هدف از طراحی سایت شرکتی چیست؟

شروع کسب‌وکار اینترنتی و ورود به حوزه دیجیتال مهم است چراکه امروزه بستر اینترنت، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. باتوجه به اهمیت برندینگ و دیجیتال مارکتینگ در زمینه کسب‌وکارها، نداشتن وب‌سایت بسیاری از فرصت‌ها را در مسیر رشد و توسعه کسب‌وکار، از شما و کسب‌وکارتان دریغ می‌کند. در این قسمت به هدف از طراحی سایت شرکتی می‌پردازیم.

هدف از طراحی سایت شرکتی

هم‌گام شدن با رقبا و پیشی گرفتن از آن‌ها

امروزه از کوچک‌ترین کسب‌وکارها گرفته تا کسب‌وکارهای بزرگ، در بستر اینترنت فعالیت دارند. با غافل شدن از این بستر، حجم زیادی از مشتریان‌تان را از دست می‌دهید و علاوه‌بر آن از بازار رقابتی نیز جا می‌مانید. زمانی‌که شما به‌صورت حضوری به‌دنبال مشتری هستید، رقیب‌های‌تان در بستر اینترنت با هزینه و تلاش کم‌تر، از مزایای طراحی سایت شرکتی بهره‌ می‌برند و بازار هدف گسترده‌تری را تحت نظر دارند. اگر شما هم به فکر توسعه کسب‌وکارتان در فضای اینترنت هستید، باید هر چه سریع‌تر برای طراحی سایت شرکتی اقدام کنید.

ارائه خدمات و سرویس گسترده

با ساخت سایت شرکتی، طیف وسیعی از افراد در بستر اینترنت به کسب‌وکارتان دسترسی دارند. در صورتی که بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید، مشتریان‌تان از تمام نقاط کشور از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند. این به معنی تبلیغات گسترده‌تر و افزایش درآمد است.

افزایش اعتبار و برندسازی

طراحی سایت شرکتی باعث افزایش اعتبار کسب‌وکارتان می‌شود و به آن هویت می‌بخشد. از طرفی موفقیت برندسازی‌تان را تضمین می‌کند و از این طریق سایت‌تان تبدیل به‌ یک نام تجاری برای کسب‌وکارتان می‌شود. در نتیجه می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و درآمدتان را افزایش دهید.

به حداقل رساندن هزینه‌های تبلیغات

کسب‌وکار فیزیکی، هزینه‌هایی مانند؛ اجاره دفتر، دکوراسیون و سایر موارد را به دنبال دارد. ساخت سایت شرکتی این هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. هزینه پیاده‌سازی و نگهداری سایت کمتر از بازاریابی و تبلیغات سنتی است و منجر می‌شود تا صاحبان کسب‌وکارها تمرکز خود را بر روی نوآوری و رشد بگذارند.

از دیگر اهداف طراحی سایت شرکتی می‌توان به دسترسی آسان، بازاریابی گسترده و به‌روز بودن اشاره کرد. در ادامه کسب‌وکارهایی را بررسی می‌کنیم که به سایت شرکتی احتیاج دارند.

طراحی سایت شرکتی مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

تمام شرکت‌های کوچک و بزرگ برای این که در بستر اینترنت حرفی برای گفتن داشته باشند، به ساخت سایت شرکتی احتیاج دارند. در واقع سایت شرکتی حرفه‌ای، ویترینی برای نمایش کسب‌وکار به‌صورت آنلاین است. تمام شرکت‌هایی که محصولات و خدماتی برای ارائه دارند مانند شرکت‌های خصوصی، خدماتی، ساختمانی، تجارت الکترونیک، صنایع غذایی، بازرگانی، بیمه و سایر شرکت‌هایی که به نوعی در زمینه تجارت مشغول هستند به طراحی سایت شرکتی احتیاج دارند.

اگر به فکر طراحی سایت شرکتی نباشید، چه اتفاقی برای کسب‌وکارتان می‌افتد؟

شاید شما هم برای این که سایتی برای کسب‌وکارتان نداشته باشید، بهانه‌هایی دارید. مثلا کسب‌وکار من ربطی به اینترنت و فضای آنلاین ندارد، فروش خوبی دارم و نیازی به مشتری جدید نیست، به جای طراحی سایت شرکتی می‌توانم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنم یا هزینه طراحی سایت برای من به‌صرفه نیست. باید بگوییم که همه این‌ها بهانه‌ای بیش نیستند و اگر به فکر کسب‌وکار آنلاین نباشید؛

  • بازار هدف خودتان را محدود می‌کنید.
  • برندسازی را فقط برای مشتریان شهر و منطقه‌تان انجام می‌دهید.
  • مجبور هستید هزینه گزافی برای تبلیغات حضوری یا محیطی پرداخت کنید.

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

وردپرس، به‌عنوان محبوب‌ترین CMS در میان طیف گسترده‌ای از سیستم‌های مدیریت محتوا شناخته می‌شود چراکه با قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی زیادی که دارد می‌توانید به‌آسانی وب‌سایت شرکتی‌تان را به کمک آن راه‌اندازی کنید. اگر برای طراحی سایت‌تان وردپرس را انتخاب کرده‌اید، خوب است بدانید که تیم فنی ابتدا یک ماژول وردپرس دانلود و سپس تنظیمات آن (سمت سرور) را پیکربندی می‌کند. این‌جاست که باید قالب‌تان را انتخاب کنید. برای انتخاب قالب سایت‌تان دو انتخاب دارید؛

قالب آماده؛ انتخاب قالب آماده، هزینه بسیار کمتری برای شما خواهد داشت اما تیم فنی باتوجه به نیاز شما می‌تواند آن را شخصی‌سازی کند. از طرفی ممکن است در شرایط خاصی دست و پای شما را ببندد و نتوانید ویژگی‌هایی که در نظر دارید اعمال کنید.

قالب اختصاصی؛ اگر به دنبال یک طراحی ایده‌ال و منحصربه فرد هستید و مشکلی با هزینه بالا ندارید، تیم فنی می‌تواند قالب اختصاصی که با نیاز و سلیقه شما هماهنگ است طراحی کند اما هزینه طراحی چند برابر قالب آماده است.

بعد از انتخاب و طراحی قالب، نوبت به درج محتوا و تحویل سایت می‌رسد. در ادامه به مزایای طراحی سایت شرکتی با وردپرس می‌پردازیم؛

  • استفاده کاربری آسان و راحت
  • به‌روزرسانی پایدار و مدام
  • استفاده از قالب‌ها با تم‌های جذاب
  • قیمت مناسب برای طراحی سایت
  • استفاده از پلاگین‌های رایگان
  • سرعت بالای وردپرس
  • ساختار مناسب برای سئو و بهینه‌سازی
  • محیط مناسب برای تولید و مدیریت محتوا
  • قابلیت اشتراک‌گذاری آسان محتوا
  • منبع باز بودن وردپرس
  • ابزار مدیریت پروژه

طراحی سایت شرکتی اختصاصی (برنامه‌نویسی)

اگر تصمیم‌تان این است که یک سایت شرکتی اختصاصی داشته باشید، تیم برنامه‌نویسی باید از طراحی سایت اختصاصی برای پیاده‌سازی آن استفاده کند. در ساخت سایت شرکتی اختصاصی، قالب‌ها، ماژول، پلاگین‌ها و همه موارد سایت صفر تا صد کدنویسی و پیاده سازی می‌شوند. اما چگونه؟

برنامه‌نویسی سمت کاربر؛ مواردی مانند متن‌ها، تصاویر و بخشی از رابط کاربری Ui و Ux که کاربر آن‌ها را می‌بیند و به‌طور کلی هر عملکردی که در مرورگر انجام می‌شود و کاربر با آن‌ها ارتباط دارد جزو برنامه‌نویسی سمت کاربر یا کلاینت محسوب می‌شود. از طرفی تیم برنامه‌نویسی ترجیح می‌دهد تا تمام آن‌چه که کاربر می‌تواند ببیند، منطبق با برنامه‌های پویا پیاده‌سازی کند.

برنامه‌نویسی سمت سرور؛ برای این‌که کاربران بتوانند اطلاعاتی در سایت درج کنند مانند؛ ثبت نام در سایت، ورود به ناحیه کاربری،‌ نظردهی، تولید محتوا و سایر موارد، نیاز است تا یک زبان برنامه‌نویسی باشد تا اطلاعات را در پایگاه‌داده ذخیره کرده و بخواند.

مراحل ساخت سایت شرکتی به‌صورت خلاصه

چگونگی ساخت سایت شرکتی، مراحل آن، این‌که از کجا آغاز شده و کجا پایان می‌یابد مهم است. برنامه‌‌نویسان برای طراحی سایت حرفه‌ای از مراحلی پیروی می‌کنند تا در کنار خلق محصولی ارزشمند، مشتریان را به‌طور شفاف در روند طراحی و اجرای پروژه قرار دهند. در ادامه به تشریح این پروسه می‌پردازیم؛

مراحل طراحی سایت شرکتی

مرحله اول؛ نیازسنجی و برنامه‌ریزی ساخت سایت

اولین و مهم‌ترین گام در ساخت سایت شرکتی، استخراج نیازمندی‌های پروژه است. به‌طور مثال؛ سایت دارای چه امکاناتی خواهد بود؟ کدام نیازهای کاربر را برطرف خواهد کرد؟ درخواست‌های مشتری به چه صورت است؟ تمامی اطلاعات به‌صورت یک پروپوزال نگارش می‌شود. در ادامه، روند طراحی سایت با توجه به آن پیش می‌رود.

مرحله دوم؛ طراحی وایر فریم

بعد از مرحله نیازسنجی، تیم فنی پروپوزال را بررسی و تحلیل می‌کند و راه‌حل‌های مناسبی در جهت ساخت سایت شرکتی ارائه می‌کند. محتوای تحلیل می‌تواند متن صفحه اصلی و سایر برگه‌ها ،اطلاعات تماس، متن درباره ما، لیست و نمونه محصولات، خدمات، رنگ سازمانی، تصاویر، لوگوی تجاری و سایر موارد باشد. بعد از اتمام تحلیل، نتیجه با مشتری در میان گذاشته می‌شود و بعد از تایید مشتری، تیم طراحی شروع به طراحی قالب اصلی سایت می‌کند.

مرحله سوم؛ طراحی قالب اصلی سایت

رنگ سازمانی و لوگو نقش مهمی در طراحی قالب اصلی سایت ایفا می‌کنند. تیم طراحی در این مرحله صفحات مختلف سایت را با توجه به استانداردهای طراحی، طراحی می‌کند. به‌طور مثال؛ کاربر زمانی که وارد سایت می‌شوذ باید با محیطی یکپارچه و منظم روبه‌رو شود. تمامی عناصر گرافیکی و بصری سایت باید در جهت و هم‌گام با برندسازی کسب‌وکار مشتری باشد.

مرحله چهارم؛ کدنویسی بک‌اند و فرانت‌اند سایت

در این مرحله، تیم فنی طرح نهایی را دریافت می‌کند و بر اساس آن روند برنامه‌نویسی سایت شروع می‌شود. برای بخش سمت کاربر، تیم فرانت با استفاده از تکنولوژی‌های Html، Css، JavaScript آن‌چه که کاربر می‌بیند و با آن تعامل دارد را پیاده‌سازی می‌کند. به‌طوری که Ui باید کاربرپسند بوده و Ux در بهترین حالت خودش باشد تا خروجی وب‌سایت بی نقص باشد.

سپس تیم بک‌اند برنامه‌نویسی سمت سرور را انجام می‌دهد. برای پیاده‌سازی و توسعه، می‌توان از برنامه‌نویسی اختصاصی مانند زبان Php یا سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا جوملا استفاده کرد. در این بخش سرعت سایت، بازدهی مناسب و امنیت بالای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرحله پنجم؛ ورود اطلاعات اولیه سایت

بعد از اتمام مرحله پیاده‌سازی، اطلاعات اولیه وارد سایت می‌شود. مانند؛ محتوای برگه‌ها، صفحات، منو، فوتر، اینفوگرافیک‌ها، موشن گرافیک‌ها. در این مرحله ممکن است برخی از باگ‌های سیستم نیز شناسایی و حل شوند. ابزارهای مربوط به سئو و بهینه‌سازی نیز در این مرحله راه‌اندازی می‌شوند.

مرحله ششم؛ تست سایت و درصورت لزوم بازنگری آن

در این مرحله تمام کد‌های پیاده‌سازی شده توسط تیم فرانت‌اند و بک‌اند تست می‌شوند تا باگی باقی‌ نمانده باشد. هم‌چنین در این مرحله درصورت نیاز نظرات مشتری نیز اعمال شده و سایت بازنگری می‌‌شود.

مرحله هفتم؛ تحویل سایت به مشتری و آموزش کار با پنل

در انتها، بعد از اتمام ساخت سایت شرکتی تمامی امکانات سایت و نحوه‌ کارکردن با آن باید به مشتری توضیح داده شود. در این مرحله ابتدا مشتری کار را تایید می‌کند و سپس در ادامه می‌تواند برای موارد بیشتر، از خدمات پشتیبانی شرکت طراحی سایت استفاده کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه ساخت سایت شرکتی پرداختیم و هم‌چنین توضیح دادیم که در صورت اجتناب از طراحی آن چه معایبی برای کسب‌وکارتان رقم می‌خورد و چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از ساخت سایت شرکتی بهره‌مند شوند. اگر هنوز هم نمی‌دانید طراحی سایت‌تان را به چه تیمی بسپارید، تیم یوتا با تکیه بر تجربه چندساله خود در این زمینه و استفاده از منابع انسانی متخصص و حرفه‌ای در کنارشماست تا کسب‌وکاری پایدار را برایتان به ارمغان بیاورد.

سوالات متداول

در این قسمت به برخی از سوالاتی که ممکن است درمورد طراحی سایت شرکتی برایتان پیش بیاید، پاسخ داده‌ایم؛

طراحی سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر سایت شرکتی باتوجه به نیاز کاربران و نوع فعالیت کسب‌‌وکار طراحی می‌شود. بهینه‌سازی و سئو، تولید محتوای حرفه‌ای و طراحی بر اساس برندینگ از دیگر ویژگی‌هاست.

طراحی سایت شرکتی چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان لازم به عواملی مانند؛ اندازه و پیچیدگی سایت، سطح پیکربندی و سفارشی‌سازی، تعداد اعضای تیم توسعه و طراحی و کارشناسان مورد نیاز برای پروژه بستگی دارد.

برای سایت شرکتی، چه مدت می‌توانیم پشتیبانی رایگان دریافت کنیم؟

برخی از شرکت‌ها، بعد از طراحی سایت شرکتی، مدتی را برای پشتیبانی رایگان در نظر می‌گیرند مثلا یک الی چند ماه. در شرکت یوتا، شما می‌توانید به‌مدت 6 ماه، از پشتیبانی رایگان بهره‌مند شوید. در ادامه نیز ما آماده تمدید این مدت برای پشتیبانی سایت شما هستیم.

آیا سایت شرکتی طراحی‌شده در آینده قابلیت ارتقا دارد؟

اکثر سایت‌های شرکتی به‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند و بهبود می‌یابند تا با نیازهای روز بازار و تکنولوژی جدید هماهنگ شوند. حتی تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی نیز امکان‌پذیر است.