مهم‌ترین مزایای استفاده از سایت نوبت دهی پزشکی آنلاین

طراحی سایت نوبت‌دهی پزشکی اینترنتی، مزایای زیادی هم برای پزشکان و هم برای بیماران دارد. یک منشی شاید توانایی پاسخ‌گویی به همه بیماران را به‌طور کامل و باحوصله کافی نداشته باشد و از آن طرف، بیماران هم متحمل سختی‌های گرفتن نوبت به‌صورت حضوری ‌شوند. در این میان یک سایت پزشکی با امکانات کافی، می‌تواند در نقش یک منشی تمام‌وقت به کمک شما بیاید. مزایایی که این سایت برای شما دارد باعث خواهد شد نه تنها همه بیماران‌تان را حفظ کنید بلکه بتوانید بیماران جدیدی را هم جذب کنید. در ادامه به این مزایای مهم اشاره کردیم:

  • جلوگیری از ایجاد ترافیک
  • جلوگیری از ازدحام بیماران در مراکز درمانی
  • کاهش هزینه‌های تردد بیماران
  • دسترسی راحت و ساده به سایت نوبت دهی اینترنتی با چند کلیک
  • افزایش سرعت در عملیات نوبت‌دهی
  • کاهش تنش بین کارکنان مراکز درمانی با بیماران
  • درج آدرس دقیق پزشکان و استفاده از گوگل مپ
  • جذب بیماران جدید
  • معرفی پزشکان به بیماران

انواع روش‌های نوبت دهی غیرحضوری

امکان رزرو نوبت ویزیت به‌صورت غیرحضوری با روش‌های مختلف، به بیماران شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانند با هر نوع امکانات و موقعیتی که دارند نوبت خود را ذخیره کنند. بیماران به 4 روش زیر می‌توانند نوبت خود را رزرو کنند:

نوبت دهی آنلاین

سیستم‌های نوبت دهی آنلاین، امکانات و قابلیت‌های زیادی دارند که باعث شده در زمان کم جای خود را در میان بیماران باز کنند. در این سیستم‌ها، بیماران می‌توانند از زمان‌های در دسترس برای رزرو، اطلاع پیدا کنند و درصورت پشیمانی، برای تغییر یا لغو زمان ویزیت اقدام کنند. وجود سیستم پشتیبانی بانکی هم موجب می‌شود تا بیماران با خیال راحت بتوانند پرداخت آنلاین را هم انجام دهند.

از طریق شبکه‌های اجتماعی

راه‌اندازی ربات‌های تلگرامی برای نوبت‌دهی به بیماران، یکی از مهم‌ترین روش‌های نوبت‌دهی از این طریق است. بیماران می‌توانند با نصب برنامه تلگرام و جستجوی آدرس ربات نوبت‌دهی پزشکی در آن، در کمترین زمان ممکن، نوبت خود را رزرو کنند. این ربات‌ها همچنین پرداخت آنلاین را هم پشتیبانی می‌کنند که کار را برای بیماران بیش از پیش راحت‌تر می‌کند.

اپلیکیشن اندروید و ios

اپلیکیشن‌های نوبت دهی آنلاین، هم برای استفاده در سیستم عامل‌های اندرویدی و هم ios به کار می‌روند و همه امکانات از قبیل رزرو نوبت، لغو نوبت و پرداخت آنلاین در آن‌ها قابل اجراست فقط کافی‌است این اپلیکیشن را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید.

نوبت‌دهی تلفنی

یکی از روش‌های قابل‌دسترس تقریبا برای همه بیماران است. در این روش، کاربران با استفاده از سامانه گویا می‌توانند نوبت خود را رزرو، تغییر و یا حتی لغو کنند. در این روش امکان پرداخت آنلاین هم به‌کمک سیستم بانکی متصل به سامانه برای بیماران وجود دارد.

در میان همه مزایا و امکاناتی که روش‌های بالا در نوبت دهی دارند، سایت نوبت دهی اینترنتی توانسته از بقیه روش‌ها پیشی بگیرد. با وجود مشکلات فیلترینگ که شبکه‌های اجتماعی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و امکانات گسترده‌ای مانند مشاوره آنلاین رایگان، استفاده از مطالب علمی به‌روز و تکمیل پرونده پزشکی و سایر امکاناتی که روش‌های رزرو ویزیت تلفنی و یا اپلیکیشنی به‌خاطر محدودیت‌هایی که دارند قادر به ارائه آن به بیماران نیستند، نوبت دهی آنلاین از طریق سایت توانسته به بهترین و راحت‌ترین روش برای رزرو ویزیت غیرحضوری تبدیل شود.

ویژگی‌های بهترین سایت نوبت دهی پزشکی اینترنتی

قطعا مزایای طراحی سایت نوبت دهی آنلاین بر هیچ‌کس پوشیده نیست. چه مزایایی که پزشکان از آن بهره می‌برند و چه مزایای بیشماری که برای بیماران دارد. اما سوال مهم این است که اگر می‌خواهیم سفارش طراحی سایت نوبت دهی بدهیم، چه ویژگی‌هایی را باید در آن لحاظ کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را از آن بگیریم؟ بررسی و مرور بهترین سایت‌ها در این زمینه می‌تواند ما را به جواب این سوال برساند. در ادامه لیستی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین سایت‌های نوبت‌دهی را برایتان ارائه کرده‌ایم:

ویژگی‌های سایت نوبت‌دهی پزشکی

پشتیبانی از پزشکان و کلینیک‌های متعدد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک سایت نوبت دهی آنلاین می‌تواند داشته باشد، پشتیبانی گسترده از پزشکان و کلینیک‌های متعدد است. این امکان باعث می‌شود بیماران شما از طریق سایت‌تان بتوانند به مراکز مختلف و پزشکان با تخصص‌های گوناگون دسترسی داشته باشند.

امکان مشاهده تقویم پزشکان و ساعات حضور پزشک

بیماران برای اینکه بتوانند از اولین زمان مناسب برای رزرو نوبت و همچنین روزها و ساعاتی که پزشک در مطب یا مرکز درمانی حضور دارد مطلع شوند، نیاز به یک تقویم کامل دارند. این تقویم شامل لیست کاملی از نام پزشکان به‌همراه تخصص آن‌ها، زمان حضور آن‌ها در مرکز، لیست کاملی از بخش‌های مختلف مرکز مانند آزمایشگاه، رادیولوژی و ساعات کاری این بخش‌هاست. بیماران با مشاهده این تقویم می‌توانند نوبت خود را ثبت کنند.

پنل مدیریتی آسان

پنل مدیریتی آسان در بعضی سایت‌های نوبت دهی، به مدیر سایت اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به فرد دیگر بتواند به‌راحتی محتوای سایت را تغییر دهد، یعنی در صورت نیاز اقدام به حذف ، اضافه و یا به‌روزرسانی محتوا کند.

مجله سلامت و خبرهای حوزه سلامت

این بخش می‌تواند به‌عنوان یک بخش مهم برای ارائه جدیدترین مقالات و اخبار حوزه پزشکی برای مخاطبان‌تان باشد. مطالب این بخش باید با دقت و با زبانی ساده نوشته و همواره به‌روزرسانی شود.

امکان ثبت نام پزشکان جدید

برای اینکه بتوانید در سایت نوبت دهی خود از طیف گسترده‌ای از متخصصین استفاده کنید، همیشه باید راه را برای ثبت‌نام پزشکان و متخصصین جدید هموار کنید. در این‌صورت مخاطبان شما با نیازها و سلایق مختلف، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب خواهند داشت که باعث افزایش بازدید سایت‌تان هم خواهد شد.

وجود بخش مشاوره‌های پزشکی و تلفنی

این بخش می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش حجم مراجعات حضوری داشته باشد. بیماران می‌توانند بسیاری از سوالات و مشکلات خود را که شاید نیاز به معاینه و ویزیت حضوری نداشته باشد از این طریق با پزشک خود مطرح کنند.

امکان جستجوی پیشرفته پزشک و فیلتر پزشکان

طراحی یک فیلد جست‌وجو و قرار دادن آن در یک صفحه مناسب، به کاربران کمک می‌کند تا از این طریق پزشک موردنظرشان را براساس جنسیت، سطح تخصص، محل ارائه خدمت و نوع خدمتی که ارائه می‌دهد انتخاب کنند.

پرونده سلامت الکترونیکی برای بیماران

مدت‌زمانی می‌شود که در بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و آلمان، پرونده‌های کاغذی جای خود را به پرونده‌های الکترونیکی داده‌اند. در پرونده‌های الکترونیکی این امکان برای بیماران مهیا می‌شود تا بتوانند مشخصات، سوابق بیماری و مدارک مربوط به بیماری‌شان را در آن ثبت و هر زمان که نیاز به این اطلاعات داشته باشند از آن استفاده کنند.

نوبت دهی الکترونیکی

نوبت دهی الکترونیکی، مهم‌ترین ویژگی سایت‌های نوبت‌دهی است. انتخاب پزشک موردنظر، زمان ویزیت مناسب بیمار و نمایش هزینه ویزیت از این قسمت انجام می‌شود. یک نکته مهم که بهتر است در این قسمت به آن توجه کنید نمایش تمامی نوبت‌های خالی پزشک در طول ماه و یا حتی سال است تا بیماران امکان دریافت نوبت برای زمان‌های مختلف را داشته باشند.

نظارت بر نوبت دهی

سیستم نظارت دقیق بر نوبت‌دهی، علاوه‌بر کنترل دقیق نوبت‌های گرفته‌شده، با ارسال پیامک‌های یادآوری، وقت ملاقات بیماران با شما را هم به آن‌ها یادآوری می‌کند.

لیست پزشکان پیشنهادی و پربازدید

ارائه آمار بازدید پزشکان، امتیازی که بیماران به پزشکان می‌دهند و انعکاس نظرات کاربران، همه می‌توانند در تصمیم‌گیری بیماران برای انتخاب پزشک موردنظر مهم باشند. قسمت پزشکان پیشنهادی و پربازدید می‌تواند گامی موثر و مهم برای کمک به تصمیم‌گیری بیماران باشد.

بخش اطلاعیه و برنامه‌های هفتگی

بیماران شما حق دارند از همه رویدادهای مهم مربوط به مطب و یا مرکز درمانی شما باخبر شوند. اگر بخش جدیدی به مرکز اضافه می‌شود، اگر خدمات تازه‌ای در مطب‌تان ارائه می‌دهید و یا همایش‌ها و برنامه‌های علمی در زمینه درمان برگزار می‌کنید می‌توانید از این صفحه به بیماران خود اطلاع‌رسانی کنید.

پرداخت اینترنتی حق ویزیت

پرداخت‌های حضوری دردسرهای خاص خودش را دارد. مشکل در پرداخت پول نقد و یا انتظار طولانی در صف‌های شلوغ مراکز درمانی برای پرداخت هزینه، همگی باعث خستگی روانی بیماران و همراهان‌شان می‌شود اما با پرداخت آنلاین، بیماران در کمترین زمان ممکن و از هرکجا می‌توانند هزینه ویزیت‌شان را به‌راحتی پرداخت کنند.

سیستم ثبت نظرات

این بخش با هدف انتقال سریع شکایات، پیشنهادات و نظرات کاربران به مدیریت تشکیل می‌شود. پیام‌های دریافتی از این بخش، شما را در جهت بهبود ارائه خدمات به بیماران کمک می‌کند.

پنل ارسال پیامک

شما می‌توانید با استفاده از سیستم پیامکی، تایم نوبت‌دهی بیماران و یا رزرو ردشده را از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنید. همچنین می‌توانید به کمک این سیستم، پیام لغو ویزیت را برای پزشکان و یا کارمندان‌تان هم ارسال کنید.

طراحی کد رهگیری برای هر قبض

بیمارانی که نوبت ویزیت خود را تعیین و هزینه آن را با موفقیت پرداخت می‌کنند، بعد از تراکنش، یک کد رهگیری در اختیارشان قرار داده می‌شود تا اگر مشکلی پیش آمد به‌وسیله آن و با ارتباط با بخش پشتیبانی مشکل پیش‌آمده را پیگیری کنند.  

برای نوبت دهی اینترنتی چه مراحلی نیاز است؟

  • انتخاب قسمت نوبت دهی اینترنتی
  • تعیین پزشک مربوط و مشخص کردن زمان ویزیت
  • تکمیل پرونده پزشکی و ثبت مشخصات
  • پرداخت اینترنتی حق ویزیت
  • ثبت نهایی و ارسال پیامک به بیمار و پزشک

نکات مهم در طراحی سایت نوبت دهی پزشکی اینترنتی

در این قسمت از مقاله به چند مورد از نکاتی که بهتر است در طراحی سایت نوبت دهی‌ خود به آن‌ها بیشتر توجه کنید تا سایت شما از سایت‌های دیگر متمایز شود، اشاره کردیم:

نکات مهم طراحی سایت نوبت‌دهی پزشکی

طراحی صفحه درباره پزشک و صفحه درباره مطب یا مرکز

همه سایت‌های نوبت‌دهی باید صفحه مربوط به پزشکان را داشته باشند تا بیماران اطلاعات کافی درباره رزومه و تجربیات پزشک را بدست بیاورند. در صفحه درباره مطب یا مرکز که جدا از صفحه پزشک طراحی می‌شود، بیشتر راجع‌به فعالیت‌های پزشکان در مطب و خدماتی که مرکز به بیماران ارائه می‌دهد صحبت می‌شود و جزئیات دقیق‌تر از توانمندی‌های پزشکان معمولا در صفحه درباره پزشک آورده می‌شود.

طراحی صفحه راهنما

مطمئنا کاربرانی که برای اولین بار به سایت شما سر می‌زنند به‌دنبال این صفحه خواهند بود تا با روند استفاده از سایت آشنا شوند. در این صفحه بهتر است نحوه ثبت‌نام و روش استفاده از قسمت‌های مختلف سامانه به کاربر آموزش داده شود. همچنین نکات مهمی مانند روش پیگیری درخواست، پیگیری پرداخت‌های ناموفق و مسائل امنیتی مربوط به پرداخت آنلاین هم بهتر است در این صفحه توضیح داده شود.

امکانات مدیریت مالی

نحوه مدیریت تراکنش‌ها و پرداختی‌های مطب یا درمانگاه، یکی از دغدغه‌های مهم مدیران این مراکز است. در مدیریت مالی سایت نوبت‌دهی، امکان بررسی پرداختی‌های بیماران به همراه جزئیات، تعیین قیمت خدمات و بررسی و چاپ درآمد به‌صورت نمودار برای هر پزشک وجود دارد.

سئوی سایت

سئو و بهینه‌سازی سایت نوبت‌دهی، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر گرفته شود. سئو به سایت شما کمک می‌کند به صفحه اول گوگل بیاید جایی که بیشتر بیماران و کاربران اینترنت، آنجا به‌دنبال نیازهایشان هستند. بودن سایت شما در رتبه‌های نخست علاوه‌بر اینکه به شما و سایت‌تان اعتبار می‌دهد، شانس انتخاب شدن سایت شما از سمت کاربران را هم افزایش می‌دهد.

امنیت سایت

امنیت سایت نوبت دهی پزشکی اینترنتی به دو دلیل اهمیت ویژه دارد؛ اول به‌خاطر وجود اطلاعات شخصی بیماران شما در بخش پرونده پزشکی و دوم به دلیل پرداخت اینترنتی هزینه‌های ویزیت و درمان. پس باید تمام اقدامات لازم امنیتی را برای سایت‌تان لحاظ کنید تا از درز اطلاعات بیماران به بیرون از سایت جلوگیری کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو

ویژگی سایت‌های واکنش‌گرا، نمایش درست سایت در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها است. بیش از نیمی از کاربرانی که در گوگل جستجو می‌کنند، کاربران موبایلی هستند بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو باید یکی از اولویت‌های شما در مسیر طراحی سایت باشد وگرنه ممکن است بسیاری از کاربران‌تان را از دست بدهید.

طراحی ماژول نمایش صف انتظار

بیماران می‌توانند به‌کمک این بخش از سایت، از وضعیت نوبت خود در مطب یا درمانگاه به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای باخبر شوند. این کار از اتلاف وقت بیماران و شلوغی مراکز درمانی به مقدار زیادی جلوگیری خواهد کرد.

طراحی بخش پیگیری

پیگیری ثبت‌نام، نوبت‌گیری و پرداخت، بیشتر از طریق این بخش انجام می‌شود. بیماران می‌توانند با کدرهگیری و یا اطلاعات دیگری مانند کدملی خود، پیگیری لازم را انجام دهند.

طراحی سایت نوبت دهی پزشکی آنلاین، پاسخی مناسب به نیاز بیماران شما

با پیشرفت تکنولوژی، همه به دنبال انجام کارها به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن و با کمترین خطا هستند. طراحی سایت نوبت دهی آنلاین هم یکی از این روش‌هاست که قطعا اگر نکاتی را که در این مقاله برای طراحی سایت شما گفتیم به کار ببندید هم راحتی را به بیماران‌تان هدیه می‌دهید و هم به محبوبیتی که یک پزشک یا مرکز درمانی همیشه به دنبال آن است می‌رسید.

ممنون که تا انتهای وبلاگ، با ما همراه بودید.

ما در تیم یوتا با افتخار آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان و دریافت سفارش طراحی سایت نوبت‌دهی آنلاین هستیم.

سوالات متداول

سایت نوبت‌دهی آنلاین پزشکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

نوبت‌دهی الکترونیکی، پرداخت اینترنتی، مشاوره آنلاین، امکان تغییر و یا لغو ویزیت ثبت‌شده و امکان جستجوی پیشرفته پزشک از ویژگی‌های مهم سایت نوبت‌دهی آنلاین است.

سایت نوبت‌دهی آنلاین چه مزایایی دارد؟

جلوگیری از ازدحام بیماران در مراکز نوبت‌دهی، افزایش سرعت نوبت‌دهی، جذب بیماران جدید و معرفی پزشکان به بیماران از مزایای طراحی سایت نوبت دهی آنلاین است.

قیمت طراحی سایت نوبت‌دهی آنلاین چقدر است؟

تعرفه سایت نوبت دهی آنلاین براساس میزان امکانات و المان‌های موجود در آن تعیین می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه‌ها با تیم پشتیبانی یوتا تماس بگیرید. 04133354440