سفارش تولید محتوا بهترین راهکار برای افرادی است که نیازمند تولید محتوا هستند و تجربه و تخصص کافی در این زمینه ندارند.

همان‌گونه که در مقاله قبلی هم به آن اشاره کردیم، یک نویسنده معمولی قادر به تولید محتوا نیست. این کار نیازمند آشنایی با اصول سئو، تجربه و تخصص در این زمینه است. یک محتوای باکیفیت و ارزشمند باید به گونه‌ای باشد که بتواند خواننده را با خود همراه کند.

برای سفارش تولید محتوا می‌توانید از شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید. شرکت یوتا، یکی از شرکت‌های پیشرو و موفق در زمینه تولید محتوا و ارائه خدمات محتوا است. هدف این شرکت بهبود محتوای وب‌سایت، به‌منظور افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل است.

این شرکت با تکیه بر توانمندی کارشناسان تولید محتوای حرفه‌ای، قادر به تولید محتواهای متنی، صوتی و ویدئویی ب پایه اصول سئو است. برای دریافت هرگونه مشاوره می‌توانید با مشاورین این شرکت تماس بگیرید.

content production order

قبل از سفارش تولید محتوا بهتر است با مراحل تولید محتوا آشنا شوید.

تولید یک محتوای اصولی و سئومحور، طی مراحلی انجام می‌شود که در ادامه به مهم‌ترین این مراحل اشاره می‌کنیم:

مشاهده نمونه کارها

در گام اول می‌توانید نمونه کارهای شرکت موردنظر را که می‌خواهید تولید محتوایتان را به آن بسپارید ببینید و از خدمات ارائه شده توسط شرکت اطمینان حاصل کنید.

تکمیل فرم

در گام بعدی فرم مشاوره‌ای را که سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، تکمیل و ارسال می‌کنید. کارشناسان شرکت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را بررسی کنند و با شما تماس گرفته و مابقی اطلاعات موردنیاز را تکمیل کنند.

تحقیق در مورد حوزه درخواستی تولید محتوا

در این مرحله کارشناسان شرکت موردنظر، در مورد حوزه درخواستی شما که می‌خواهید محتوا تولید شود، تحقیقات لازم را انجام می‌دهند. این تحقیقات شامل بررسی مخاطبین هدف شما، ترند‌های سرچ در گوگل، گرافیک موردنظر مخاطبین شما که می‌تواند نظر آن‌ها را به محتوای تولیدی جلب کند، نحوه نگارش و لحن محتوا و غیره می‌شود.

سفارش تولید محتوا

در این مرحله که اصلی‌ترین مرحله در روند سفارش تولید محتوا است، یک محتوای هوشمندانه با گرافیکی بی‌نظیر و منحصر به برند شما تولید می‌شود. محتواهای تولید شده باید از نظر رقابت و آنالیز داده‌ها در سطح بالایی باشد و تمامی فاکتورهای سئو را در بر بگیرد.

بارگذاری محتوا

در این مرحله دسترسی‌های لازم برای سایت شما توسط شرکت تولیدکننده محتوا دریافت می‌شود و مطالب مطابق با اصول سئو در وب‌سایت شما بارگذاری می‌شود.

بازاریابی محتوا

بعد از انتشار محتوا، نوبت به بازاریابی محتوا می‌رسد. برای این که بتوانید از محتوای تولید شده نهایت استفاده را بکنید و به هدفتان از تولید محتوا که جذب مخاطب بیشتر و به تبع آن بازاریابی موفق و رسیدن به فروش بیشتر است برسید، باید برای بازاریابی محتوا، برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های از پیش تعیین‌شده داشته باشید. در این مرحله است که محتوا از نظر جنبه کاربردی به ثمر می‌رسد.

بازاریابی محتوا

شرکت تولید محتوا

بهترین کار برای سفارش تولید محتوا، کمک گرفتن از شرکت‌های باتجربه و موفق در زمینه تولید محتوا است. شما می‌توانید با تحقیق و بررسی نمومنه کارهای شرکت‌های مختلف، بهترین شرکت را برای سفارش تولید محتوا انتخاب کنید.

شرکت موردنظر باید در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن، تمام خواسته‌های شما از یک محتوا را آماده کند و بعد محتوای تولید شده را قبل از بارگذاری در سایت، برای بررسی به شما ارسال کند و در صورت تایید، روی سایتتان بارگذاری کند.

انتخاب بهترین شرکت برای سفارش تولید محتوا

بهترین شرکت تولید محتوا، شرکتی است که برحسب بودجه شما و در کوتاهترین زمان ممکن یک محتوای تخصصی با رعایت اصول سئو ارائه دهد.

برای سفارش تولید محتوا می‌توانید با مشاهده نمونه کارهای شرکت‌های مختلف، میزان رعایت اصول مدنظر شما مثل اصول سئو، قواعد املایی و نگارشی، تاکید بر کلیدواژه‌ها، خلاصه‌نویسی یا شرح مفصل و غیره را بررسی کرده و بهترین انتخاب را بکنید.

نویسنده یا تولیدکننده محتوا

نویسنده یا تولید کننده محتوا، کسی است که با رعایت استراتژی تولید محتوا، در مورد یک موضوع مشخص، برای سایت‌ها و کسب‌وکارها محتوا می‌نویسد. محتوا می‌تواند شامل اخبار و وبلاگ‌ها باشد یا یک محصول یا برند خاص را توضیح دهد و به مخاطبان معرفی کند.

بهترین راه برای سفارش تولید محتوا، کمک گرفتن از شرکت‌ها و گروه‌های متخصص در این حوزه است. در این شرکت‌ها افراد متخصص مثل نویسندگان محتوا، توسعه‌دهنگان محتوا، ویرایشگران، کپی رایترها، مترجمان و نویسنده‌های فنی با یکدیگر همکاری می‌کنند. این افراد که در کنار هم یک تیم تولید محتوای کامل و حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند، باعث رسیدن به یک نتیجه دلخواه و رضایت‌بخش می‌شوند.

یک کارشناس کاربلد تولیدکننده محتوا، اخبار ارزشمند و تاثیرگذار بر مخاطب را به‌خوبی تشخیص داده و آن را طراحی و به نگارش درمی‌آورد. این افراد به‌خوبی می‌توانند برای رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام کپشن‌های قوی تولید کنند.
این افراد از استراتژی‌های جدید و منحصر به‌فرد برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان استفاده می‌کنند و همیشه تمام سعی خود را در بهبود روابط با مشتری می‌کنند.

مراحل سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

شاید در ظاهر، سفارش محتوا آسان‌ترین راه برای داشتن یک محتوای خوب و تاثیرگذار در سایت باشد؛ اما باید این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که سفارش محتوا تنها در صورتی ارزشمند است که اصول تولید محتوا در آن رعایت شده باشد. در غیر اینصورت، با دریافت محتوای ضعیف و انتشار آن ممکن است دو بیشتر متضرر شوید.

محتوا نباید برای مخاطب کسل‌کننده باشد و او را از ادامه خواندن منصرف کند. یکی از ویژگی‌های مهم محتوای خوب، جذاب بودن آن برای مخاطب است. آیا به نظر شما یک فرد غیرمتخصص می‌تواند چنین محتوایی را تولید کند؟

برای کسب نتیجه مطلوب و جذب مخاطب بیشتر باید تولید محتوا را سفارش‌سازی کرد. افراد متخصص در این زمینه‌به‌خوبی می‌دانند که از چه راه‌هایی برای جذاب و تاثیرگذارتر کردن محتوا استفاده کنند. استفاده از انواع محتواهای به‌روز مثل انیمیشن، موشن‌گرافی و تصاویر جذاب در کنار محتواهای متنی قدیمی باعث می‌شود مخاطب محتوای شما را تا انتها دنبال کند.

درخواست تولید محتوا

اکنون که اهمیت سفارش تولید محتوا را دانستید. ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که؛ چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

درخواست تولید محتوا، به‌ اندازه سفارش دوخت یک لباس گران‌قیمت به خیاط، حساس و مهم است. از این رو شما باید به دنبال نمونه کارهای مختلف در این زمینه باشید تا بتوانید یک متخصص باتجربه و ماهر را برای این کار انتخاب کنید.

اگر شما به‌طور مرتب نیاز به تولید محتوا دارید، می‌توانید یک متخصص تولید محتوا را در شرکت خود استخدام کنید تا مسئولیت تولید محتوای سایت شما را بر عهده بگیرد. اما اگر هرچند وقت یک‌بار نیازمند تولید محتوا برای موضوعات مختلف هستید، بهترین پیشنهاد، مراجعه به یک شرکت تولید محتوا و سفارش تولید محتوا است. این کار هم از نظر زمان و هم از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر است.

شرکت تولید محتوا

مزیت دیگری که این کار دارد این است که به دلیل وجود نویسندگان متخصص در زمینه‌های مختلف، محتواهای تولید شده قوی‌تر و تخصصی‌تر خواهند بود.

نکات قابل‌توجه برای سفارش تولید محتوای خوب

همان‌گونه که در بالا هم اشاره کردیم، تولید محتوای سایت یک کار تخصصی و خارج از سطح توان یک نویسنده معمولی است. از این رو اولین گام برای سفارش تولید محتوای خوب، پیدا کردن یک متخصص یا شرکت تولید محتوای معتبر است.

یک محتوای خوب دارای ویژگی‌های زیر است:

  • محتوا باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع باشد.
  • محتوا باید مختصر، مفید و گویا باشد.
  • محتوا در صورت نیاز، باید دسته‌بندی‌شده باشد.
  • برای تولید محتوا‌، بهتر است از منابع مختلف فارسی یا انگلیسی استفاده شود.
  • محتوا باید عناوین جذابی داشته باشد.
  • پاراگراف‌ها باید کوتاه و مفید باشند.
  • اطلاعات محتوا باید کافی و بدون تکرار باشد.
  • محتوا باید نتیجه‌گیری خوب و متناسب با متن داشته باشد.

در هنگام سفارش تولید محتوا باید موضوع دقیق را مشخص کنید. موضوع نباید کلی باشد و هرچه جزئی‌تر باشد، بهتر است. برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب و مدنظر را دریافت کنید، باید به‌طور دقیق‌تر درباره ویژگی‌های متن توضیح دهید تا تولیدکننده محتوا از اهداف شما و نتیجه‌ای که به دنبال آن هستید، آگاه شود و مطابق آن برای شما محتوا تولید کند.

علاوه بر مشخص کردن موضوع و کلیدواژه، می‌توانید عناوین، رنگ‌بندی، ابعاد متن، فونت، نوع کادربندی، تصاویر و تعداد آن‌ها، نیاز یا عدم نیاز به ذکر منابع را مطابق با سلیقه خود سفارش دهید.

اهمیت نیاز به یک تولیدکننده محتوا

نیاز به یک تولیدکننده محتوا برای داشتن یک محتوای عالی و تخصصی ضروری است. در ادامه به تعدادی از دلایلی که شما را متقاعد می‌کند برای داشتن یک محتوای خوب و منسجم از یک تولیدکننده محتوای کاربلد کمک بگیرید، اشاره کردیم.

تولیدکننده محتوا
  • در سفارش تولید محتوا باید فضای کسب‌وکار را مدنظر قرار داد. درسته که بخش بزرگی از فضای کسب‌وکار شما مربوط به طراحی وب، تصاویر مورداستفاده، فونت‌ها و رنگ‌بندی‌های منحصربه‌فرد برای معرفی برند شما است، ولی مهم‌ترین عامل جذب مخاطب محتوای ارائه‌شده است. از این رو نیاز به یک متخصص تولید محتوا ضروری به‌نظر می‌رسد.
  • محتوا پل ارتباطی میان شما و مخاطبانتان است و شما را به مشتریان هدفمند می‌رساند. به‌عنوان مثال در سفارش تولید محتوا برای یک محصول، برند باید به‌خوبی توضیح داده شود تا مخاطبان با مطالعه این محتوا، با برند شما بیشتر آشنا شوند و تمایل داشته باشند از شما خدمات دریافت کرده و به مشتریان وفادار تبدیل شوند. برای تولید محتوای جذاب که بتواند محصولات و خدمات شما را به‌خوبی معرفی کند شما نیاز به تولیدکننده محتوای حرفه‌ای خواهید داشت.
  • در واقع با خواندن محتوا ارتباطی میان شما و مخاطب برقرار می‌شود و مشتریان هدفمند را می‌یابید. برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب می‌توانید محتوا را مطابق با سلیقه خودتان درخواست دهید. یک کارشناس تولیدکننده محتوا می‌تواند نیازهای شما و درخواست‌هایتان را در روند تولید محتوا در نظر بگیرد و محتوا را دقیقا براساس خواسته شما ارائه دهد.
  • اولین و مطمئن‌ترین راه برای افزایش بازدید شما تولید محتوای خوب است و تولید این محتوا از عهده هر کسی بر نمی‌آید. سعی کنید تولیدکننده محتوای باتجربه را برای این منظور به‌کار ببندید..
  • یکی از دلایل سفارش تولید محتوا افزایش بازدید سایت‌ها است. برای افزایش بازدید باید از کلیدواژه‌های متناسب با هر موضوع استفاده شود. این کار برعهده شرکت‌ها و افراد متخصص در حوزه تولید محتوا است و آن‌ها به بهترین شکل ممکن محتوای درخواستی شما را تولید می‌کنند.
  • یک سایت صرفا با انتشار عکس و ویدئو و بدون محتوا نمی‌تواند مخاطبان زیادی را جذب خود کند. محتوا می‌تواند منظور شما را به مخاطب به بهترین نحو بیان کند.

چگونگی سفارش تولید محتوا

قبل از اقدام به سفارش تولید محتوا باید پاسخ سوالات زیر را مشخص کنید.

  • سایت شما چه موضوعی دارد؟ شما به چه محتوایی نیاز دارید؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ هدف شما بیشتر جذب چه مخاطبانی است؟
  • محتوای درخواستی شما چه اطلاعاتی باید داشته باشد؟
  • محتوا کوتاه باشد یا بلند؟

تمامی موارد ذکر شده در بالا به کاربری سایت شما (تجاری، پزشکی، خبری، تغذیه و غیره) بستگی دارد.

قبل از اقدام به سفارش، بودجه اختصاص داده شده به تولید محتوا را مشخص کنید. هزینه تولید محتوا، به تعداد کلمات آن بستگی دارد و براساس تعداد کلمه محتوا مشخص می‌شود.

محتواهای متنوع با کلیدواژه‌های اختصاصی و هزار کلمه‌ای، یک پیشنهاد عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. محتواهای خیلی طولانی برای کاربر کسل‌کننده هستند، در عین حال اگر محتوا خیلی کوتاه هم باشد نمی‌تواند منظور شما را به مخاطب برساند و مخاطب برای تکمیل اطلاعات خود مجبور است به سایت‌های دیگر سر بزند. پس سعی کنید طول محتوا برای جذب مخاطب و اطلاع‌رسانی به او متناسب باشد.

مراحل سفارش محتوا به‌صورت آنلاین

اگر می‌خواهید سفارش تولید محتوا را از سایت‌های شرکت‌های تولید کننده محتوا و به‌صورت آنلاین انجام دهید باید مراحل زیر را انجام دهید تا سفارش شما ثبت شود و آن‌ها در اسرع وقت بتوانند با شما تماس بگیرند.

  • ابتدا وارد سایت شرکت می‌شوید.
  • مراحل ثبت‌نام و عضویت در سایت را انجام می‌دهید.
  • فرم سفارش محتوا را پر می‌کنید و درخواست خود را ارسال می‌کنید.
  • هزینه تولید محتوا به جزئیات درخواستی شما و مدت زمان درخواست بستگی دارد.
تولید محتوا

هزینه سفارش تولید محتوا

زمان تحویل سفارش تولید محتوا به حجم محتوا و در واقع تعداد کلمات آن بستگی دارد. اما هزینه تالیف محتوا به فاکتورهای مختلفی وابسته است.

این فاکتورها عبارتند از:

  • تخصصی و یا معمولی بودن محتوا، محتوای تخصصی به زمان بیشتری برای تالیف نیاز دارد و توسط افراد متخصص در این حوزه باید انجام شود و قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • هزینه محتوای تولید شده برای کسب‌وکارهای مختلف، متفاوت است. مثلا محتوای تولید شده برای یک آرایشگر و یک برند آرایشی بسیار متفاوت است و قیمت آن‌ها هم تفاوت خواهد داشت.
  • در سفارش تولید محتوا از یک شرکت، سابقه آن شرکت تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد. شرکت های با سابقه که محتواهای باکیفیتی تولید می‌کنند، حتما برای محتواهای تولید شده خودشتان تعرفه‌های بیشتری خواهند داشت.
  • برخی از شرکت‌ها، خدمات تولید محتوا را به‌صورت پکیج با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند. این پکیج‌ها به‌خاطر قیمت‌های مناسب معمولا مخاطبان زیادی هم دارند. شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با سفارش این پکیج‌ها با پرداخت هزینه ثابت و مناسب، از تعداد مختلفی خدمات متنوع و مختلف به‌صورت یکجا استفاده کنید.
  • در صورتی‌که قیمت پکیج برحسب تعداد کلمات محتوا تعیین شده باشد، با افزایش تعداد کلمات، چون قیمت پکیج ثابت است، در نهایت قیمت هر یک کلمه برای مشتری کمتر می‌شود و به‌صرفه‌تر خواهد بود.

برخی شرکت‌ها در قبال مبلغ دریافتی و محتوای تولیدشده، ضمانت انجام کار دارند. در صورت عدم‌رضایت مشتری، شرکت محتوا را دوباره بازنویسی می‌کند تا شما به هدف خود برسید.

content cost

نکات قابل‌توجه در نوشتن محتوا برای سایت

  • یکی از نکاتی که در سفارش تولید محتوا باید توجه کرد این است که؛ محتواهایی با موضوعات کلی و کلیشه‌‌ای کسل‌کننده هستند. موضوعات محتوا باید خاص‌تر و جزئی‌تر باشد.
  • هرچه‌قدر محتوا اختصاصی‌تر و جزئی‌تر باشد، بهتر است؛ زیرا نویسنده دقیقا خواسته شما را متوجه می‌شود و با نوشتن اصل موضوع، مخاطبان بیشتری جذب محتوا می‌شود.
  • برای سفارش تولید محتوا، باید کاربری سایت را در نظر داشته باشید. به‌عنوان مثال در یک سایت فروش محصولات غذایی، مخاطبانی که وارد سایت می‌شوند، قطعا قصد خرید دارند. پس مطالب باید کوتاه، دسته‌بندی‌شده و دقیق باشد. حتی در مورد جزئیاتی مثل ویژگی محصول و البته تاریخ تولید و انقضا هم باید توضیحاتی ارائه شود.
  • در سایتی مثل فروش کتاب، بهتر است محتواهایی طولانی‌تر تولید شود و محتوا شامل خلاصه‌ای از کتاب هم باشد.
  • استفاده از کلمات کلیدی برای جلوگیری از کلی‌گویی بسیار موثر است.
  • در سفارش تالیف محتوا می‌توانید تعداد کلمات و کلمات کلیدی را مشخص کنید. به‌عنوان مثال در مورد محصول می‌توانید محل تولید یا جنس آن را به‌عنوان کلمه کلیدی معرفی کنید.