تولید محتوای صوتی یا پادکست، مزیتهای تولید محتوای صوتی بر سئو سایت
در مقالات قبلی در رابطه با تولید محتوای متنی صحبت کردیم. در این مقاله توجه شما را به تولید محتوای صوتی جلب مینماییم.
در حال حاضر محتوای صوتی در حوزهی دیجیتال مارکتینگ جایگاه ویژهای پیدا کرده است. تولید این نوع محتوا هم همانند محتوای متنی از اهمیت ویژهای برخوردار است. محتوای صوتی باکیفیت، مخاطبان زیادی را جذب سایت میکند و رتبهی سایت شما را در گوگل بالا میبرد. پس توجه و پرداختن به آن، خالی از لطف نخواهد بود.
مفهوم پادکست
محتواهای صوتی انواع مختلفی دارند. مانند: پادکستها، رادیوهای اینترنتی ،کتابهای صوتی و …
پادکست هم نوعی محتوای صوتی است که میتواند شاخهای از تولید محتوای صوتی باشد.
برای گوش دادن به پادکست، نرمافزارهای خاصی وجود دارد. شما با نصب این نرمافزارها میتوانید به پادکستها دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار دو شرط اساسی لازم است:
1. باید مشترک محتوای صوتی شوید.
2. برای اشتراک گرفتن یک پادکست باید یک سلسله فایل صوتی وجود داشته باشد در غیر اینصورت اشتراک گرفتن امکانپذیر نخواهد بود.
محتوای صوتی چیست؟
تمامی محتواهای صوتی مانند پادکست نیاز به اشتراک ندارند. شما با تولید یک فایل صوتی ساده میتوانید از مزیتهای آن برخوردار شوید. فایلهای صوتی ساده را میتوان با نرمافزارهای معمول گوش داد. تولید محتوای صوتی کاربردهای زیادی دارد.
یوتا، توانایی تولید انواع محتواها از قبیل محتوای متنی، صوتی ، تصویری و…را دارد. در صورت نیاز به محتوای صوتی میتوانید به سایت یوتا | صفحه اصلی (utta.ir) مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.
کاربردهای محتوای صوتی
- یکی از راههای افزایش رتبهی سایت در گوگل، تولید محتواهای متنی بهصورت صوتی میباشد.
- مدرسین برای آموزش بهتر میتوانند از محتوای صوتی بهره بگیرند.
- با استفاده از محتوای صوتی میتوان در سایتهای اشتراک پادکست به رتبهی بالایی در گوگل دست یافت.
- تولید محتوای صوتی در اپلیکیشنها کاربرد دارد.
- کاربرد دیگر محتوای صوتی انتشار متن سخنرانیها میباشد.
- محتوای صوتی میتواند بهعنوان پیام خوشآمد، بر روی تلفن سانترال استفاده شود.
- محتوای صوتی تولیدشده میتواند در نمایشگاهها و سایر مکانهای عمومی برای پخش از بلندگو استفاده شود.
- با تهیهی محتوای صوتی، امکان ارسال آن از طریق مخابرات به موبایلها وجود دارد.
- یکی از کاربردهای محتوای صوتی، تهیه و منتشر کردن کتابها در قالب صوتی است.
- محتواهای صوتی برای انتشار در شبکههای اجتماعی عالی هستند.
تولید محتوای صوتی بهتر است یا پادکست؟
- محتوای صوتی سئوی سایت شما را بالا میبرد.
- محتوای صوتی یکی از روشهای تبلیغاتی میباشد و هزینهی آن بسیار مقرون به صرفهتر است.
- تهیهی محتوای صوتی میتواند در ذهن مخاطب یک برندینگ ایجاد کند.
- با تولید محتواهای صوتی، شرکت شما بهعنوان شرکت تولیدکنندهی محتواهای صوتی ارزشمند، شناخته میشود.
- شرکت شما جزو اولین شرکتها در زمینهی تهیهی محتوای صوتی شناخته میشود.
مزیتی که تولید محتوای صوتی دارد این است که شرکت شما بهعنوان یک پیشرو در تولید محتوای ارزشمند شناخته میشود.
محتوای صوتی یک تجربهی کاربری منحصر به فرد و عالی را برای کاربران در پی دارد و رضایت آنها را افزایش میدهد.
محتوای صوتی در مقایسه با محتوای تصویری حجم کمتری دارد و نقش کمتری در کاهش سرعت سایت دارد و این یکی از فاکتورهای مهم در سئو میباشد.
محتوای صوتی یک فرصت استثنائی برای کاربران نابینا میباشد.
مزیت تولید محتوای صوتی این است که مطالب این محتوا را میتوان در حال رانندگی یا پشت ترافیک یا زمانهای مرده گوش داد و استفاده کرد.
محتوای صوتی بازگشت مخاطبین و به خاطر سپردن برند شما را در پی دارد.
محتوای صوتی رتبهی سایت شما را بالا میبرد و در سئو و بهینهسازی سایت موثر میباشد.
تولید محتوای صوتی چه تاثیری بر سئو سایت خواهد داشت؟
محتوای صوتی تاثیر زیادی روی سئو سایت خواهد داشت. برخی از مزایای محتوای صوتی بر سئو سایت عبارتند از:
بالا رفتن امتیاز سئو سایت
محتوای صوتی امتیاز سئو را در گوگل بالا میبرد. امتیاز سئو محتوای صوتی، همانند محتوای ویدئویی جداگانه میباشد.
اهمیت زیاد آن در دیجیتال مارکتینگ
در حال حاضر گوگل در تلاش است محصولی با نام “سئوی صوتی” تولید کند و همین موضوع گویای اهمیت محتوای صوتی در حوزهی دیجیتال مارکتینگ میباشد.
کمک به گوگل در ارائهی محتوای صوتی
با تولید محتوای صوتی میتوانید در بالای هر صفحه، فایل صوتی همان صفحه را نیز قرار دهید. این کار کمک زیادی به ارائهی محتوای صوتی به مخاطبین گوگل خواهد کرد.
• گروه پادکست گوگل گفته است: در مدت زمان کوتاهی ، پادکست همانند ویدئو در نتایج سرچهای گوگل بالا خواهد آمد.
برای تهیهی محتوای صوتی میتوانید از گروه یوتا کمک بگیرید. در صورت نیاز کارشناسان ما آمادهی ارائهی مشاورهی رایگان میباشند. هزینهی ارائهی محتوای صوتی، توسط کارشناسان به شما اعلام میشود و شما با خیال آسوده قادر به تصمیمگیری خواهید بود.
وبلاگ صوتی
با تولید محتوای صوتی مطالب وبلاگ و درج آن در بالای صفحه، میتوانید سئو سایتتان را بالا ببرید و تاثیر آن در رضایتمندی مخاطبین و کنترل نرخ پرش کاربران را مشاهد کنید.
مزایای محتوای صوتی در مقایسه با رادیو اینترنتی:
- روش کار پادکست بهصورت Pull Technology میباشد؛ در حالیکه رادیو اینترنتی به روش Push Technology کار میکند. پادکستها در منوهای سایت یا وبلاگ صوتی، قرار داده میشوند و کاربران بر حسب نیاز خود در گوگل به محتوای صوتی دسترسی پیدا میکنند. به عبارت دیگر محتوا بر خلاف رادیو اینترنتی بر اساس نیاز به مخاطب تحویل داده میشود.
- یکی از مزیتهای تولید محتوای صوتی این است که برای پخش محتوای صوتی همانند رادیو اینترنتی نیازی به دستگاه پخش خاصی نیست و توسط هر کامپیوتر و موبایلی قابل اجرا میباشد.
- پخش محتوای صوتی بعد از دانلود نیازی به اینترنت ندارد و بهراحتی میتوان آن را جلو یا عقب برد ولی رادیو ایترنتی محدود به اینترنت است و با قطع اتصال اینترنت قطع خواهد شد.
برخی از سوالات رایج پیرامون محتوای صوتی
پادکست یا محتوای صوتی چیست؟
محتوای صوتی به محتوایی گفته میشود که از روی متن خوانده میشود و میتوان آن را با موسیقی زیبایی تزئین و زیباتر کرد. محتوای تولیدشدهی صوتی میتواند بر روی سایت یا وبلاگ یا شبکههای اجتماعی منتشر شود.
آیا پادکست یا محتوای صوتی بر سئو سایت تاثیر خواهد داشت؟
بله. تنوع محتوا تاثیر زیادی روی سئو سایت دارد. بانس ریت تا حد زیادی کنترل میشود.
هزینهی تولید پادکست یا هزینهی محتوای صوتی چقدر میباشد ؟
هزینهی تولید محتوای صوتی به تعداد کلمات بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان یوتا تماس بگیرید.