مزایای تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی
تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی بهمعنای توسعه سایت شرکتی است تا این امکان را برای شرکتها فراهم کند که بتوانند با داشتن وب سایت فروشگاهی، نیاز مشتریان را برطرف نمایند. در بیشتر مواقع برای برخی از افرادی که وب سایت شرکتی دارند، این مورد به وجود میآید که میخواهند آن را به وب سایت فروشگاهی تبدیل کنند و از مزایای آن بهرهمند شوند؛ در اینصورت برای اینکه نیازی به طراحی مجدد سایت نباشد، میتوان بدون از دستدادن رتبه سایت، تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی را برای موتورهای جستجوی گوگل انجام داد.
در بسیاری از موارد، استراتژی کار بهصورتی است که شرکتها، ابتدا برای کسبوکار خود، یک وب سایت شرکتی بهمنظور معرفی مجموعه و محصولات برای مخاطبان طراحی میکنند. آنها در این سایت، ضمن معرفی محصولات، آن را از نظر سئو نیز تقویت میکنند چون تصمیم دارند در آیندهای نزدیک، با تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، بهصورت موثرتر فعالیت کنند. در این مورد، بهترین روش، نگهداشتن رتبه سایت و سئو، ضمن تبدیل آن به سایت فروشگاهی است.
شرکتها با گذر زمان و مشاهده میزان تاثیرگذاری سایت در گستردهشدن فعالیتهایشان و همچنین نقش آن در دیدهشدن کسبوکار و شناختهشدن محصولاتشان، به طراحی سایت فروشگاهی که بتواند فروششان را چندبرابر کند، مشتاق میشوند؛ یعنی زمانیکه سایت شرکتی نمیتواند پاسخگوی نیازهای آنها در زمینه کسبوکارشان شود، شاید تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، بهترین راه رسیدن به این هدف باشد. میتوان گفت امروزه طراحی سایت فروشگاهی که دارای فروش اینترنتی قدرتمند است، به یک نیاز تبدیل شده است.
در این شرایط میتوان با حفظ رتبه لینکها در موتورهای جستوجوگر گوگل، تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی را بهشکل اصولی انجام داد. با استفاده از وب سایت فروشگاهی میتوان به فروش بیشتر محصولات و خدمات پرداخت و زمانیکه یک شرکت سایت شرکتی دارد، میتوان همان را بدون حذف جایگاه آن در گوگل به سایت فروشگاهی تبدیل کرد.
تبدیل سایت شرکتی به سایت فروشگاهی در اکثر موارد بسیار سودمند است و بهدلیل وجود مخاطبان زیاد در سایت فروشگاهی، آمار بازدیدکنندگان و ترافیک وب سایت نیز بالا خواهد بود. همین امر موجب میشود سایت شما ارتقا یابد و کسبوکار شما به توسعه و پیشرفت چشمگیری دست پیدا کند.
تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، دارای مزیتهای زیر است:
- اعتبار سایت در موتورهای جستوجوی گوگل حفظ میشود.
- لینکهای قبلی و سئوی سایت حفظ میشود.
- ترافیک در وب سایت جدید افزایش پیدا خواهد کرد.
مزایای داشتن سایت فروشگاهی
آنچه صاحبین کسبوکارها را برای تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی مشتاق میکند، مزایا و امکانات سایت فروشگاهی است که میتواند در رشد هر کسبوکاری و افزایش فروش و درآمد آن، بسیار موثر باشد. در این قسمت به سه مورد از مزایای طراحی سایت فروشگاهی اشاره میکنیم. در مقاله با طراحی سایت فروشگاهی، فروش خود را چند برابر کنید، در این مورد بیشتر بخوانید.
۱- داشتن یک فروشگاه نامحدود از نظر زمان و مکان
داشتن یک فروشگاه آنلاین و تجارت الکترونیک به شما این امکان را میدهد که به گستره وسیعی از مشتریان در سراسر کشور و دنیا دست پیدا کنید. مشتریان میتوانند در هر زمان و مکانی اقدام به خرید نمایند؛ علیالخصوص خرید کردن برای افرادی که به خرید اینترنتی عادت دارند بسیار آسان و جذاب خواهد بود.
۲- پاسخدهی مناسب و سریع به نیاز مصرفکنندگان بر اساس بررسی رفتار آنها در سایت
شما میتوانید با بررسی بازار و نیز با در نظر گرفتن رفتار و سلیقه مشتریان خود، بهسرعت به تغییر رفتار آنها پاسخ دهید و از این طریق مشتریان قدیمی خود را حفظ نمایید و در عین حال مشتریان جدیدی را نیز به دست بیاورید.
۳- در دسترس مشتریان هدف قرار گرفتن
وقتی فروشگاه آنلاین شما در بستر اینترنت وجود دارد و هر کس که دنبال محصولی از جنس محصولات شماست، در اینترنت بهدنبال آن میگردد، این حضور و یا عدمحضور شما در این فضا و همچنین کیفیت حضورتان است که موفقیت یا شکست شما را در جذب مشتری تعیین میکند.
در تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، چه نکاتی را باید رعایت کرد تا باعث افزایش نرخ تبدیل شود؟
بهمنظور تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی و افزایش نرخ تبدیل، رعایت چند نکته مهم بسیار ضروری است. باید این را در نظر داشته باشید که مشتری هدف شما از طریق گوگل به سایت شما رسیده است و هدفش خرید است، پس سایت شما باید چنان امکاناتی داشته باشد که بتواند مشتری را مجذوب خود کند و آنقدر کار کردن با آن ساده باشد که او بهسرعت محصولات را بررسی کند و همان جا هم خرید و پرداخت را انجام دهد.
سایت فروشگاهی شما باید بخشهایی داشته باشد که ممکن است در سایت شرکتی شما وجود نداشته باشد یا اگر هم موجود بود، در سایت فروشگاهی باید به فکر ارتقاء بخشها باشید چون اینجا شما با مشتریان و خریداران در ارتباط هستید نه کاربرانی که قرار است صرفا یک مطلب مطالعه کنند و اصلا نیازی به این ندارند که بدانند شما چه رزومهای دارید، چند سال است در این حوزه فعالیت میکنید، چند پروژه موفق در پرونده کاری خود دارید، دقیقا ساکن کجا هستید و دیگر مواردی که در تصمیمگیری او برای انتخاب یا عدمانتخاب شما تاثیر داشته باشد.
میتوانیم موارد مهم در سایت فروشگاهی را تحت عناوین زیر موردبررسی و اهمیت قرار دهیم:
درگاه بانکی
از آنجا که در سایت فروشگاهی، هدف خرید و فروش است و قرار است پرداخت وجه هم از طریق سایت و بهصورت آنلاین انجام شود، داشتن درگاه بانکی، از نظر بسیاری از افراد، میتواند جزو اولین امکانات سایت فروشگاهی به نظر آید که در سایت شرکتی وجود آن نیاز نیست و در تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی باید موردتوجه قرار گیرد. در این مورد، قرار دادن درگاههای بانکی متفاوت، نشانه احترام به سلیقه مشتری در انتخاب درگاه موردنظر خود برای پرداخت وجه است.
امنیت سایت فروشگاهی
مسئله امنیت سایت فروشگاهی، بسیار مهم و قابلتوجه است چون در این نوع سایت، خرید، فروش، پرداخت و دریافت وجه بهصورت اینترنتی انجام میشود و توجه به امنیت بسیار حائز اهمیت است. باید نماد اعتماد الکترونیکی هم در سایت درج شود تا مشتری شما از امنیت سایت مطمئن باشد و بتواند با خیال راحت اقدام به خرید از سایت شما کند.
کاربری آسان در سایت فروشگاهی
کاربری که در فضای اینترنت بهدنبال خرید کالا یا محصول خاصی است و در اصل با همین هدف به جستجو در اینترنت میپردازد، قطعا قرار است از سایتی خرید کند که جستجو در آن بسیار ساده است. اگر بهدلیل عدموجود کاربری آسان، مشتری هدف شما، در سایت سردرگم شود و نتواند بهسادگی و در سریعترین زمان ممکن به اهدافش برسد، قطعا بهسرعت سایت شما را ترک خواهد کرد و به سایتی که کاربری آسانتری دارد مراجعه خواهد کرد. این ترک سریع سایت، هم شما را از فروش و سود بیشتر محروم میکند و هم سئوی سایتتان را پایین میآورد.
پشتیبانی و ارتباط آنلاین در سایت فروشگاهی
پشتیبانی سایت، برای هر نوع سایتی نیاز است یعنی فرق ندارد سایت شما فروشگاهی باشد یا شرکتی و یا سایر انواع سایت؛ شرکت سازنده سایت یا شرکتهای پشتیبانی باید سایت را پشتیبانی کنند تا در صورت بروز مشکل، سریعترین زمان برای رفع مشکل طی شود. اما چون در سایت فروشگاهی خرید بهصورت نامحدود اتفاق میافتد و تعداد تراکنشها هم بالاست، مسئله نیاز به پشتیبانی 24 ساعته بیشتر به چشم میآید. در این نوع سایت نباید کوچکترین زمانی تلف شود.
از دیگر بخشهای مهم در هر سایتی و علیالخصوص سایت فروشگاهی، موارد زیر است که قرار نیست در تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، به سایت اضافه شوند فقط لازم است کیفیت بالاتری از آن را در سایت فروشگاهی ارائه دهیم:
صفحه درباره ما
در سایت شرکتی، خودتان را به بهترین و کاملترین شکل به مشتریان هدفتان معرفی کنید. هر چه قرار است به جلب اعتماد بیشتر مشتریان شما کمک کند را در این قسمت بیان کنید و خیال مشتری را برای خرید و پرداخت وجه راحت کنید.
صفحات نمونه محصول یا نمونه کار
اگر محصولات شما تولید خودتان هستند، آنها را به بهترین شکل برای مشتریان هدف خود به نمایش بگذارید یعنی لزوم دیدن محصولات بهصورت حضوری را از بین ببرید. در فروشگاه آنلاین و سایت فروشگاهی، این عکسهای محصولات شما هستند که قرار است مشتری را قانع به خرید کند. در این مورد به جزئیات زیر توجه کنید:
۱- از محصولات خود عکسهای باکیفیت تهیه نمایید
از آن جایی که افراد و مشتریان نمیتوانند محصولات شما را لمس نمایند، شما باید بهترین و باکیفیتترین عکسها را تهیه نمایید تا کاربران بتوانند با آنها درمورد ویژگیهای محصولات اطلاعات کافی به دست بیاورند و در این مورد هیچگونه شک و شبههای نداشته باشند.
بدون شک به کار بردن تصاویر باکیفیت میتواند باعث افزایش نرخ تبدیل شما گردد اما میزان افزایشی که در نرخ تبدیل وجود دارد به نحوه استفاده از عکسها و کیفیت آنها بسیار بستگی دارد.
براساس تحقیقات انجامگرفته، افراد به عکسهایی که دارای سایزهای متفاوتی هستند، عکسالعمل نشان میدهند و بزرگتر بودن عکسها نشاندهنده بهتر بودن آنها نیست. برای اینکه بتوانید از سایزهای مناسب برای عکسهای خود بهرهمند شوید، بهتر است واکنش مشتریان را در این زمینه بررسی کنید.
عکسها باید دارای کیفیت و نورپردازی مناسب باشند همچنین باید پیش از اینکه بارگذاری شوند، بهینه شده باشند. سایز عکسها نیز باید نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد تا هم واضح باشد و هم زمان بارگذاری آن طولانی نباشد.
وقتی که زمان بارگذاری طولانی شود، در نتایج جستوجو تاثیرات منفی خواهد گذاشت. عکسها نیز باید به گونهای باشند تا کاربران بتوانند جزئیات محصول را بهخوبی مشاهده نمایند.
عکس محصولات شما باید از زوایای مختلف دیده شود. داشتن چندین عکس با زاویههای مختلف میتواند در تصمیمگیری، کمک زیادی به مشتریان شما بکند. همچنین میتوانید از فناوری تصویر پویا استفاده کنید و به بازدیدکنندگان این امکان را بدهید که تصاویر را بچرخانند. براساس تحقیقاتی که صورت گرفته، تصاویر پویا در مقایسه با تصاویر ایستا نرخ تبدیل را ۱۷ درصد بیشتر افزایش میدهند.
۱- فیلمهای جذابی از محصولات خود در سایتتان قرار دهید
به کاربردن فیلم در وب سایت میتواند موجب افزایش نرخ تبدیل شود. شما نیز میتوانید با بارگذاری یک فیلم زیبا در صفحه اصلی وب سایت خود، باعث ایجاد هیجان بیشتر در میان کاربرانتان شوید و یا میتوانید فیلمهایی با اطلاعات بیشتر از محصولات را در صفحهی محصولات قرار دهید تا کاربرانتان بتوانند اطلاعات بیشتری را درمورد محصولات شما به دست بیاورند.
مدت زمانی هم که فیلمها دارند بسیار مهم است. فیلمها باید به اندازه کافی کوتاه باشند و بتوانند اطلاعات لازم را انتقال دهند. براساس مشاهداتی که انجام گرفته، فیلمهایی با مدت زمان 2 دقیقه، مناسب هستند و فیلمهای بین 2 تا 3 دقیقه افت قابلتوجهی به وجود خواهند آورد و کاربران به دیدن فیلمهایی که بیشتر از دو دقیقه هستند اشتیاقی نشان نمیدهند. فیلمهایی که کمتر از دو دقیقه هستند جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارند.
یک نکته مهم دیگر درمورد تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی
سعی کنید بهترین و باکیفیتترین روش را برای طراحی سایتتان در نظر بگیرید.
یکی از نکات مهمی که هنگام تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی مطرح است، روش طراحی سایت است. طراحی بهینه تجربه کاربری و ارتباط کاربر یا همان UI و UX هم دیزاین وبسایت شما را بسیار زیبا میکند و هم این امکان را برای کاربران وبسایتتان فراهم میکند تا بهراحتی به صفحه محصولاتی که به آنها نیاز دارند، دسترسی پیدا کرده و خرید کنند.
سخن پایانی
به نظر میرسد که ایجاد تجربه کاربری جذاب و آسان، مهمترین اصلی است که باید در هنگام تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی مد نظر قرار گیرد؛ چند نکته وجود دارد که در تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی باید آنها را موردتوجه قرار دهیم که به چند مورد از آنها در این مقاله اشاره کردیم. با به کارگیری این روشها میتوانید در کنار شناختهتر شدن برندتان، نرخ تبدیل خودتان را هم افزایش دهید.
فراموش نکنید که در شرکت یوتا، یک تیم بسیار متخصص و حرفهای در زمینه تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی مشغول به کار هستند و شما میتوانید با خیال راحت، این کار تخصصی را به تیم ما بسپارید.
سوالات متداول
آیا تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی ممکن است؟
در تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، توجه به چه نکاتی اهمیت دارد؟
تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی، چه مزایایی دارد؟
لینکهای قبلی و سئوی سایت حفظ میشود.
ترافیک در وب سایت جدید افزایش پیدا خواهد کرد.