نوع تیزر و تاثیر آن بر قیمت تیزر تبلیغاتی

فرقی ندارد شما چه سبک از تولید محتوا را برای تیزر خود انتخاب کنید، در هر حالتی بر قیمت ساخت تیزر های تبلیغاتی تاثیر می‌گذارد. هر سبک از تیزرهای تبلیغاتی به یک سطح متفاوتی از زمان و انرژی احتیاج دارند. برخی از آن‌ها ساده‌اند و زمان کم‌تری برای تهیه و ساخت آن‌ها نیاز است. از طرفی در بعضی از آن‌ها باید جزئیات ریز و پیش‌زمینه طراحی شود. ترکیب سبک‌ها در افزایش قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیر چشمگیری دارد. برخی از آن‌ها عبارتند از؛ انیمیشن تخته سیاهی، انیمیشن دو بعدی، انیمیشن سه بعدی لایو اکشن (از ویدیوهای قدیمی) و لایو اکشن (فیلم برداری شده).

زمان ویدیو و تاثیر آن بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی

شاید به این فکر کنید که هر چقدر زمان یک تیزر تبلیغاتی کوتاه‌تر باشد، قیمت آن نیز کمتر است. اما چنین تصوری  اشتباه است چراکه ممکن است ویدیویی بلندتر بوده اما قیمت آن نیز کمتر باشد و کاملا برعکس. برای مثال، تهیه و فیلم‌برداری یک منظره ساده 8 دقیقه‌ای با ویرایش، بسیار کم‌هزینه‌تر از ساخت تیزر 30 ثانیه‌ای است.

به‌طور کلی می‌توان گفت، هرچه میزان صرف وقت و انرژی بیشتر باشد یا سناریوی بیش‌تری نوشته شود یا مدت زمان فیلم‌برداری و کارگردانی طولانی باشد؛ قیمت نیز افزایش می‌یابد.

می‌توان براساس چند ویژگی کلی، این مفهوم را تعریف کرد؛

  • اگر زمان تیزر طولانی باشد، عناصر بیش‌تری در استوری بورد استفاده می‌شود که پروسه زمان‌بری است.
  • برای ویدیوهای طولانی نیاز است از چند لوکیشن برای فیلم‌برداری استفاده شود.
  • در ویدیو‌های طولانی باید زمان زیادی برای ادیت، جلوه‌های ویژه، نریشن، ایده‌پردازی و سایر موارد صرف شود.

تیم حرفه‌ای تولید محتوا و تاثیر آن بر قیمت تیزر تبلیغاتی

یکی از موارد دیگری که باعث اختلاف هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی ویدئو می‌شود، به‌کارگیری نیروهای متخصص هست.  دستمزد کارگردان و گروهی که سابقه کارهای سینمایی و ساخت انواع تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای را دارند بسیار بیشتر از گروه ‌فیلم‌برداری است که تازه کارند.

تعداد افراد دخیل در پروژه

تعداد افرادی که در پروژه همکاری می‌کنند، در قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذارند؛ هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، بر میزان هزینه‌ها افزوده می‌شود.

در یک تیزر رئال، عواملی مانند؛ نورپرداز، صدابردار، کارگردان و بازیگر دخیل هستند که ممکن است قیمت نهایی را بالا ببرد. در مقابل آن، تعداد افرادی که در پروژه انیمیشن همکاری دارند کم‌تر بوده و کنترل‌شده‌تر است.

خلاقیت و تجربه تیم تولیدکننده تیزر

زمانی‌که تیزر شما توسط یک تیم تولید محتوای با تجربه ساخته می‌شود؛ در واقع شما هزینه خلاقیت و تجربه‌ آنان را پرداخت می‌کنید. این تجربه و تخصص، قطعا نتیجه بسیار خوبی برای کسب‌وکار شما خواهد داشت پس برای ساخت تیزر باکیفیت، سعی کنید تا حد امکان از  افراد حرفه‌ای استفاده کنید تا با یک تیزر عالی که ایده خاصی هم دارد، در ذهن‌ها ماندگار شوید. تیزرهای باکیفیت می‌توانند ذهنیت خوبی از برند شما در ذهن مخاطب بسازند و آن‌ها را تبدیل به مشتری وفادار کنند.

لوازم و تجهیزات فیلم‌برداری استفاده شده در تیزر

آیا تمام لوازم گرافیکی و تجهیزات فیلم‌برداری را باید تهیه کرد؟ آیا نیاز است تا از  تمام ابزارهای حرفه‌ای ساخت تیزر استفاده کرد؟

لوازم موردنیاز برای تهیه یک تیزر حرفه‌ای ممکن است عکس‌های ثبت‌شده تبلیغاتی یا عادی، لنز‌ها و تجهیزات حرکتی حرفه‌ای، کوادکوپتر یا تجهیزات فیلم‌برداری هوایی و تجهیزات نور باشد. باتوجه به سطح حرفه‌ای بودن تیزر، تیم تولید محتوا از این ابزارها استفاده می‌کنند و ممکن است هزینه نهایی را بالا ببرند.   

صدای مکمل و جلوه‌های سمعی ممکن است هزینه اضافی به‌همراه داشته باشد و همچنین ساخت یک سبک خاص از ویدیو که به تجهیزاتی مانند ابزارهای نورپردازی، صداگذاری و دوربین‌های حرفه‌ای احتیاج داشته باشد، هرکدام می‌تواند در هزینه سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی انتخابی شما تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

تاثیر زمان تحویل پروژه در قیمت تیزر تبلیغاتی

یکی از فاکتورهایی که در تعیین تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت دارد، مهلت زمان تحویل است. معمولا یک پروژه ویدیویی به‌طور متوسط حدود 4 تا 8 هفته زمان می‌برد تا طراحی و پیاده‌سازی شود. البته این زمان بسته به سبک و سطح پیچیدگی ممکن است، تغییر کند. ضرب‌العجل‌های فوری در برآورد هزینه پروژه تاثیر گذارند. اگر خواسته شما بر این اساس باشد که در زمان کوتاه‌تری نسبت به زمان تعیین‌شده پروژه را تحویل بگیرید، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. چراکه تمام افراد تیم تولید محتوا باید تمام زمان خود را به پروژه شما اختصاص دهند.

اگر قیمت تیزر تبلیغاتی به نظرتان بالا می‌آید، می‌توانید خودتان برای خودتان تیزر تبلیغاتی بسازید، برای این کار می‌توانید ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی را امتحان کنید. در این روش، شاید تیزر شما خیلی اصولی و تخصصی نباشد، اما شما می‌توانید با یاد گرفتن راه‌های آن، هر چند تا که نیاز است تیزر تبلیغاتی بسازید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت تیزر تبلیغاتی چیست؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

تبلیغات در فضای دیجیتال به یکی از ابزارهای اصلی برندسازی و تبلیغات شناسایی شده‌اند. یکی از پلتفرم‌های محبوب برای تبلیغات دیجیتال، اینستاگرام است. با افزایش تعداد کاربران اینستاگرام، تولید تیزر تبلیغاتی برای این پلتفرم به یک چالش جدید تبدیل شده است. در این بخش از مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام می‌پردازیم:

  • مدت زمان تیزر: مدت زمان تیزر تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت در نظر گرفته شود. تیزرهای طولانی‌تر نیاز به بودجه بیشتری برای تولید دارند.
  • کیفیت تولید: استفاده از تجهیزات حرفه‌ای، تولید با کیفیت بالا و جزئیات دقیق در تیزر می‌توانند هزینه را افزایش دهند.
  • نوع تبلیغ: انتخاب نوع تیزر، مثل تیزر انیمیشنی، تیزر محصول یا تیزر تخفیف، می‌تواند تاثیرگذار باشد.
  • استراتژی تبلیغاتی: استراتژی تبلیغاتی که برای اینستاگرام انتخاب می‌شود، از جمله استفاده از آگهی‌های استوری یا اینستاگرام TV، می‌تواند هزینه را تحت تاثیر قرار دهد.
  • استفاده از ابزارهای تبلیغاتی: ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته در اینستاگرام ممکن است به عنوان یک عامل افزایش قیمت در نظر گرفته شوند.

ویدئو زیر یک نمونه تیزر تبلیغاتی ساخته شده توسط تیم یوتا است؛ برای مشاهده ویدئو کلیک کنید:

اگر از تیزر تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارتان استفاده نکنید، چه می‌شود؟

وقتی قرار است برای چیزی هزینه کنید، باید درمورد اهمیت و ضرورت آن به قطعیت برسید و با خیال آسوده برای آن هزینه کنید. یکی از نکات حائز اهمیت، تاثیر استفاده از تبلیغات اینفوگرافیک به‌جای تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی‌تان است. اگر برای تبلیغات تصویری هزینه می‌کنید اما نتیجه قابل قبولی دریافت نمی‌کنید، در این نقطه باید به اهمیت تیزر تبلیغاتی پی ببرید.

به‌طور متوسط اگر شما از تبلیغات تصویری x تومان سود ببرید با تبلیغات ویدیویی حداقل 2x تومان می‌توانید آورده برای کسب‌وکارتان داشته باشید؛ کاربران تمایل دارند تا محصولات و خدمات شما را در قالب تبلیغات ویدیویی ببیند تا تصاویر و نوشته.

کاربرانی که قصد خرید دارند، هر کسب‌وکاری که نظرشان را بیشتر جلب کند از آن خرید می‌کنند؛ در واقع با عدم استفاده از تبلیغات ویدیویی، بیش از نیمی از مشتریان‌ احتمالی‌تان را از دست می‌دهید. از زاویه‌ای دیگر باید به این نکته توجه کنید که اگر از محتواهای موثری مثل تیزر تبلیغاتی برای شناساندن مجموعه و محصولات و خدماتتان به مخاطب استفاده نکنید، چه کسی قرار است شما را بشناسد و به خرید از شما اقدام کند؟

این نوع تبلیغات، در هر فضایی چه سوشال‌مدیا، چه اینترنت یا وب‌سایت کاربرد دارد. به‌طور مثال زمانی‌که شما یک محصول جدید طراحی کرده‌اید و هدف‌تان فروش میلیاردی است یا برای صفحات فرود‌تان، کمپین‌های تبلیغات گسترده‌ای تدارک دیده‌اید. حال تصور کنید اگر این تبلیغات با تیزر همراه باشد، چقدر می‌تواند بازخورد داشته باشد؟

اگر به دنبال ساخت تیزر تبلیغاتی مناسب و باکیفیت می‌گردید، باید کار طراحی و ساخت آن را به تیم تولید محتوای باتجربه بسپارید. با انتخاب خدمات متنوعی که توسط تیم تولید محتوای یوتا ارائه می‌شود، موفقیت‌های شگفت‌انگیزی برای کسب‌وکارتان به ارمغان بیاورید. برای آگاهی بیشتر در مورد قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی و این‌که آیا کسب‌وکار شما برای تبلیغات گسترده به تیزر احتیاج دارد یا پرداخت این هزینه‌ها به صرفه است یا خیر، کافی‌ست با ما در ارتباط باشید.

برای مشاهده نمونه تیزر تبلیغاتی یوتا و تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی، به صفحه ساخت تیزر تبلیغاتی ما سریزنید.

سوالات متداول

آیا ساخت تیزر رایگان وجود دارد؟

اگر بخواهیم رو راست باشیم، نه خیر وجود ندارد. زیرا، ساخت تیزر تبلیغاتی کار تخصصی بوده که توسط تیم‌های تولید محتوای حرفه‌ای ساخته و منتشر می‌شود.

چه عواملی در هزینه تیزر تبلیغاتی موثرند؟

عواملی مانند؛ سبک، نوع و مدت زمان تیزر تبلیغاتی، تیم حرفه‌ای تولید محتوا، تجهیزات فیلم‌برداری و زمان تحویل پروژه موثرند.

قیمت تیزر تبلیغاتی حدودا چقدر است؟

به‌صورت متداول ساخت تیزر تبلیغاتی را به صورت دقیقه‌ای و حتی در کارهای حرفه‌ای تر ثانیه‌ای حساب می‌کنند. برای اطلاع از هزینه تیزر تبلیغاتی می‌توانید با 04133354440 تماس بگیرید.