعضای تیم را از نظر سوابق و مدیریت افراد استخدامی و غیر استخدامی بررسی می‌کند.
  • نوع محتوای تولیدشده توسط نویسنده و ویراستار رابررسی می‌کند.
  • تگ های مربوط به صفحه و لینک‌های داده‌شده را بررسی می‌کند.

هماهنگ‌کننده‌ی تیم تولید محتوا یکی از مهم‌ترین اعضای تیم است و باید با دقت انتخاب شود. این شخص باید بسیار خلاق و منظم باشد.

7- طراح

طراح تولید محتوا نقش تعیین‌کننده‌ای در سئو محتوا بر عهده دارد. در واقع می‌توان گفت محتوای بصری نقش تعیین‌کننده‌ای در به کارگیری محتوا، اهمیت و ارزش آن دارد. از این رو تیم تولید محتوا باید یک طراح گرافیکی و محتوایی داشته باشد. اضافه کردن یک عکس و یا یک فیلم کوتاه می‌تواند هزاران هزار بار بازدید محتوای شما را بالاتر ببرد و مخاطب را جذب کند.

طراح تولید محتوا نقش تعیین‌کننده‌ای در سئو محتوا بر عهده دارد. در واقع می‌توان گفت محتوای بصری نقش تعیین‌کننده‌ای در به کارگیری محتوا، اهمیت و ارزش آن دارد. از این رو تیم تولید محتوا باید یک طراح گرافیکی و محتوایی داشته باشد. اضافه کردن یک عکس و یا یک فیلم کوتاه می‌تواند هزاران هزار بار بازدید محتوای شما را بالاتر ببرد و مخاطب را جذب کند.

انتخاب تیم تولید محتوای خوب

در مرحله‌ی اول باید بودجه‌ی پروژه‌ی تولید محتوا را مشخص کنید. در مرحله‌ی بعدی شما باید سابقه‌ی کاری یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای را استخراج کنید و ببینید که آیا مشتریان از نتیجه‌ی کار این تیم رضایت دارند یا خیر. شما بایستی نظرات مخاطبان تیم را بررسی کرده و تیمی را انتخاب کنید که از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد و محتوای باکیفیتی را تولید کند.

تیم تولید محتوای یوتا با در اختیار داشتن اعضای متخصص، با هزینه‌هایی معقول پروژه‌ی تولید محتوای شما را با موفقیت پیش می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با یوتا تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

در حال حاضر اکثر کسب و کارها در فضای مجازی ، سوشال مدیاها و شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام به دنبال فروش محصولات و ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان هستند. لازمه‌ی موفقیت کسب و کار در فضای مجازی تولید محتوا می‌باشد. در صورت عدم آشنایی با تولید محتوا در سایت، اینستاگرام و عدم شناخت الگوریتم‌های آن بهتر است از یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای مثل تیم تولید محتوای یوتا کمک بگیرید.