تبریز / خیابان رضانژاد شمالی / ساختمان آردا / طبقه 2

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی در سئو و بهینه سازی سایت، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. در واقع یکی از مهم ترین کارها برای سئو و افزایش رتبه کلمات کلیدی در گوگل، همین تولید محتوا می باشد.

تولید چنین محتوایی بدون سفارش تولید محتوا اعتباری نخواهد داشت. چرا که هر نویسنده ی معمولی قادر به تولید چنین محتوایی نخواهد بود. برای انجام این کار، می توانید از شرکت های معتبر در زمینه تولید محتوا کمک بگیرید.

کافه کانتنت ، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید محتوا می باشد. هدف این شرکت بهبود محتوای وب سایت ، به منظور افزایش رتبه در نتایج جستجو می باشد. این شرکت قادر به تولید محتوای متنی ، محتوای صوتی ، ویدئویی . … می باشد.

اصول خدمات تولید محتوا را بشناسید

قبل از سفارش تولید محتوا از هر مجموعه‌ای، باید با اصول خدمات تولید محتوا آشنا باشید؛ آشنایی با این اصول باعث می‌شود تا علاوه بر ارزیابی کیفیت محتواهای وب‌سایتتان، توانایی مقایسه کیفیت کار مجموعه‌های مختلف را داشته باشید.

اصول خدمات تولید محتوای متنی

یکی از انواع محتواها، محتوای متنی است که اهمیت بسیار زیادی برای موتورهای جستجو دارد. محتوای تولیدی بایستی مطابق با نیاز و خواسته مشتری و منحصر به فرد باشد. محتوای متنی می تواند تمام انواع محتواها ( تخصصی یا عمومی، محتوای شبکه های اجتماعی و محتوا برای معرفی محصول یا خدمات) را شامل شود. در حوزه دیجیتال مارکتینگ، محتوای متنی جذاب و مناسب به محتوایی گفته می‌شود که آگاهی مخاطبان را از برند مد نظر، محصولات یا خدمات مشابه بالا ببرد.

  • مهم ترین ویژگی محتوای متنی
  • منظور از تولید محتوای متنی، محتوایی است که خواننده بتواند متن را تفسیر کرده، مفهوم و منظور گنجانده شده در متن را درک کند. تمامی متن ها لزوما دارای محتوا نیستند.

  • ویژگی های یک محتوای خوب برای افزایش درآمد
  • در حال حاضر، تولید محتوا به یکی از مشاغل پردرآمد تبدیل شده است. نوشتن محتوا به دلیل رقابت زیاد، کار چندان راحتی نیست و نیاز به دقت و تخصص کافی در این زمینه دارد. یک محتوا باید به اندازه‌ای جذاب باشد که مخاطب را به خواندن ادامه آن تشویق کند. لازم به ذکر است که یک خواننده به طور متوسط در ۸ ثانیه یک مطلب را می‌خواند! هنگام نوشتن محتوا باید به دنبال یک مشتری هدفمند باشیم. در تولید محتوای متنی باید هدف مخاطب را مد نظر قرار دهیم. و پاسخ سوالات زیر را پیدا کنیم. ما چه چیزی را می فروشیم؟ محصول ما چه مشکلی را برطرف می کند؟ هدف مشتری از خرید محصول چیست؟ برای پاسخ به این سوالات، باید به طور مداوم در ارتباط با مشتری باشید.

  • سفارش تولید محتوای متنی
  • یکی از مهم ترین فاکتورها برای دیده‌شدن و خوانده‌شدن در دنیای اینترنت، تولید محتواست. محتوا انواع متفاوتی دارد و یکی از رایج‌ترین محتواها، محتوای متنی است. محتوای متنی یا همان مقالات وبلاگ یک سایت، باید مطابق با اصول سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) باشد. یک نویسنده معمولی قادر به رعایت جزئیات سئو نمی‌باشد. نویسنده یک محتوای متنی حتما باید با اصول سئو آشنایی لازم را داشته باشد.

    ویژگی‌های محتوای متنی جذاب

    هدف اصلی تولید محتوای متنی، جذب مخاطب می باشد. برای این کار رعایت چندین نکات ضروری می‌باشد. برخی از این نکات عبارتند از:

    انتخاب موضوع و یک عنوان مناسب

    اولین چیزی که مخاطب را به خود جذب می کند، موضوع و عنوان مناسب محتوا است. در واقع یک عنوان خوب باعث می شود مخاطب تا انتهای محتوا را دنبال کند. عنوان محتوا باید با موضوع مرتبط باشد. شما باید سعی کنید از نکات کلیدی مد نظر مشتری و مخاطب استفاده کنید تا آنها را قانع کنید. عنوان جذاب همان چیزی است که نویسنده را به ادامه خواندن مقالات تشویق می‌کند.

    شروع محتوا با یک جمله جذاب

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده در تولید محتوای متنی، جمله اول برای جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است. در واقع مخاطب در سه ثانیه ی اول و با خواندن جمله ی اول به خواندن ادامه مطلب ترغیب شده یا منصرف می‌شود. پس در جمله اول نهایت خلاقیت را داشته باشید و از کلمات جذاب، جالب و جدید استفاده کنید.

    کسب اطلاعات در رابطه با موضوع محتوا

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده شما باید در مورد موضوع محتوا تحقیق کرده و اطلاعات کاملی کسب کنید. همچنین باید دانش کافی در رابطه با موضوع داشته باشید تا بتوانید آن را به مخاطب منتقل کنید.

    تمرکز بر هدف اصلی محتوا

    برای تولید محتوای متنی موثر باید روی نکته کلیدی و هدف اصلی متن تمرکز کنید و مرتبا از این شاخه به آن شاخه نپرید.

    داشتن روش منحصر به فرد

    محتوا باید منحصر به فرد باشد. یک محتوا نشان دهنده شخصیت و اعتبار شما می‌باشد. توجه به ویژگی‌های مخاطب و اهداف محتوا یک اصل می باشد. محتوا باید مختصر و مفید باشد. محتوا، برای موفقیت در جذب مخاطب باید ساده و قابل هضم باشد.

    تولید محتوای ساده و باکیفیت

    معمولا مخاطبان جذب محتوایی می شوند که آسان باشد. گوگل نیز از محتواهای ساده استقبال می‌کند. از این رو سعی کنید تا حد امکان ساده بنویسید تا مخاطب دچار مشکل نشود و رتبه صفحه شما در گوگل بالاتر برود. در تولید محتوای متنی باید برای خوانندگان ارزش قائل شوید. سعی کنید به خواسته خواننده اهمیت دهید و یک محتوای با کیفیت تولید کنید.

    بهینه سازی محتوا

    در نوشتن محتوای متنی، بهینه سازی محتوا را فراموش نکنید. سعی کنید پاراگراف‌ها و جملات کوتاهی به کار ببرید و مطابق با استانداردهای سئو مطالب را نگارش و بهینه‌سازی کنید.

    استفاده از ساختار واضح

    سعی کنید مطالب را در قالب پاراگراف‌های کوچک قالب‌بندی کنید. با استفاده از زیرنویس‌ها ولیست‌های شماره‌دار، خواننده را به خواندن ادامه متن علاقه‌مند کنید.

    ویرایش متن

    در گام آخر باید متن را کاملا ویرایش کنید و ایرادات را برطرف کنید و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را انجام دهید.

    رعایت تکنیک ‌های سئو در تولید محتوای متنی

    در تولید محتوای متنی، هدف جذب خواننده و عملکرد خوب موتورهای جستجو است. در یک محتوای خوب باید تاکتیک‌های سئو رعایت شود.

    از جمله این تکنیک‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    انتخاب کلمات کلیدی
    +

    اولین قدم در انتخاب کلمات کلیدی، مشخص کردن موضوع است. کلمات کلیدی باید به دفعات زیادی در متن نوشته شوند و اطلاعات جامعی در رابطه با آن‌ها ارائه شده باشد.

    نکات قابل توجه در انتخاب کلمات کلیدی عبارتند از :
  • در انتخاب کلمه کلیدی باید خواسته کاربر مد نظر قرار داده شود؛ توجه به این نکته که در رابطه با یک موضوع خاص، کاربران ممکن است چه عبارتهایی را در گوگل جستجو کنند، ضروری است. بعد از انتخاب چندین کلمات کلیدی، بر اساس امتیاز سئو در گوگل، این عبارات باید اولویت‌بندی شوند.
  • از نظر سئو، کلمات کلیدی باید چندین بار در متن تکرار شوند.
  • تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی در عنوان‌ها و زیر نویس‌ها براساس اصول سئو تعیین می‌شود.
  • کلمات کلیدی باید با عکس و ویدیوها همخوانی داشته باشد بطوریکه مخاطب بتواند اصل محتوا را درک کند.
  • دسته بندی موضوعات
    +

    بعد از انتخاب کلمات کلیدی، نوبت به دسته‌بندی موضوعات اصلی و فرعی می‌رسد. دسته بندی موضوعات در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، بسیار موثر است و باعث می شود که کاربر زودتر به صفحه هدف دسترسی پیدا کند. گوگل و فیسبوک نیز با استفاده از این کلمات کلیدی راحت‌تر سایت را ایندکس خواهند کرد. به عنوان مثال در یک سایت پزشکی می توانیم موضوعات را به این شکل دسته بندی کنیم. اول از همه بیماری های اصلی را مشخص می کنیم :

  • بیماری‌های قلبی
  • بیماری‌های مغز و اعصاب
  • بیماری‌های کبدی
  • بیماری‌های دهان و دندان
  • هر کدام از این بیماری‌ها، شاخه‌های فرعی و اختصاصی‌تری دارند. با کمک این دسته‌بندی می‌توان محتوای متنی مناسب و کاربرپسندتری بنویسیم.

    اولویت بندی محصولات و خدمات
    +

    در تولید محتوای متنی باید بعد از مشخص‌شدن موضوع اصلی، جایگاه و اعتبار موضوع هم مشخص شود؛ سپس توسط موضوعی که اعتبار پیدا کرده، موضوعات فرعی هم معتبر خواهند شد.

    مشخص‌کردن کاربران
    +

    در تولید یک محتوای متنی باید بدانیم که کاربران ما چه کسانی هستند؟ در چه محدوده سنی می‌باشند؟ چه نیازی دارند؟ چه هدفی دارند؟ با کمک این سوالات محتوایی را تولید می کنیم که کاربران را بیشتر جذب می‌کنند. به عنوان مثال در یک سایت فروش محصولات ورزشی، باید بتوانیم کاربران هدفمند را پیدا کنیم. اینکه کاربران ما معمولا در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۵ سال می‌باشند. ورزشکاران مختلف در حوزه های متفاوت تمایل به خرید دارند. لوازم ورزشی رشته های مختلف باید دسته‌بندی شوند و توضیحات کاملی در رابطه با قیمت، اندازه، نوع مصرف و غیره ارائه دهیم.

    نوشتن محتوای واضح و بدون ابهام
    +

    نکته قابل توجه در تولید محتوای متنی این است که محتوا باید واضح و بدون ابهام بوده و بتواند پاسخگوی نیاز مخاطب باشد و او را جذب کند. متن مبهم، به دلیل عدم پاسخ به نیاز مخاطب، او را از شما دور می‌کند. از این رو محتوای متنی بعد از نوشته‌شدن باید چندین بار از نظر املایی، قواعد نگارشی و وضوح کلمات و توضیحات لازم مورد بررسی قرار بگیرد. متن محتوا باید به گونه‌ای باشد که خواننده بدون معطل‌شدن به خواندن ادامه دهد. همچنین متن محتوا باید شیرین، جذاب و خوشایند باشد. همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم، یکی از راه‌های جذب مخاطب، استفاده از عناوین جذاب و روشن است.

    نکات قابل توجه در انتخاب عناوین و تیترها عبارتند از:
  • توجه به نیاز کاربر
  • در نظر گرفتن نوع محصول
  • توجه به ویژگی‌های اصلی محصول
  • مشخص‌کردن نوع خدمات
  • مشخص‌کردن قیمت
  • در نظر گرفتن محدوده سنی کاربر
  • با در نظر گرفتن این موارد می توانید عناوینی بنویسید که بتواند مخاطب را جذب کند.

    تولید انواع محتوا بر حسب مکان
    +

    در تولید محتوای متنی توجه به مکان اهمیت ویژه ای دارد. یکی از راه های جذب مخاطب به سایت، وبلاگ، و صفحه شبکه اجتماعی شما، در نظر گرفتن مکان مورد نظر می باشد. تولید محتوا باید با در نظر گرفتن مختصات مکانی صورت بگیرد.

    استفاده از روش داستان‌نویسی برای تولید محتوا
    +

    یک محتوای خوب باید عین یک داستان جذاب و سرگرم‌کننده باشد تا بتواند پیام را در ذهن مخاطب تثبیت کند. محتوا به‌عنوان یک پل ارتباطی میان برند و مشتری است؛ به‌عبارت بهتر، در وب‌سایت یک کسب‌وکار، این محتواست که می‌تواند مشتری را جذب خرید ‌کند و تاثیر گرافیک و ویدئو و دیگر عوامل موثر در جلب توجه او تا حد زیادی به محتوا بستگی دارد.

    خصوصیات یک نویسنده محتوا موفق

    • تسلط بر سبک های مختلف
    • توانایی تولید محتوای با ارزش و منحصر به فرد
    • توانایی تجزیه و تحلیل موضوع و انتخاب عناوین جذاب
    • توانایی شناسایی مخاطبان و توجه به نیاز آن ها
    • توانایی جذب مخاطب

    انواع قالب‎های محتوای متنی

    تولید محتوای متنی برای فضاهای مختلف به تناسب کاربری ویژه و مخاطبینی که دارند، می‌تواند به چند دسته و چند نوع قالب تقسیم شود:

    وبلاگ نویسی
    تولید محتوای وبسایت
    تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
    محصول نویسی و تبلیغات

    انواع قالب‎های محتوای متنی

    تولید محتوای متنی برای فضاهای مختلف به تناسب کاربری ویژه و مخاطبینی که دارند، می‌تواند به چند دسته و چند نوع قالب تقسیم شود:

    هدف‌گذاری

    یکی از فاکتورهای اصلی در وبلاگ‌نویسی، هدف‌گذاری است. استراتژی تولید محتوای وبلاگ، همانند تولید محتوای خود وب‌سایت می‌باشد و باید همان روش‌ها را به کار برد.

    مخاطب‌شناسی

    تولید محتوای متنی باید با در نظر گرفتن نوع کاربر و نیاز آن‌ها باشد. برای این کار آشنایی با هدف کاربر و محصولات ضروری است. شما از این طریق می‌توانید نیاز کاربر را شناسایی کرده و بر حسب آن محتوا تولید کنید.

    انتخاب عناوین جذاب

    عناوین باید جذاب باشند؛ در واقع "عنوان" یک نوع بازاریابی محتوایی است. یک عنوان مناسب می‌تواند مخاطب را برای خواندن مطلب ترغیب کند.

    استفاده از عکس و ویدیو در تولید محتوای جذاب

    محتوای متنی خالی، بدون عکس، کسل‌کننده خواهد بود. شما می‌توانید به محتوای خود رنگ و روح ببخشید. استفاده از عکس، ویدئوهای جذاب و مربوط، یک روش عالی برای جذب مخاطب است.

    ویژگی‌های موردنیاز برای نوشتن محتوای جذاب

    در تولید محتوای متنی توجه به کلمات کلیدی و بحث سئو برای جذب ترافیک بسیار حائز اهمیت است. یک محتوانویس موفق باید به نکات زیر توجه لازم را داشته باشد:

    تمرکز روی محتوای مخاطب‌ محور
    +

    یک نویسنده موفق، نویسنده‌ای است که بر تمامی سبک‌های نوشتن مسلط باشد، در تمامی زمینه‌ها تجربه داشته باشد و اشکال متنوعی از محتواها را تولید کند و از این طریق بتواند محتوایی باکیفیت تولید کرده و مخاطبان را جذب کند.

    داشتن رفتار رقابتی در حوزه فعالیت خود
    +

    یک نویسنده موفق، نویسنده‌ای است که بر تمامی سبک‌های نوشتن مسلط باشد، در تمامی زمینه‌ها تجربه داشته باشد و اشکال متنوعی از محتواها را تولید کند و از این طریق بتواند محتوایی باکیفیت تولید کرده و مخاطبان را جذب کند.

    توجه به تولید محتوای پویا
    +

    یک نویسنده موفق، نویسنده‌ای است که بر تمامی سبک‌های نوشتن مسلط باشد، در تمامی زمینه‌ها تجربه داشته باشد و اشکال متنوعی از محتواها را تولید کند و از این طریق بتواند محتوایی باکیفیت تولید کرده و مخاطبان را جذب کند.

    ویرایش و نگارش محتوای تخصصی
    +

    یک نویسنده موفق، نویسنده‌ای است که بر تمامی سبک‌های نوشتن مسلط باشد، در تمامی زمینه‌ها تجربه داشته باشد و اشکال متنوعی از محتواها را تولید کند و از این طریق بتواند محتوایی باکیفیت تولید کرده و مخاطبان را جذب کند.

    تولید محتوا برای وب‌سایت

    در طراحی سایت و برای تکمیل بخش‌های آن، شما نیاز دارید به نوشتن مطالب برای قسمت‌های مختلف وب‌سایت مثل معرفی مجموعه، خدمات، بیوگرافی، درباره ما، تماس با ما و غیره. برای نوشتن همین بخش‌ها که می‌توان گفت پای ثابت و مطالب ماندگار صفحه‌تان خواهد بود، باید دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید معرف خوبی از خودتان و کسب‌وکار و خدماتتان به مخاطبان باشید.

    تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

    تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی متفاوت از سایر قالب‌هاست. نوشتن محتوا برای شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل زیاد بودن رقابت و در نظر داشتن سلیقه مخاطب دشوارتر به نظر می‌رسد چون مخاطبان مختلف سلایق متفاوتی دارند و قابل‌قبول بودن برای اکثر سلایق، کار ساده‌ای نیست. در شبکه‌های اجتماعی نیازی به تولید محتوای متنی طولانی نیست البته این بدین معنی نمی‌باشد که اصلا به محتوای متنی نیازی نیست. تولید محتوا در فضای مجازی قواعد و اصول خاص خودش را دارد. محتوا باید به گونه‌ای باشد که در عین وجود رقابت بین صاحبین مشاغل، کاربر بتواند هدف خود را شناسایی کند.

    انتخاب کلمات کلیدی
    +

    در تولید محتوای متنی باید هدف مخاطب را مد نظر قرار دهیم. و پاسخ سوالات زیر را پیدا کنیم. ما چه چیزی را می فروشیم؟ محصول ما چه مشکلی را برطرف می کند؟ هدف مشتری از خرید محصول چیست؟ برای پاسخ به این سوالات ، باید به طور مداوم در ارتباط با مشتری باشید.

    دسته بندی موضوعات
    +

    محصول‌نویسی و تبلیغات

    در تولید محتوای متنی برای معرفی محصولات باید دقت زیادی به خرج بدهید. در محصول‌نویسی، محتوای شما درمورد محصولات است و ویژگی‌های منحصر به فرد هرکدام را معرفی می‌کند و به سوالات احتمالی کاربر یا مشتری، پاسخ می‌دهد. آنچه درمورد محصول‌نویسی بسیار اهمیت دارد این است که در این قالب باید نیاز کاربر بیشتر از قالب‌های دیگر موردتوجه قرار گیرد. محتوای متنی، عکس‌ها و ویدئوها باید معرف کامل محصول باشد و همه جوانب محصول را نمایان کند تا کاربر را به سمت داشتن یک خرید موفق و راحت راهنمایی کند. از این رو نوشتن جزییاتی کامل مثل جنس، قیمت، نوع کاربرد محصول و... ضرورت دارد. در ضمن، عکس‌ها باید باکیفیت، روشن و واضح باشند.

    تیم سئو و تولید محتوای یوتا، با افتخار آماده تحویل سفارش تولید محتوای سئوشده برای وبلاگ و سایت‌های مختلف است.