اهمیت آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

اگر با انواع ابزارهای تولید محتوا به طور کامل آشنا شوید و نحوه کار با آنها را بیاموزید، مسیر تولید محتوا در قالب‌های مختلف برای شما به یک مسیر جذاب و راحت تبدیل می‌شود و می‌توانید به راحتی محتواهای باکیفیت تولید کنید تا احساس اعتماد بیشتری در مخاطبینی که محتواهای شما را دنبال می‌کنند، ایجاد کرده و به یک برند موفق در حوزه کسب و کارتان تبدیل شوید.

20 تا از جذاب ترین ابزارهای تولید محتوا را بشناسید

همانطور که می‌دانید، قالب‌های محتوا متن، تصویر(یا اینفوگرافی)، ویدئو و صوت(پادکست) هستند که توسط تولیدکنندگان محتوا به کار می‌روند. طبق آمار 32 درصد از توليدكنندگان محتوا و بازاريابان فعال که استفاده از ابزارهای تولید محتوای زیادی را تجربه کرده‌اند، گزارش داده‌اند كه به‌كاربردن اينفوگرافي و ويدئوهاي مفيد، تا حد زيادي جذابيت محتوا را افزايش داده و باعث ارتباط بيشتر محتوا با مخاطبين مي‌شوند؛ حدود 82 درصد از محتواهای آنلاین کنونی به صورت ویدئویی هستند و نرخ بازدید و اشتراک محتواهای تصویری بیشتر از سایر قالب‌هاست.

اگر کسب و کار شما در حوزه‌هایی است که نیاز به معرفی و تبلیغ مداوم محصول یا خدمت موردنظرتان را دارید، آشنايي با ابزارهاي توليد محتواي بصري برایتان ضروری به نظر می‌رسد كه در ادامه به معرفي آنها مي‌پردازیم.

معرفی ابزارهای تولید محتوا به منظور تولید محتوای تصویری

همانطور که اشاره شد، انتقال مفهوم از طریق تصویر جذابیت و ماندگاری خیلی زیادی در ذهن مخاطب داشته و باعث ماندگاری حوزه فعالیت کسب و کار شما و برندتان در ذهن مخاطب می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی هم محتواهای تصویری حرف اول را انتشار بین کاربران می‌زنند؛ بطور مثال در توئیتر، انتشار پست‌های همراه با تصاویر مناسب، 150 برابر بیشتر از پست‌های بدون عکس است. هم‌چنین در شبکه اجتماعی فیسبوک، در روز تقریبا 100 میلیون ساعت محتوای ویدئویی به اشتراک گذاشته می‌شود.

ابزارهای تولید محتوا

برخی از پرکاربردترین ابزارهای تولید محتوا که می‌توانید از آنها بصورت رایگان برای تولید محتوای تصویری استفاده کنید، عبارتند از:

  • نرم‌افزار Canva

نرم افزار کانوا

این ابزار، يكي از پرکاربردترین و پرطرفدارترین ابزارهای تولید محتوا برای تولید تصاویر جذاب و باکیفیت در ایران محسوب می‌شود؛ اکثر کاربران از نسخه رایگان  canva استفاده می‌کنند که امکانات آن

برای تولید تصاویر موردنظر برای وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی مختلف کافی به نظر می‌رسد. اگر یک تدوین‌گر و ادیتور حرفه‌ای هستید و قصد استفاده از نسخه پریمیوم این ابزار را دارید، ماهانه باید حدود 13 دلار هزینه کنید!

  • نرم‌افزار Crello

هنگام استفاده از این ابزار کاربردی، بستری کاملا مشابه با Canva را تجربه خواهیدکرد؛ از مزیتهایی که برای این ابزار در مقایسه با سایرین می‌توان ذکر کرد، هزینه به‌نسبت مناسب‌تر، وجود بیش‌از 10000 قالب رایگان، 65 میلیون تصویر، 11000 آیکن با تنوع مختلف برای کاربر، به منظور ساخت و تدوین تصاویر باکیفیت است.

  • نرم‌افزار Adobe Spark

این نرم‌افزار، یک ابزارکاربرپسند با سرعت بالا می‌باشد که علاوه بر ساخت تصاویر زیبا، برای تلفیق متن، ویدئو و تصویر هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • نرم‌افزار Pablo

اگر هدف شما در کار با ابزارهای تولید محتوا تنها تولید تصاویر با فیلترهای متنوع برای انتشار در شبکه اجتماعیتان باشد، می‌توانید نرم‌افزار Pablo را امتحان کنید. این نرم‌افزار از جمله ابزارهای تولید محتوای تصویری به شمار می‌رود که امکان تلفیق چند قالب(عموما متن و تصویر) و اضافه‌کردن لوگو و نشان برندتان به تصویر را داراست.

  • نرم افزار Image Quote

یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوا که برای تلفیق تصویر با متن‌هایی از نوع نقل‌قول، توضیح اضافی و غیره،Image Quote است که شما امکان کار با این نرم‌افزار را تنها در گوشی موبایلتان دارید.

  • نرم‌افزار BeFunky Graphic Designer

عمده‌ترین کاربرد این نرم‌افزار که از ابزارهای تولید محتوای بصری پرطرفدار به حساب می‌آید، ترکیب چند تصویر با یکدیگر است. هم‌چنین به وسیله این ابزار، امکان طراحی کارت، بنر و پوستر تبلیغاتی را برای کسب و کارتان خواهید داشت.

معرفی ابزارهای تولید محتوا به منظور تولید محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک

حتما می‌دانید که اینفوگرافیک برای انتقال بهتر مفاهیم محتوای متنی به وسیله تصاویر خاص و جذاب به کار می‌رود؛ طراحی یک اینفوگرافی مناسب شاید برای تازه‌کاران زمان زیادی ببرد، اما میزان ارتباط شما با مخاطب را چند برابر می‌کند.

برای تولید محتوای اینفوگرافیک، کار با ابزارهای تولید محتوای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • نرم‌افزار ly

در این ابزار قالب‌ها و طرح‌های مختلفی در اختیارتان قرار داده می‌شود که با وارد‌کردن محتوای متنی دلخواهتان، یک اینفوگرافی جذاب تحویل می‌گیرید. استفاده از نسخه پولی این ابزار هزینه 4 دلاری در ماه را برایتان در پی می‌آورد.

  • نرم‌افزار Visme

حتما در مقالات وبسایت‌های مختلف، اینفوگرافی‌های مختلفی را دیده‌اید که با حرکت ماوس و اسکرول‌کردن روی آن، قابلیت حرکت دارند؛ این نوع از اینفوگرافی اکثرا توسط این ابزار تولید می‌شوند. در بین ابزارهای تولید محتوا برای طراحی اینفوگرافی، این ابزار جایگاه ویژه و منحصربه‌فردی دارد.

  • نرم‌افزار Infogram

این ابزار رایگان، دارای تنوع زیادی از طرح‌ها و قالب‌های سفارشی است که به شما امکان طراحی اینفوگرافیک‌های جذاب را می‌دهد. به منظور استفاده از نسخه پولي اين ابزار با مکانات بیشتر، ماهانه هزینه 150 دلاری را باید بپردازید.

  • نرم‌افزار Typorama

این ابزار هم تنها بر روشی گوشی هوشمند قابل اجرا بوده و امکان ایجاد تصاویر خاص با پس‌زمینه، اندازه و طرح مناسب را برای شما فراهم می‌کند.

معرفی ابزارهای تولید محتوا به منظور تولید محتوای ویدئویی

معرفی ابزارهای تولید محتوا به منظور تولید محتوای ویدئویی

شاید در ذهنتان سخت‌ترین کار برای تولید محتوا، کار با ابزارهای تولید محتوای ویدئویی به نظر برسد؛ با ابزارهای تولید محتوای رایگانی که در ادامه معرفی می‌شود، می‌توانید بدون هیچ سختی، ویدئوهای دلخواهتان را برای کاربردهای مختلف تولید و تدوین کنید.

  • نرم‌افزار Magisto

از جمله ابزارهای تولید محتوا که قابلیت ترکیب عکس‌ها برای تولید ویدئو با امکان تولید زیرنویس را برای شما دارد، Magisto می‌باشد که به صورت رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • نرم‌افزار Animaker

اگر قصد تولید فیلم‌های جذاب انیمیشن یا ویدئوهای همراه با توضیح را دارید، Animaker را حتما امتحان کنید!

  • نرم‌افزار IMovie

این ابزار، برای سیستم‌عامل ios موبایل طراحی شده است که قابلیت تولید و انتشار ویدئوهای دلخواه با سرعت بسیار بالایی را دارد.

  • نرم‌افزار Lumen5

حتما برای شما هم جذاب خواهدبود تا با دادن یک URL و تصاویر مختلف به نرم‌افزار، یک ویدئوی مناسب را در اختیار داشته‌باشید! ابزار Lumen5  از هوش مصنوعی برای ساختن ویدئوهای مناسب و جذاب استفاده می‌کند؛ استفاده از این ابزار را که یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تولید محتوای ویدئویی در بین کاربران است، به شما هم پیشنهاد می‌کنیم.

  • نرم‌افزار Rawshort

اگر قصد تهیه یک ویدئو یا دوره آموزشی متشکل از چندین ویدئو را در حوزه‌های مختلف دارید، ابزار Rawshort گزینه خوبی در بین ابزارهای تولید محتوا به شمار می‌آید. انتشار راحت و سریع ویدئو تهیه‌شده از قابلیت‌های خوب این ابزار است.

  • نرم‌افزار Slideshare

برای ارائه یک کنفرانس و سمینار یا تهیه ویدئوی کوتاه آموزشی، نیاز به ساخت اسلایدهای متحرک و با کیفیت دارید؛ Slideshare از جمله بهترین ابزارهای تولید محتوا بدین منظور است.

معرفی ابزارهای تولید محتوا به منظور تولید محتوای صوتی

ابزارهای تولید محتوا

شاید در نظرتان محتواهای شنیداری مانند ویدئو و تصاویر در انتقال بهتر محتوایتان تاثیر زیادی نداشته باشند؛ اما در حقیقت، تهیه پادکست‌های جذاب هم مثل محتواهای اینفوگرافیک و ویدئویی، راهکار خوبی برای تولید محتوای باکیفیت محسوب می‌شود.

اگر قصد تولید محتوای شنیداری و پادکست‌های گیرا و موردپسند مخاطبانتان را دارید، کار با ابزارهای تولید محتوای رایگان زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • نرم‌افزار Podbean

ابزار Podbean راه تولید پادکست را برای شما کوتاه می‌کند؛ در کمتر از یک ساعت می‌توانید پادکست مطلوبتان را تولید کنید و هم‌چنین به ویرایش آنها بپردازید. اگر می‌خواهید یک دامنه یا سایت شخصی برای محتواهای صوتی و پادکست‌های خود داشته باشید، Podbean یکی از ابزارهای تولید محتوای مفید برای شما خواهد بود؛ چراکه این ابزار، خدمات هاستینگ را هم به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید با هزینه نسبتا کم پادکست‌هایتان را شخصی سازی کنید.

  • نرم‌افزار Audacity

اگر در زمینه تولید و ویرایش پادکست در سطح مبتدی هستنید، یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا برای شما، Audacity خواهد بود؛ به دلیل رایگان و کاربرپسند بودن این ابزار، روز به روز بر قابلیت‌ها و امکانات آن افزوده می‌شود.

  • نرم‌افزار Ecamm

کار با ابزار Ecamm به شما این قابلیت را می‌دهد تا جلسات صوتی و تصویری را در بسترهای مختلف مانند اسکایپ یا فیس‌بوک را ضبط کرده و ذخیره کنید؛ بعدا می‌توانید این جلسات ضبط‌شده را به یک پادکست جذاب تبدیل کرده و از آن بهره‌مند شوید. البته این نرم‌افزار بیشتر برای کاربرانی که با لپ‌تاب شرکت Apple و دستگاه‌های مشابه کار می‌کنند، کاربرد دارد.

ابزارهای تولید محتوا برای پیداکردن کلمات کلیدی

حتما می‌دانید که قبل از تولید محتوای مدنظرتان باید کلمات کلیدی راجع به موضوعی که میخواهید درباره آن به تولید محتوا بپردازید را بشناسید. مواردی مانند به کاربردن کلمات کلیدی پرطرفدار و تکرار کلمات کلیدی در سئوی محتوا بسیار تاثیرگذار است. برخی از ابزارهای تولید محتوا به شما قابلیت شناسایی کلمات کلیدی با جستجوی زیاد را در بین کاربران می‌دهند که دو نمونه را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • ابزار Google trends

  • ابزار Keyword researcher

ابزارهای تولید محتوا

سخن آخر

تولید محتوای با کیفیت، از اهداف مهم شما در طول بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود؛ ابزارهای زیادی به منظور تولید محتوا در انواع قالب‌ها وجود دارد که برخی از بهترین آنها را در این مقاله به شما معرفی کردیم؛ با استفاده از ابزارهای تولید محتوای بیان‌شده، به صورت رایگان می‌توانید محتواهای جذابی برای مخاطبانتان در حوزه‌های مختلف ایجاد کنید.