4 نکته کلیدی برای تیترنویسی در سئو و تولید محتوا

  این که برای محتوای سایت چه تیتری انتخاب کنیم از جمله سوالات رایجی است که در هنگام طراحی سایت ذهن ما را درگیر می کند. در این زمینه در فضای اینترنت مطالب بی شماری را می توان یافت. امروزه با بیشتر شدن کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در کنار تولید محتوای خود، در این زمینه صاحب نظر نباشد. تا قبل از به میان آمدن شبکه های اجتماعی، متخصصان سئو توانستند با انجام دادن محاسبات ریاضی برای شما تعیین نمایند که چه تیتری را بهتر است برای مطالب خود برگزینید. آن ها با بررسی هایی که درمورد آمار جست وجوی گوگل و ترندها انجام دادند، برای شما چک لیست هایی را تعیین نمودند و همین موضوع محدودیت هایی را برای انتخاب یک تیتر مناسب به وجود آورد.  

1- تیترنویسی در سئو و تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

  تیترنویسی در سئو و تولید محتوا و بازاریابی محتوایی   انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت کار چندان پیچیده و دشواری نیست. سادگی انتخاب تیتر به اهدافی که می خواهیم به وسیله محتوای خود به آن برسیم بستگی دارد. در صورتی که هدف شما این است که مطالب سایتتان توسط مخاطبان خوانده شود و یا این که مخاطبان بیشتری را جذب کنید، باید بدانید که کار سختی در پیش روی شما نیست و به راحتی نتیجه خواهید گرفت. بازاریابی محتوایی در اکثر موارد به تلاش های متظاهرانه شباهت بسیاری دارد. در این مورد شما طوری وانمود می کنید که مثلا در حال فراهم نمودن مطالب مفید برای مخاطب خود هستید اما واقعیت این نیست و در اصل هدف شما این است که مخاطب را به طرف بهره مندی از خدمات و محصولات و تبلیغ خودتان بکشانید. این که محصولات و خدماتی را انتخاب کنید، سپس با این ذهنیت، محتوایی در همین راستا به وجود بیاورید که با آن مطابقت داشته باشد، اشتباه است. اگر قصد تولید چنین محتوایی را دارید باید در مرحله اول هدف خود را از تولید محتوا و نیز جایگاه آن در طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید.  

2- انتخاب تیتر مناسب و علاقه به نوشتن

  انتخاب تیتر مناسب و علاقه به نوشتن   اگر شما از روی میل و علاقه شخصی خود به نوشتن روی آورده اید و یا سرگرمی از نوشتن را به صورت یک حرفه درآورده اید، برای انتخاب تیتر مطالب خود دچار مشکل نخواهید شد. اصولا کسانی که شوق و علاقه فراوان برای نوشتن دارند، مطالب را خودش در ذهنش پردازش کرده و سپس جوانب مختلف به انتخاب تیتر مناسب را در نظر می گیرد تا متناسب و مرتبط با محتوا باشد. کسانی که این روش را به کار می برند بسیار موفق تر و مفیدتر از کسانی خواهند بود که برای انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت خود به یک سری از قواعد و چک لیست های سئو سایت روی می آورند.  

3- بررسی یک شیوه ی انتخاب تیتر مناسب

  بررسی یک شیوه ی انتخاب تیتر مناسب   اولین قدم در سئو و بهینه سازی وب سایت برای انتخاب یک تیتر مناسب آن است که موضوعی را که به آن علاقه دارید و برایتان جذابیت ویژه ای دارد را انتخاب کنید. با این روش می توانید به اطمینان خاطر برسید که افراد دیگری غیر از شما وجود دارند که موضوع انتخابی شما برای آن ها نیز مفید و جذاب خواهد بود. بعد از این که موضوع موردنظر خود را انتخاب نمودید، 10 تا 20 منبع را در نظر گرفته و بعد از مطالعه آن ها دیتای تقریبا کاملی را درباره موضوع موردبررسی جمع آوری نمایید. بعد از طی این مراحل شما به یک ایده اولیه برای تیترنویسی در سئو و تولید محتوا دست می یابید. این ایده نیز به مرور زمان پخته تر می شود و احتمال تغییر دارد. یک شیوه دیگر هم وجود دارد که برخی از طراحان سایت آن را پیشنهاد می کنند و آن انتخاب تیتر در ابتدای کار است. با این کار محدودیت هایی برای نویسنده به وجود می آید و باعث می شود از کیفیت محتوا کاسته شود.  

4- بخش پایانی انتخاب تیتر

  بخش پایانی انتخاب تیتر   در قسمت پایانی، بعد از انتخاب تیتر مناسب برای مطالب خود، نوبت به نوشتن متن و نیز گذاشتن بخش نظرات می رسد. اضافه نکردن نظر و دیدگاه به متن، موجب عدم جذابیت نوشته می شود. حتی هنگام بیان کردن اخبار نیز از نظر و دیدگاه خود در نوشته غافل نشوید این کار باعث می شود مخاطب با نوشته شما بیشتر درگیر شود. بعد از این که پیش نویس را تمام کردید، باید نوشته را به بخش های منظم و دارای هدف تقسیم بندی نمایید. همچنین سعی کنید در بسیاری از مطالب برای این که جریان مطالب را متناسب و بهتر کنید، تغییراتی به وجود آورده و مطمئن شوید که بین بخش های نوشته شما ارتباط معقول و مناسبی برقرار است. پس از این که زیر بخش ها را به وجود آورده و تولید محتوای آن ها را بررسی کردید می توانید به وضوح مشاهده کنید که تمامی مطالب موردنظر در آن قید شده و به تمامی جنبه های آن نیز اشاره شده است. پس از این مرحله در تیترنویسی سئو و تولید محتوا نوبت به انتخاب تیتر مناسب می رسد. مسلما پس از انجام این مراحل، انتخاب تیتر برای شما دشواری نخواهد داشت. در این مورد باید بتوانید تیتری را انتخاب کنید که هم جذاب باشد و هم خواننده را به خواندن این مطالب ترغیب نمایید. به علاوه خواننده باید بتواند با خواندن آنچه که در تیتر آمده است به مطالب مفیدی دست یابد. باید به این نکته توجه کنید که بین تیتر انتخابی شما و محتوا و مطالب، ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد، یعنی هرچقدر تیتر مناسب باشد تاثیرگذاری مطالب نیز بیشتر خواهد بود. امروزه با پیشرفت علم و ورود به شبکه مجازی و با توجه به این که اکثر کارها در فضای مجازی انجام می گیرد. از آنجا که تیتر شما در شبکه های اجتماعی نشان داده می شود، پس لازم است در انتخاب تیتر مناسب بیشتر دقت نمایید. در کل تیتر شما باید نشان دهنده موضوعی باشد که درباره آن نوشته اید و به وسیله آن ایده صحیحی از آنچه که می خواهید در محتوای تولید شده به آن بپردازید، ارائه دهید.