سئو کلاه خاکستری

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، سئو کلاه خاکستری ترکیبی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. استفاده از سئو کلاه خاکستری به‌شرط رعایت احتیاط می‌تواند، نتایج بهتری برای سئو سایت داشته باشد. در صورتی‌که سئو کلاه خاکستری با احتیاط استفاده نشود، می‌تواند برای سایت خطرآفرین باشد و سایت مجبور به پرداخت هزینه‌هایی به‌عنوان جریمه شود.

برخی از افراد بر این باورند که سئو کلاه خاکستری مرزی میان سئو مشکی و سئو سفید نیست بلکه این روش از سئو مبتنی برا تکنیک‌هایی است که قانونی نیستند و در صورت اطلاع گوگل از این وضعیت سایت شما در معرض پنالتی‌شدن قرار می‌گیرد.

تکنیک‌های سئو خاکستری

سئو کلاه خاکستری

در سئو خاکستری از یک سری تکنیک‌ها برای افزایش بازدید سایت استفاده می‌شود. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از:

1- مخفی‌کاری

در این روش از سئو، نتیجه‌ای متفاوت از نتیجه‌ی موتور جستجو به کاربر نشان داده می‌شود که نشان‌دهنده‌ی نقض قانون است و ممکن است به سایت شما آسیب برساند. این روش معمولا به سئو کلاه مشکی معروف است.

2- تولید محتوای تکراری

تولید محتوای تکراری یکی دیگر از روش‌های سئو خاکستری می‌باشد که در آن محتوای تکراری تولید می‌شود و چسباندن بلوک‌های محتوای طولانی و کپی در همان وب‌سایت را شامل می‌شود. تولید محتوای تکراری نیز در سه روش مختلف انجام می‌شود:

  • یکی از روش‌های تولید محتوای تکراری این است که محتوا از سایت‌های دیگر کپی شده و به یک دامنه‌ی قوی ارسال شود. در چنین روشی امکان اینکه سایت شما از سایت منبع پیشی بگیرید و ترافیک آن را به خود اختصاص دهد، وجود دارد.
  • یکی دیگر از روش‌های تولید محتوای تکراری این است که سایت از روی محتواهای تکرار شده به دفعات زیاد، نسخه‌های مختلفی از متن را استفاده می‌کند. با این توصیف سایت شما می‌تواند با کمک گرفتن از آن‌ها متن محتوای خود را به رتبه‌های بالاتری برساند.
  • یکی دیگر از روش‌های استفاده از محتواهای تکراری این است که بدون تایپ کردن متن، کلمات کلیدی در سایت‌های مختلف جست وجو و بدون ایجاد تغییر، کپی شود.

3- خرید و تجارت لینک

خرید و تجارت لینک یکی از روش‌های محبوب تکنیک سئو کلاه خاکستری است که به‌ روش‌های زیر قابل انجام است:

  • خرید لینک و جای دادن در مقاله ایندکس‌شده گوگل
  • خریداری پست مهمان متعلق به پیوند وب سایت شما
  • تجارت لینک با صاحبان سایت‌های دیگر. قرار دادن لینک در سایت‌های آن‌ها و برعکس
  • تجارت خدمات یا محصول به ازای پیوند کردن در سایت شخصی
  • ارائه‌ی مطالب بیشتر برای افزایش بازدید سایت

پیشنهاد ما به شما این است که زمانی‌که مطلب جدیدی را به سایت اضافه می‌کنید، اطلاعات آن را نیز به‌روزرسانی کنید تا بازدید سایت شما بالا برود. این تکنیک کمک می‌کند سایت شما در گوگل نتایج بالاتر و بهتری را کسب کند.

4- خرید دامنه‌های تکراری

یکی دیگر از روش‌های کاربردی سئو خاکستری، خرید دامنه‌های منقضی‌شده است. خرید چنین دامنه‌هایی در صورتی‌که با دقت بیشتری انجام شود، نتایج عالی برای سایت در پی خواهد داشت. این نوع تکنینک در سراسر جهان برای افزایش بازدهی سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در حالت کلی خرید دامنه به دو شکل انجام می‌شود: خرید دامنه‌های قدیمی و خرید دامنه‌های جدید. تاثیر دامنه‌های قدیمی از دامنه‌های جدید بیشتر است چراکه دامنه‌های قدیمی به‌دلیل لینک خوب در گذشته اعتماد گوگل را به خود جذب کرده‌اند و رتبه‌ی سایت شما را افزایش می‌دهند.

5- استفاده از کلمات کلیدی در متن

استفاده از کلمات کلیدی در متن یکی دیگر از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می‌شود. در این روش متناسب با تعداد کلمات متن، بین 0.5 تا 1 درصد از کلمات کلیدی در متن استفاده می‌شود. در صورت استفاده‌ی درست از چگالی کلمات کلیدی، نتایج به‌دست‌آمده در گوگل بهتر خواهد بود.

6- خرید بازدید فیک

در ابتدا ممکن است تصور کنید که خرید بازدید، یک روش منظقی و مناسب برای افزایش بازدید سایت باشد. جذب فالوور اصلی با اینکه وقت گیر است اما از ارزش بالایی برخوردار است. کم بودن بازدید بسیار بهتر از بازدید فیک خواهد بود.

6- کامنت‌گذاری

یکی دیگر از تکنیک‌ها و روش‌های سئو کلاه خاکستری کامنت‌گذاری در انتهای متن می‌باشد. زمانی‌که در پایان سایت خود یک نظرسنجی از کاربران به عمل بیاورید و کاربران در این نظر سنجی شرکت کنند، نظر گوگل به سایت شما جذب می‌شود و گوگل رتبه‌ی سایت شما را در سطح بالاتری قرار می‌دهد.

لازم به توضیح است که بگوییم رتبه‌دادن گوگل به سایت شما، ربطی به مثبت و یا منفی بودن نظرها ندارد و در حالت کلی، گوگل هرگونه ارتباط و تعامل با کاربر را به‌عنوان امتیاز در نظر می‌گیرد. برای شرکت در نظرسنجی، شما می‌توانید از اقوام و آشنایان خود کمک بگیرید؛ این کار باید به‌صورت کاملا طبیعی انجام گیرد تا گوگل متوجه آن نشود.

 

اهمیت استفاده از سئو کلاه خاکستری برای سئو سایت

اهمیت استفاده از سئو کلاه خاکستری برای سئو سایت

استفاده از سئو کلاه خاکستری برای سئو محتوا و سایت، در صورت استفاده توسط افراد متخصص و ماهر می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی برای سایت در پی داشته باشد و موجب می‌شود سایت شما در فهرست نتایج برتر گوگل قرار بگیرد.

در صورتی‌که این روش از سئو توسط افراد تازه‌کار و بی‌تجربه انجام شود، الگوریتم‌های گوگل آن را شناسایی می‌کنند و اعتبار سایت نزد گوگل از بین می‌رود. از آن‌جایی که رتبه‌بندی به‌صورت سالیانه انجام می‌شود، امکان قرار گرفتن سایت شما در لیست سایت‌هایی که از سئو سیاه استفاده کرده‌اند، بالاتر می‌رود.

راه‌های تشخیص سئو خاکستری توسط گوگل

گوگل با استفاده از یکسری معیارها و بر اساس الگوریتم‌ها، سایت شما را ارزیابی می‌کند. در صورت استفاده‌ از سئو کلاه خاکستری توسط افراد ماهر و زبردست، گوگل سایت شما را یک سایت باکیفیت در نظر می‌گیرد که از سئو کلاه سفید استفاده کرده است و رتبه‌ی بالایی به سایت شما اختصاص می‌دهد؛ به‌عنوان مثال می‌توانیم بگوییم که یکی از روش‌های موثر در این زمینه، استفاده از لینک‌سازی خارجی است که موجب می‌شود نتایج خوبی در گوگل کسب کنید.

سئوکاران ایرانی از لینک‌سازی خارجی کمتر استفاده می‌کنند و معمولا برای افزایش بهره‌وری، لینک‌های خارجی را خریداری می‌کنند. لازم به ذکر است که این کار نیز باید با دقت زیادی انجام شود تا سایت شما به‌عنوان سئو سیاه شناسایی نشود و گوگل آن را جریمه نکند؛ از این رو توصیه‌ی ما به شما این است که لینک کمتری را خریداری کرده و در سایت استفاده نمایید. با انجام این کار گوگل این‌طور تصور می‌کند که مطالب با کمک سئو سفید نگارش شده است و در نتیجه، رتبه‌ی بالایی به سایت شما اختصاص خواهد داد.

روش‌های ایمنی در برابر کلاه خاکستری

پایه و اساس تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری همان تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌باشد؛ اما گوگل تاکنون این روش از سئو را جریمه نکرده است. در صورتی‌که از سئو کلاه خاکستری برای سایت خود استفاده کنید، بهترین راه برای ایمنی سایت، در نظر داشتن الگوریتم‌های جدید گوگل می‌باشد. با توجه به نکات زیر می‌توانید در برابر سئو کلاه خاکستری ایمن باشید:

  • استفاده از شبکه‌ی خصوصی وبلاگ (PBN)
  • ارسال آدرس وب سایت به فهرست‌های وب
  • استفاده از چندین اکانت رسانه اجتماعی
  • بررسی سایت
  • ساخت وبلاگ
  • ساخت پیوند با استفاده از ارسال وب

راه‌های تشخیص سئو خاکستری توسط گوگل

مزیت‌های استفاده از سئو کلاه خاکستری

از مهم‌ترین مزایای استفاده از سئو کلاه خاکستری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. برای انجام سئو کلاه سفید به زمان و هزینه‌ی بیشتری نیاز است و احتمال جریمه‌شدن توسط گوگل بسیار کم و نزدیک به صفر است. در مقابل برای انجام سئو سیاه به هزینه و زمان کمتری نیاز است اما احتمال جریمه‌شدن در آن بسیار زیاد است. سئو خاکستری بین دو روش سئو سیاه و سفید قرار دارد و در کوتاه مدت می‌توان از طریق سئو کلاه خاکستری به پیشرفت بالایی دست یافت.

معایب استفاده از سئو کلاه خاکستری

این روش از سئو نیز مزایا و معایب خود را دارد. در صورتی‌که سئو کلاه خاکستری توسط الگوریتم‌های گوگل شناسایی شود، می‌تواند برای سایت شما یک تهدید جدی باشد و گوگل سایت شما را جریمه کند؛ از این‌رو همان‌طور که قبلا نیز گفتیم این روش از سئو باید توسط افراد ماهر و زبردست مورداستفاده قرار بگیرد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی سئو خاکستری و روش‌های انجام سئو کلاه خاکستری، مزایا و معایب آن، توضیحات تکمیلی ارائه دادیم. امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ سوالات خود را در زمینه‌ی سئو به روش کلاه خاکستری دریافت کرده باشید. در صورت تمایل به سئو سایت در تبریز می‌توانید از مجموعه یوتا کمک بگیرید.