استراتژی لینک‌سازی داخلی و خارجی سایت

استراتژی لینک‌سازی داخلی و خارجی سایت راه های مستقیم و غیر مستقیم زیادی وجود دارد تا بتوانیم عمل لینک سازی را انجام دهیم. با استفاده از راه مستقیم می توان به استراتژی های لینک بیلدینگ مانند اشتراک گذاری محتوا، ایجاد پست مهمان و بازاریابی در شبکه های اجتماعی دست یافت. راه های غیر مستقیم نیز به مواردی مانند کسب بک لینک های طبیعی، ایجاد محتوای غنی و با ارزش در سایت خود(محتوایی که به دلیل اعتبار بالا، افراد مختلف در سایت های خود به نقل از شما بارگذاری می کنند) و... اشاره دارند.

عصاره بک لینک چیست؟

عصاره بک لینک چیست؟ در علم سئو و بهینه سازی وب سایت اصطلاحی به نام لینک وجود دارد که به کیفیت و قدرت به وجود آمده از سایت ها که توسط لینک های خارجی و داخلی به دست می آید، اشاره دارد. برخی از لینک هایی که از یک سایت دریافت می شوند ممکن است ارزش و اعتبار بالایی داشته باشد ولی نسبت به یک سایت ضعیف تر بر سئو سایت شما تاثیر چندانی نداشته باشد. کیفیت و قدرتی که این لینک ها به سایت شما می بخشند را در اصطلاح عصاره یا بک لینک می نامند. میزان قدرت و کیفیت لینک ها به طور مستقیم به کیفیت و قدرت سایت های لینک دهنده و نیز لینک های خروجی از آن ها بستگی دارد.  

محاسبه میزان تاثیر بک لینک در استراتژی لینک‌سازی

محاسبه میزان تاثیر بک لینک در استراتژی لینک‌سازی وقتی می خواهیم بک لینک را از سایت ها تهیه کنیم معمولا فقط تعداد بک لینک ها، میزان اعتبار و جایگاه آن ها را در نظر می گیریم اما باید بدانیم که این مسئله به تنهایی نمی تواند برای انتخاب گزینه بهتر کافی باشد بلکه باید میزان لینک دهی به سایت های دیگر نیز موردبررسی قرار گیرد. فرض می کنیم سایت الف و سایت ب فاکتورهای رتبه بندی یکسانی دارند و سایت الف یک بک لینک خارجی دارد و در مقابل، سایت ب فاقد بک لینک می باشد، سایت الف رتبه بهتری در موتورهای جست وجو خواهد داشت زیرا قدرت و کیفیت از طرف سایت بک لینک دهنده به این سایت هم منتقل می گردد. بار دیگر فرض می کنیم سایت ب نیز دارای بک لینک باشد؛ در چنین شرایطی در نتایج رتبه بندی موتورهای جستجو تفاوت ایجاد خواهد شد و مسلما سایتی که بک لینک هایش از کیفیت و قدرت بالاتری برخوردار باشد رتبه بهتری خواهد داشت. به عنوان یکی از راهکارهای استراتژی لینک سازی فرض می کنیم سایت های لینک دهنده به سایت الف به سایت های دیگر نیز لینک بدهند ولی سایت هایی که به سایت ب لینک می دهند فقط به سایت ب لینک دهند در این گونه موارد با این که تعداد بک لینک های خارجی که سایت ب دارد کمتر است ولی دارای عصاره بیشتری خواهد بود، از این طریق رتبه بندی بهتری نیز خواهد داشت.

نقش تگ نوفالو در ارزش بک لینک

نقش تگ نوفالو در ارزش بک لینک تگ نوفالو در بسیاری از سایت ها و لینک ها مورداستفاده قرار می گیرد. موتورهای جست وجو در این صورت به سراغ این گونه لینک ها نرفته و عصاره لینک نیز به آن ها وارد نمی گردد. برخی از مردم تصور می کنند که به وسیله تگ نوفالو می توانند عصاره بک لینک ها را بر روی صفحات خاصی متمرکز سازند. این کار باعث می شود به جای پخش شدن قدرت لینک های مایع در صفحات مختلف، روی یک یا دو صفحه تمرکز داشته باشد.

استراتژی لینک‌سازی داخلی

استراتژی لینک‌سازی داخلی بر اساس اصول لینک سازی لینک را بدون تگ نوفالو در صفحات داخلی سایت قرار می دهند، با انجام این کار درواقع شما توانسته اید یک جریان آب را در میان صفحات خود به وجود آورید و با این کار موجب پیشرفت همزمان کل صفحات خود شوید. می توانید از طریق لینک سازی داخلی و با استفاده از صفحات ارزشمند و معتبر، صفحات سایت خود را تقویت کنید. مدیران وب سایت ها معمولا به سایت های دیگر لینک دهی نمی کنند و اگر هم بخواهند این کار را انجام دهند به صورت نوفالو خواهد بود. با گفته ها و توضیحاتی که تا اینجا ارائه دادیم، این روش منطقی و درست به نظر می آید ولی در موارد دیگری نیز لینک دادن به سایت های دیگر نیز می تواند کار ارزشمندی برای شما باشد. تصور کنیم درمورد ارزش و جایگاه بک لینک و روش هایی که گوگل به کار می گیرد تا از خرید و فروش بک لینک جلوگیری کند، مقاله ای نوشته ایم، در این مواقع اگر لینک سازی را به صورت هدفمند به صفحات راهنمای گوگل در این زمینه انجام دهیم، برای کاربران سایت این امکان فراهم می شود که بتوانند به سرعت به جست وجوی منابع معتبر و مربوط به آموزش شما بپردازند. همین شرایطی که گفته شد درمورد ربات های گوگل نیز صدق می کند. ربات ها سعی می کنند با استفاده از در نظر گرفتن موضوع صفحات لینک شده در محتوای شما و نیز با بررسی ارزش و اعتبار آن ها تشخیص دهند که آیا محتوای شما قابل اعتماد است یا نه و از این طریق می توانند به درک موضوع اصلی صحبت های شما برسند.

استراتژی لینک‌سازی خارجی

استراتژی لینک‌سازی داخلی برای لینک سازی خارجی، استراتژی های مختلفی وجود دارد که پیشنهاد سایت یوتا در این زمینه به کارگیری تکنیک های کلاه سفید و کسب بک لینک های طبیعی است. با این شرایط دیگر مهم نیست که استراتژی شما از چه نوعی باشد. موارد زیر به شما کمک می کنند تا هنگام دریافت بک لینک خارجی و سایتی که از آن لینک خواهید گرفت عملکرد بهتری داشته باشید:
  • اولا باید محتوای سایت شما به موضوع کاری شما مرتبط باشد.
  • سایت همیشه فعال باشد و محتوای آن را به طور مسمتر بروز رسانی کنیم.
  • جایگاهی که سایت هدف در نتایج گوگل دارد و نیز کلمات شما مناسب باشد.
  • باید به واقعی بودن محتوای موجود در صفحات اهمیت دهید و نباید اجازه دهید این محتوا توسط ربات های خودکار تولید شوند.
  • از به کاربردن تعداد زیاد لینک های خارجی در سایت پرهیز کنید و  این لینک ها را متناسب با سایت در صفحات قرار دهید.
  • تعداد و کیفیت لینک هایی که به سایت وارد می کنید را موردبررسی قرار دهید و باید سایت مورد نظر شما در شبکه های اجتماعی فعال و دارای مخاطب باشد.
  • در استراتژی لینک سازی به رتبه بندی صفحات سایت در موتورهای جست وجو اهمیت فراوان قائل شوید.
  • در مواقعی ممکن است هنگام لینک سازی پیشنهاداتی دریافت کنید که وسوسه برانگیز باشد ولی باید هنگام قرار دادن لینک در سایت هایی که شرایط زیر را دارند و موجب می شوند شما جریمه شوید و یا جایگاه سایت شما پایین بیاید دقت نمایید. یعنی صفحاتی که لینک های خارجی زیادی دارند.
  • صفحاتی که در موتورهای جست وجو ایندکس نشده باشند.
  • بک لینک هایی که به صورت پولی هستند و تعدادشان نیز زیاد باشد.
  • تبادل نمودن لینک با سایت هایی که نامعتبر هستند.
  • گرفتن لینک از سایت هایی که از کیفیت کمتری برخوردارند.

سخن پایانی

لینک سازی یکی از مهم ترین فاکتورها در سئوی وب سایت می باشد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لینک سازی یکسری اصول و قواعد دارد که باید رعایت شود. در این مقاله ما به معرفی استراتژی درست لینک سازی پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ سوالات خود را در این مورد یافته باشید. شرکت یوتا با در اختیار داشتن نیروهای متخصص آماده ی ارائه ی خدمات، در زمینه طراحی وب سایت و ارائه ی خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت در خدمت شما عزیزان می باشد. در صورت نیاز می توانید با مشاورین این شرکت تماس بگیرید.