6 نکته کلیدی درمورد سئوی داخلی سایت، روش‌های بهبود سئوی داخلی سایت

  سئوی داخلی را می توان مجموعه ای از فعالیت های ما در نحوه ارائه دادن محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی دانست که به منظور رنکینک بهتر سایت در نتایج گوگل باید موردتوجه قرار گیرد. سئوی داخلی و سئوی خارجی نسبت به یکدیگر وابسته و مکمل هستند. سئوی خارجی که شامل لینک بیلدینگ نیز می باشد، عملی است که نتیجه آن همیشه در دسترستان نخواهد بود در حالی که درمورد دلیل برتری سئوی داخلی به این مورد می توان اشاره کرد که همه چیز می تواند در دسترس ما باشد. در این مقاله به 6 نکته درمورد سئوی داخلی سایت اشاره می کنیم:

1- عنوان صفحه در سئوی داخلی سایت

  عنوان صفحه در سئوی داخلی سایت   یکی از مهم ترین المان هایی که سئوی داخلی دارد عنوان هر صفحه می باشد و معمولا دارای کلمه کلیدی که به صورت هدف گذاری شده در متن می باشد است. انتخاب عنوان مناسب برای هر سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. با انتخاب عنوانی که با موضوع مرتبط و شامل کلمه کلیدی است، در صفحه جست وجوی گوگل، صفحه و سایت شما نیز برای کاربران معرفی و پیشنهاد می شود.  

2- راهنمای عنوان صفحه

  راهنمای عنوان صفحه   عنوان سئوی هر مطلب به عنوان یک تگ مستقل بوده و اکثرا با متای توضیحات اشتباه گرفته می شود. در برخی سایت ها نیز مشاهده می کنیم که در هر دوی آن ها یک محتوا وجود دارد. عنوان صفحه برای کاربران فقط در تب های مرورگر دیده می شود ولی روبات های گوگل می توانند به راحتی آن را شناسایی و درک نمایند. در طراحی وب سایت، شما باید کلمه کلیدی را که در متن هم هدف گذاری شده است، به عنوان سئوی خود در نظر بگیرید. در شروع بهتر است برای کلمه کلیدی 70 کاراکتر عنوان سئوی خود اختصاص دهید البته بیشتر از 70 نبودن کاراکتر عنوان سئو مسئله خیلی مهمی در سئوی داخلی سایت نیست اما به دلیل نمایش داده نشدن در نتایج گوگل، از کلمات بعدی استفاده نخواهند شد.  

3- توضیحات متا در سئوی داخلی

  توضیحات متا در سئوی داخلی   بخش توضیحات در هر سایت برای جذب بیشتر بازدیدکننده اهمیت دارد زیرا این بخش در نتایج جست وجو به راحتی قابل نمایش و در دسترس است. توضیحات متا پیش از تاثیر گذاشتن روی رتبه بندی گوگل، به علت سوءاستفاده کردن کاربران از سایت و معرفی الگوریتم های جدید گوگل مانند مرغ مگس خوار، تا حدودی از ارزش و اعتبار آن در رتبه بندی نتایج جست وجو کاسته شده است. با این وجود توضیحات متا همچنان از بخش های قابل توجه و مهم برای جلب توجه بیشتر کاربران و مشخص کردن موضوع محتوای ما محسوب می شود.  

4- راهنمای توضیحات متا

  راهنمای توضیحات متا   همانطور که در بخش عنوان نیز ذکر کردیم، در بخش توضیحات نیز مشابه بخش عنوان، تعداد 150 کاراکتر اجباری نیست ولی اگر بیشتر از مقدار تعیین شده باشد به شکل سه نقطه نشان داده می شود و ارزش چندانی نخواهد داشت. برای ایجاد تاثیر بیشتر در توضیحات متا، می توانید از کلمات کلیدی هدف و نیز مترادف های آن ها نیز استفاده نمایید زیرا بعد از جست وجوی کاربر، به صورت هایلایت در نتایج جست وجو ظاهر می شوند. لازم به ذکر است که در سئوی داخلی سایت تاکنون مشخص نشده است که کلمات کلیدی تا چه اندازه در تگ توضیحات سئوی شما را یاری می کند، اما می توان گفت که خود این توضیحات به تنهایی می توانند تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را هنگام نمایش آن در لیست نتایج جست وجو افزایش دهند. وقتی شما نتوانید چیزی را در عنوان توضیح دهید، می توانید در تگ توضیحات، آن را شرح دهید زیرا در تگ توضیحات می توان تعداد بیشتری کاراکتر را مورداستفاده قرار داد. درمورد نحوه توضیح دادن نیز باید به این نکته اشاره کنیم که این توضیحات باید منحصر به فرد باشند و محتوای تگ توضیحات برای محتوای شما فاقد هر نوع مطالب تکراری باشد. رعایت این نکته به قدری ضروری است که گوگل اعلام کرده است که اگر قادر به توضیحات متای منحصر به فرد برای هر صفحه نیستید، بهتر است از توضیحات متا صرف نظر کنید.  

5- هدینگ یا عنوان ها در صفحه و راهنمای هدینگ صفحه

  هدینگ یا عنوان ها در صفحه و راهنمای هدینگ صفحه   برخلاف تگ عنوان و تگ توضیحات متا، بخش هدینگ نیز در صفحات وب سایت برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی و مشاهده است و استفاده های زیادی دارد و برای سئوی داخلی سایت حائز اهمیت می باشد. از طریق هدینگ می توان در موتورهای جست وجو، موضوع و اطلاعات موجود در صفحه را به راحتی پیدا کرد. هدف یک وب سایت از طریق هدینگ ها درچند کلمه بیان می شود. در تعداد کاراکترهایی که یک هدینگ باید داشته باشد نیز محدودیتی وجود ندارد اما معمولا باید کوتاه تر نوشته شود تا توجه بیشتر کاربران را به خود جلب نماید. برای این که بخواهید به سئوی سایت خود کمک کنید، این راه را توصیه می کنیم که از کلمه های کلیدی هدف گذاری شده در متن در تگ هدینگ خود نیز بهره مند شوید. همچنین می توانید کلمات کلیدی هدف گذاری شده را در متن در ابتدای محتوای تگ هدینگ به کار ببرید.  

6- محتوای صفحه

  محتوای صفحه   فضای سایت باید شامل محتوایی از قبیل کلمه های کلیدی انتخاب شده باشد. این کلمات از کلمات کلیدی هدف گذاری شده و مترادف آن ها تشکیل شده است و باید دقت داشته باشید که چگالی این کلمات کلیدی نباید خیلی زیاد باشد. به علاوه این کلمات هدف را باید زمانی که برای کاربر دارای مفهوم باشد مورداستفاده قرار دهید. در امر طراحی سایت مهم ترین نکته می تواند کسب رضایت کاربر و حفظ کیفیت متن باشد. در تهیه محتوای صفحه برای سئوی داخلی سایت پیشنهاد می شود که محتوای شما بین 500 تا 1000 کلمه باشد زیرا موتورهای جست وجو متن های بلندتر را دوست دارند و از طرفی نیز کاربران علاقه ای به خواندن مقالات طولانی ندارند. به همین دلیل این تعداد کلمه استاندارد می باشد. گوگل در حقیقت فرق بین وبلاگ و یک وب سایت تجاری را هنگام رتبه دهی به محتوا متوجه می شود. مقدار دقیقی که بتوان برای تعداد کلمات کلیدی در متن در نظر گرفت موجود نیست اما باید هر دو خط یک بار کلمه کلیدی خود را استفاده نمایید. علاوه بر آن می توانید کلمات مترادف کلمه کلیدی خود را نیز به کار ببرید.

سخن پایانی

در پایان می توان گفت برای سئو و بهینه سازی وب سایت سعی کنید محتوای خود را بدیع نگه دارید. برای داشتن بهترین سایت، شما نباید از محتوای تکراری از صفحات سایت خود و یا از صفحات سایت های دیگر استفاده کنید زیرا تاثیر بسیار منفی در سئوی سایت شما خواهد گذاشت. در صورتی که موتورهای جست وجو دو صفحه مانند هم را پیدا می کنند، یکی از این دو محتوا را به عنوان اصل در نظر می گیرند و دیگری را در انتهای لیست نتایج جست وجو می گذارند.