بازاریابی محتوا – استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا – استراتژی بازاریابی محتوا:

 

بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های مدرن بازاریابی است که در فضای اینترنت جریان دارد. عمر این نوع از بازاریابی در مقایسه با اینترنت بسیار بیشتر است زیرا زمان آغاز آن از دوره انسان های غارنشین بوده و روز به روز با پیشرفت جوامع بشری ارتقا یافته است. منشور کوروش کبیر یکی از نمونه های بسیار موفق بازاریابی محتوا می باشد. نوعی کتیبه که بعد از گذشت سال ها نیز توانسته است جایگاه و ارزش خود را در جوامع بین المللی حفظ نماید.

 

استراتژی بازاریابی تولید محتوا

 

تکنیک های بازاریابی محتوا متناسب با فضایی که محتوا در آن منتشر می شود، متفاوت هستند ولی همه آن ها یک نقطه اشتراک دارند و آن این است که قدم اول تولید محتوا باکیفیت است. علاوه بر این، محتوای باکیفیت، ارزش های مجموعه شما را نیز به مخاطب نشان می دهد؛ این ارزش ممکن است یک محصول، یک خدمت و یا چیز دیگری باشد که باعث می شود کاربر به مشتری تبدیل گردد. به زبانی ساده می توان چنین گفت که بازاریابی محتوا با هدف ایجاد ارتباط با کاربر شروع شده و بعد از آن در پی تبدیل آن ها به مشتری می باشد.

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا چیست؟

 

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا

 

بسیاری از افراد بر این باورند که سئو و بهینه سازی وب سایت به همراه تولید محتوا دو امر جدا از هم هستند در حالی که این دو امر بسیار به هم بستگی دارند که برای موفقیت در فضای رقابتی اینترنتی بسیار موردتوجه هستند. به عبارتی دیگر سئو بدون محتوا و محتوا بدون سئو معنایی ندارد. یکی از عوامل مهم در موفقیت شما در زمینه سئو تولید محتوا می باشد ولی با تدوین استراتژی صحیح برای بازاریابی محتوا می توان علاوه بر جذب کاربر، در امر فروش نیز اثرگذار باشد.

محتوای ارزشمندی را تصور کنید که هیچ کدام از استانداردهای سئو در آن رعایت نشده باشد و یا هیچ سایتی به آن لینک اختصاص نداده باشد و نیز سایتی را در نظر بگیرید که در نتایج گوگل جایگاه مناسبی داشته باشد ولی دارای محتوای جذاب نباشد. آیا ممکن است؟ انواع باورهای کهنه وجود دارند که می گویند سئو عبارت است از مجموعه تکنیک ها برای رسیدن به جایگاه بهتر در نتایج گوگل. محتوا نیز فقط برای جلب رضایت کاربر به وجود می آید. با این وجود هر دو به طور همزمان لازم هستند.

بهترین تکنیک های بازاریابی محتوا چیست؟

 

بهترین تکنیک های بازاریابی محتوا

 

یکی از سوالات اولیه و بسیار مهمی که باید مطرح کنیم این است که بازاریابی محتوا را چگونه انجام دهیم؟ و پاسخی که باید به آن بدهیم بسیار ساده است؛ به کمک تولید محتوای اختصاصی. تولید محتوا اگر دارای خصوصیاتی از قبیل غنی بودن، سوال برانگیز و جذاب بودن باشد می تواند به عنوان خشت محکمی در ساخت دیوار سئو مورد استفاده قرار گیرد.

1- بازاریابی محتوا به وسیله وبلاگ نویسی

 

بازاریابی محتوا به وسیله وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی از جمله محبوب ترین روش های بازاریابی محتوا می باشد که در چند سال اخیر رایج بوده است. در این میان شرکت های صنعتی و ارائه دهندگان خدمات از این فرصت به خوبی استفاده کرده اند. وبلاگ نویسی نیز برای برخی از افراد به راهی مستقیم برای کسب درآمد تبدیل شده است. از طرفی نیز یک وبلاگ قدرتمند ممکن است شما را به مرحله لیدر بازار برساند.

نکات کلیدی در بازاریابی محتوا به وسیله وبلاگ نویسی

 

نکات کلیدی در بازاریابی محتوا به وسیله وبلاگ نویسی

 

این که تعداد کلمات و مقالات چقدر باشد مهم نیست. هدف اصلی آن است که بر روی موضوعی مشخص، با چگالی بالاتر تمرکز داشته باشیم. یکی دیگر از نکات مهمی که در وبلاگ نویسی باید مورد توجه قرار دهیم این است که هرچقدر متفاوت باشیم شاهد تاثیر بیشتری خواهیم بود. همچنین باید استراتژی مشخصی در انتخاب موضوع و تولید محتوا داشته باشیم.

2- معرفی و بررسی تخصصی محصولات

 

معرفی و بررسی تخصصی محصولات

 

صفحاتی که در آن محصولات معرفی می گردند به عنوان لندینگ تبلیغات بنری و کلیکی مورد استفاده قرار می گیرند، در عین حال نیز می توانند به عنوان هدفی مناسب برای استراتژی سئوی شما باشند. هر چقدر محتوایی که تولید کرده ایم مزایا و معایب محصول را بهتر به کاربر معرفی کند موجب افزایش شانس شما برای جلب اعتماد مشتریان می شود. جلب اعتماد در یک فروشگاه اینترنتی به معنی فروش بیشتر می باشد و در این میان بازاریابی محتوا ارزان ترین روش برای رسیدن به این هدف است.

نکات کلیدی در بازاریابی محتوا برای محصولات

 

بازاریابی محتوا برای محصولات

 

اولین نکته مهم سادگی می باشد؛ یعنی هر چقدر معرفی محصولات به طور واضح و روشن انجام گیرد تشخیص آن برای کاربر راحت تر خواهد بود. پس خیلی واضح به معرفی محصول خود بپردازید و روش های خرید و دریافت را در اختیار کاربر قرار دهید. در بازاریابی محصولات از تصاویر اختصاصی و باکیفیت کمک بگیرید و توضیحات تخصصی و باکیفیت را برای کاربران ارائه دهید.

از مهم ترین نکات کلیدی می توان به این نکته اشاره کرد که در صفحه یک محصول سرعت سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین باید سعی کنید سرعت سایت خود را بالا ببرید. شما برای انجام این کار می توانید از شرکت طراحی سایت یوتا کمک بگیرید.

اکثر فروشگاه های اینترنتی از تکنیک گفته شده بهره می برند و از میان آن ها، دیجی کالا را می توان به عنوان موفق ترین نمونه در بازاریابی محتوا برای محصولات مثال زد. در این سایت حجم محتوای تولیدی برای هر محصول بسیار بالاست و بسیار مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

3- معرفی، نقد وگزارش از خدمات و برندها

در ابتدا باید بگوییم نقد و گزارش نویسی تکنیک جدیدی نیست ولی بسیار کارآمد است. می توان درمورد موضوعات مختلف گزارش نوشت مثلا درمورد فیلم، رستوران، خودرو، همایش، موزیک و حتی استارت آپ ها. با این کار می توان با سرعت بیشتری مخاطب جذب کرده و درآمد بالایی از مقالات سفارشی، کسب کرد. از این تکنیک حتی می توان در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام نیز استفاده کرد. برخی افراد که سعی دارند در یک حوزه خاص مانند موسیقی یا فیلم تمرکز داشته باشند، می توانند با ارائه گزارش و نقد کاربردی باعث افزایش جذب مخاطب شوند. در تکنیک بازاریابی محتوا تنها راه درآمدزایی از طریق تبلیغات صورت می گیرد.

نکته کلیدی در بازاریابی محتوا از طریق نقد و معرفی

ابتدا سعی کنید درمورد یک موضوع مشخص و تخصصی بنویسید و از جامع بودن موضوعات خود بپرهیزید، سپس استانداردهای مشخصی برای خوب و یا بد بودن در نظر بگیرید تا بتوانید همه چیز را با آن مقایسه کنید و در پایان لینک مخصوصی را برای محصول و یا وب سایت موردبررسی قرار دهید.

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران:

پیام خود را وارد کنید