این روزها برندهای معتبر برای افزایش اعتبار و رشد و توسعه کسبوکارشان راههای پربازده مثل ساخت تیزر تبلیغاتی teaser را انتخاب و امتحان میکنند. شما برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای با کیفیت بالا و قیمت مناسب میتوانید با یوتا در ارتباط باشید. حتم داریم شما هم میدانید که یک محتوای ویدیویی اصولی چه اندازه میتواند مسیر رشد کسبوکارتان را هموار کند.
تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی مجموعهای از تصاویر و گاهی ویدیوهایی است که در کنار هم قرار میگیرند و تبدیل به یک ویدیو، کلیپ یا تیزر میشوند. هر محتوایی با هدف انتقال مفهوم یا پیام خاصی تولید میشود. هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای هم آنطور که از عنوان مشخص است، معرفی بیشتر مجموعه و محصولات یا خدمات آن برای مشتریان و مخاطبین هدف خود است.
تیزر تبلیغاتی درواقع کلیپ معرفی کسبوکار شماست. این محتوا در مدت زمانی حدود 1 تا نهایتا 3 دقیقه عرضه میشود. البته اگر ویدیو مستند باشد ممکن است مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد.
با انواع تیزر تبلیغاتی حرفه ای آشنا شوید
برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای، سبکهای متفاوتی وجود دارد و همین تعدد در نوع ساخت، انواع تیزرها را به وجود آورده است. شما انواع این تیزرهای تبلیغاتی را در تلویزیون و غالبا در بخش آگهیهای بازرگانی مشاهده کردهاید. حالا وقتش است که بتوانید بهصورت تخصصی آنها را از هم تمییز دهید تا هنگام سفارش تیزر تبلیغاتی حرفه ای برای کسبوکار خودتان، بر اساس همین شناخت، بتوانید در انتخاب سبک موردنظر خود موفقتر عمل کنید.
تیزرتبلیغاتی رئال یا واقعگرا
در این نوع ویدیو، لوکیشن، سوژهها، بازیگر یا بازیگران و تمام عناصر موجود و حاضر در ویدیو، واقعی هستند. برای ساخت تیزر تبلیغاتی به این سبک، شما میتوانید فیلمبرداری را در محیط کاری خودتان و با حضور مجری یا گوینده در همان محیط انجام دهید.
موسیقی مناسب با کلیت کار و نوشتههای تکامیلکننده پیام نیز به ویدیو اضافه میشوند. برای اینکه جذابیت کار افزایش پیدا کند و کیفیت هم بالا باشد، باید ایده و سناریوی جدیدی در ویدیوتان بگنجانید تا مخاطب یک ثانیه هم از ویدیو چشم برندارد، تا انتها آن را ببیند و ماجرای آن برای مدتها در خاطرش بماند.
تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
در موشن گرافیک، تصاویر با انیمیتهای مختلف متحرک میشوند. عموما این تصاویر غیرواقعی، بهصورت وکتور و کارتونی هستند. موسیقی و کلام گوینده و نوشتههایی که به انتقال پیام کمک میکند، تیزر شما را تکمیل میکند. این ویدیوها هم بهشکل دوبعدی و هم سهبعدی قابل طراحی هستند.
تیزر تبلیغاتی انیمیشنی
هم در دو بعد و هم در سه بعد قابلاجراست. انیمیشن با موشن گرافیک مرز باریکی دارد و بیشتر افراد آن دو را با هم یکی میدانند در صورتیکه این دو باهم یکی نیستند. در برگه (موشن گرافیک) میتوانید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید و تصمیمگیری درستتری داشته باشید. باید در نظر داشته باشیم که انیمیشن نسبت به موشن گرافیک هزینه و زمان بیشتری میطلبد.
تیزر تبلیغاتی تلفیقی
این سبک از ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای محبوبیت بیشتری برای کارفرمایان و صاحبین کسبوکارها دارد. در این سبک، واقعیت با تخیل ترکیب و تلفیق میشود و همین ترکیب، موجب به وجود آمدن محتوایی جذاب و متفاوت با عرف و عادت میشود.
این را هم در نظر داشته باشید که هزینه و زمان موردنیاز برای این نوع ویدیو ممکن است کمی بالا باشد اما حقیقتا ارزشش را دارد.
مراحل سفارش تیزر تبلیغاتی حرفه ای با کیفیت بالا و قیمت مناسب
- برای این کار ابتدا نمونه کارهای تیزر تبلیغاتی حرفه ای یوتا را مشاهده کنید.
- برای افزایش اطلاعات خود در این مورد، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.
- حالا درمورد آنچه مدنظر دارید با مشاوران ما بهصورت دقیق صحبت کنید.
- پس از عقد قرارداد بین کارفرما و مجری، تیم یوتا شروع به کار میکند.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای در یوتا
کسب اطلاعات کافی از شرکت و شناخت نیازهای آنها
ارائه مشاوره تخصصی رایگان به کارفرما با توجه به هدف
شروع به ایدهپردازی متناسب با هدف در نظر گرفتهشده
سناریونویسی جذاب و خلاقانه برای تهیه تیزر تبلیغاتی
شناخت مخاطبین هدف و علایق و سلایق آنها
در نظر گرفتن سبک مناسب با توجه به هدف و سناریو
ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای با تجهیزات و تیم حرفهای
ارائه کار تولیدشده به کارفرما برای بررسی دقیق
بررسی نکتهنظرات کارفرما پس از بررسی اولیه
ارائه نسخه نهایی تیزر تبلیغاتی حرفه ای به کارفرما
اما اگر بخواهیم مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی را بهطور کلی تقسیمبندی کنیم میتوانیم سه مرحله کلی در نظر بگیریم:

پیشتولید
پیش تولید، اولین قدم برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای است. اقدامات اولیه برای شروع به کار، در این مرحله انجام میشود. مشخص کردن هدف، ایدهپردازی، سناریونویسی براساس هدف مشخصشده، انتخاب سبک مناسب براساس سناریو برای ساخت تیزر تبلیغاتی، تعیین مدت زمان موردنیاز برای ساخت، انتخاب بازیگر یا بازیگران یا مجری و گوینده، تعیین قیمت و بودجه حدودی براساس عوامل تعیینکننده.
در این مرحله یک استوریبرد تخصصی برای کار فراهم میشود. استوری برد در واقع اولین مدلسازی یا طراحی تصویری از پروژهای است که قرار است به فیلم، انیمیشن، موشن گرافی ،تیزر یا هر فیلم دیگری شود. هر یک از فرمهای استوریبرد، ویژگیهای خود را دارد که در حین طراحی باید به آن توجه کرد.
تولید
حالا باید برنامهریزیهایمان را عملی کنیم. بر اساس سبک انتخابشده باید امکانات موردنیاز را فراهم کرد و دست به کار شد. در این مرحله است که همه چیز برای ساخت آماده میشود و گروه تولید کارشان را شروع میکنند. حرفهای بودن برای انجام این کارها بسیار اهمیت دارد.
پستولید
حالا که ویدیو آماده است باید در انتشار آن نهایت تلاش را بکنید. این را هم بگوییم که این ویدیو باید قابلانتشار در فضاهای مختلف باشد تا شما بتوانید نهایت استفاده را از آن داشته باشید. در بحث ویدیومارکتینگ استفاده از یک ویدیوی باکیفیت نقش بسیار مهمی دارد. اگر قرار است از این ویدیو برای رشد و توسعه کسبوکارتان استفاده کنید باید برنامه دقیقی هم در این مورد داشته باشید چون محتوای باکیفیت شما زمانی میتواند بهترین تاثیر را داشته باشد که در ارائه آن بهطور گسترده نیز موفق عمل کنید.
هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی با کیفیت بالا چقدر است؟
برای تیزر تبلیغاتی حرفه ای نمیتوان قیمت دقیق و ثابتی در نظر گرفت. قیمت این نوع خدمات متغیر است. هر تیمی با توجه به استراتژیهای خود و با توجه به عوامل مختلف میتواند تعرفهای برای خدمات خود در این زمینه تنظیم کند. هر چند این به معنای بیقانونی و خارج شدن از تعرفه نرمال و آنچه در عرف مشخص شده است نیست.
بهطور کلی میتوان گفت عوامل زیر در تعیین هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی باکیفیت بالا تاثیر دارند:
مدت زمان ویدیو، سبک انتخابشده برای ساخت ویدیدیو، اختصاصی بودن عواملی مثل موسیقی، کیفیت سناریونویسی، بازیگران یا مجری حاضر در کار، تجهیزات مورداستفاده در فیلمبرداری، نوع تدوین و سایر موارد.
مزایای تیزر تبلیغاتی حرفه ای برای کسبوکار شما

برندسازی
با یک تیزر تبلیغاتی حرفهای که بهصورت ویژه برای کسبوکار شما ساخته شده است به کار خود اعتبار میدهید. اگر تیزر شما دارای ویژگیهای منحصربهفرد نسبت به رقبایتان باشد، مسیر برندسازی برای کسبوکار شما هموارتر خواهد شد.
امکان انتشار در رسانهها، رویدادها و همایشهای مختلف
شما میتوانید یک تیزر تبلیغاتی داشته باشید اما از آن در رسانههای مختلف استفاده کنید و از این طریق خودتان را در ذهن مخاطبینتان تثبیت کنید. با انتشار تیزر تبلیغاتی در شبکههای تلویزیون، تلویزیونهای شهری، وبسایت، اینستاگرام، یوتیوب، کانالهای مختلف و سایر رسانهها، به هدف دیده شدنتان جامه عمل بپوشانید. به این شکل مخاطبینتان، شما را در هر فضا و رسانهای خواهند دید.
معرفی شرکت، محصولات و خدمات
خودتان را در قالب یک ویدیوی خاص به جهان بشناسانید. چطور میتوانید کسبوکارتان را در بسترهای جهانی به همه دنیا بشناسید درحالیکه یک تیزر اختصاصی برای کسبوکارتان ندارید؟ در یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید و از محصولات و خدماتتان برایشان بگویید. با همان یک ویدیوی کوتاه میتوانید تعداد زیادی از مخاطبان خود را نسبت به حوزه کاری خود کنجکاو کنید و با اطلاعرسانی راههای ارتباطی موجود، با آنها در ارتباط باشید.
تبلیغات گسترده
تیزر تبلیغاتی حرفه ای خود را در فضاهای مختلف منتشر کنید. اجازه دهید مشتریان و مخاطبینتان شما را همه جا ببینند. به این میگویند تبلیغات اساسی. با ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای میتوانید از رقبایتان پیشی بگیرید. سعی کنید با اطلاعرسانی تخفیف یا امکانات ویژهای که برای مشتریانتان در نظر گرفتهاید، توجه همگان را جلب کنید. با این تبلیغات فروش شما چند برابر خواهد شد البته با توجه به مورداقبال قرار گرفتن تیزر تبلیغاتی نزد همگان، اگر شما کسبوکارتان را به این محتوا مجهز نکنید چند قدم از دیگران عقب خواهید بود.
استفاده در بخش فروش و بازاریابی
شما میتوانید تیزر تبلیغاتی خود را برای مشتریان هدف خود ارسال کنید؛ در ایمیل مارکتینگ یا ارسال فایل از طریق تلرگام و سایر شبکههای اجتماعی میتوانید از این فایل استفاده کنید. حتی وقتی قرار است بازاریابی حضوری داشته باشید یا در نمایشگاه حضور دارید و بهطور کلی در هر مذاکرهای که در باب مجموعهتان، برای آشنایی اولیه طرف مقابل با کسبوکار، محصولات و خدماتتان، این ویدیو را به او نشان دهید. در زمانی کوتاه، به بهترین شکل، آشنایی اتفاق خواهد افتاد.
مدت زمان لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی با کیفیت بالا چقدر است؟
برای تعیین مدت زمان لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای با کیفیت بالا باید چند عامل را در نظر بگیریم چون بدون توجه به این عوامل تعیین زمان دقیق ممکن نیست. عواملی مانند مدت زمان ویدیو، سبک موردنظر برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای، تجهیزات مورداستفاده در تصویربرداری و تدوین و سایر عوامل.
برای دریافت مشاوره تخصصی و اطلاع از مدت زمان لازم برای تیزر تبلیغاتی حرفه ای موردنظر خود کلیلک کنید.
سوالات متداول
تیزر تبلیغاتی چیست؟
محتوایی ویدیویی که میتواند معرف کسبوکار، خدمات و محصولات شما باشد. در این ویدیو شما میتوانید هدف خاصی را دنبال کنید مثل تبلیغات گسترده، اطلاعرسانی طرح یا تخفیفات و امکانات ویژهای که قرار است برای مشتریان ارائه دهید، معرفی محصولات و خدمات جدید، مستند فعالیتها و سایر اهداف مشابه.
مزایای داشتن تیزر تبلیغاتی حرفه ای چیست؟
یک ویدیو داشته باشید و آن را هر جایی که نیاز است درمورد کارتان با فردی صحبت کنید به ائ نشان بدهید. در نمایشگاهها ویدیو را پخش کنید. بهعنوان ویدیوی تبلیغاتی آن را در هر بستری که میتوانید منتشر کنید و بهصورت گسترده فعالیتهایتان را به دیگران معرفی کنید. در بازاریابی و فروش از آن استفاده کنید. در کل؛ داشتن تیزر تبیلغاتی حرفه ای برای همه کسبوکارها ضروری است چون امروزه همه کسبوکارها به این ضرورت پی بردهاند و اگر شما هم به این محتوا فکر نکید از رقبایتان عقب میمانید.
هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای چقدر است؟
برای تعیین قیمت دقیق باید چند عامل مشخص شود و بر اساس آنها میتوان قیمت را بررسی و اعلام کرد. عواملی مثل کیفیت موردانتظار، تجهیزات مورداستفاده در کار، تعداد بازیگران یا مجری در کار، مدت زمان ویدیو وسایر عوامل موثر که در بالا توضیح دادهایم.
انواع تیزر تبلیغاتی حرفه ای کداماند؟
تیرزر تبلیغاتی رئال، موشن گرافیک، انیمیشن ،تیزر تبلیغاتی تلفیقی