بدون شک، داشتن یک کسبوکار در اینستاگرام، نیازمند تبلیغ است. تبلیغات در اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن و فروش موفقتر بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر، اینستاگرام با بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی با علایق متفاوت، محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران است. تقریبا میتوان گفت اکثر ایرانیها یک اکانت در اینستاگرام دارند و هر روز آن را چک میکنند.
بیش از 75 درصد کاربران نسبت به تبلیغات واکنش نشان میدهند و حداقل یک سوم آنها تا بهحال یک خرید از اینستاگرام داشتهاند. پس فروش در اینستاگرام از طریق تبلیغات بسیار پربازده خواهد بود .
شما میتوانید از انواع روشهای تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید. این روش تبلیغاتی در مقایسه با روشهای دیگر بسیار مقرون بهصرفه است و بازده بیشتری دارد. برای اینکار میتوانید از یک شرکت فعال در زمینه تولید محتوای اینستاگرام کمک بگیرید.
اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. کاربران میتوانند عکسها و فیلمهای خود را در آن به اشتراک گذاشته و علاقهمندیهای خود را دنبال کنند.
به عبارت دیگر اینستاگرام همان جامعه ما است. از این رو میتوان استفادههای کاربردی از این شبکه اجتماعی داشت. بسیاری از مشاغل توانستهاند در این بستر فعالیت خودشان را گسترش دهند و بهطور وسیع محصولات و خدماتشان را تبلیغ کنند. محبوبیت اینستاگرام بین افراد مختلف در ردههای سنی متفاوت باعث ایجاد یک فرصت عالی برای معرفی و شناساندن برندهای مختلف به مخاطبان شده است.
عدم وجود محدودیت برای فعالیت در اینستاگرام، آن را تبدیل به یک پلتفرم ایدهآل برای همه افراد با سلایق مختلف کرده است؛ شما چه یک کسبوکار خانگی کوچک داشته باشید یا صاحب یک مجموعه بزرگ باشید فرقی نمیکند؛ بهراحتی میتوانید با تبلیغات در اینستاگرام، به فروش محصولات خود از طریق این بستر همگانی کمک کنید.
تبلیغات در اینستاگرام
همانگونه که در بالا هم اشاره کردیم، اینستاگرام کاربران زیادی دارد و همین امر ضرورت تبلیغات در محیط اینستاگرام را نشان میدهد. استفاده از این فرصت برای اکثر شرکتها ضروری است.
درحال حاضر اینستاگرام، از نظر زمانی در ایدهآلترین زمان برای تبلیغات قرار دارد. هزینه تبلیغات در این شبکه اجتماعی خیلی ارزان است و هنوز به قیمت واقعی خودش نرسیده است. پس بهترین زمان برای استفاده از این فرصت همین الان است.
به عنوان مثال، قیمت زمین در یک منطقهای که تازه در آن ساخت و ساز انجام میشود، بسیار پایینتر است. بدون شک قیمت زمین در این منطقه به مرور زمان بالاتر خواهد رفت. دقیقا تبلیغات در اینستاگرام هم همین حالت را دارد و اینستاگرام هنوز در اول راه است و هزینه تبلیغات بسیار پایینتر از قیمت واقعی آن است.
پس با خیال راحت میتوانید تبلیغاتتان را در صفحه شخصی خودتان و یا اگر میخواهید افراد بیشتری آن را ببینند در صفحات پربازدید به اشتراگ بگذارید و به روند فروش و بازاریابی کسبوکارتان سرعت ببخشید.
چگونه میتوان در اینستاگرام تبلیغ کرد؟
تبلیغات در اینستاگرام جزو تبلیغات بهروش بصری است. همانطور که در مقاله تولید محتوای بصری و تاثیر آن در بازاریابی محتوا توضیح دادیم، محتواهای بصری نسبت به محتواهای متنی جذابیتهای بیشتری دارند و امروزه بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند. استفاده از افکتهای متنوع در تولید این نوع محتواها و بهکارگیری رنگها و طرحهای گرافیکی گیرا باعث جلب توجه کاربران و تاثیرگذاری بالای این نوع محتواها در مخاطبان میشود.
هرچه تعداد مخاطبان جذب شده به محتوای تبلیغات شما بیشتر باشد، تعداد مشتریان و میزان فروش شما بیشتر خواهد شد. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از تبلیغ در اینستا بهدست آورید، از روشهای مختلفی برای تبلیغ میتوانید استفاده کنید که در ادامه در رابطه با این روشها بیشتر توضیح میدهیم.
انواع روشهای تبلیغات در محیط اینستاگرام
تبلیغات در فضای اجتماعی اینستاگرام انواع متفاوتی دارد و شما بسته به نوع کسبوکارتان میتوانید از یکی از آنها استفاده کنید.
تبلیغات با تصاویر
برای آگهیهای شامل عکس یا تصاویر، میتوان از این روش استفاده کرد. جلوه بصری اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. اینستاگرام رابط کاربری فوق العاده کاربردی دارد و میتوان از این طریق عکسهای جذابی برای تبلیغات مختلف تولید کرد. شما با عکسهای باکیفیت، میتوانید اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید و آنها را تشویق به خرید یا استفاده از خدماتتان کنید.
تبلیغات با ویدئو
در این نوع از تبلیغات در اینستاگرام، بهجای عکس از ویدئو برای معرفی مستقیم یا غیرمستقیم کسبوکار استفاده میشود. تبلیغات با ویدئو یک روش فوقالعاده تاثیرگذار برای تبلیغ در اینستاگرام است که میتواند در ذهن مخاطبانتان به مدت طولانی حک شود. یک ویدئوی کوتاه، میتواند در زمان کم، مطالب زیادی را بیان کند و اگر مورد پسند کاربران قرار گیرد حتما توسط آنها به اشتراک گذاشته خواهد شد که این کار به معرفی بیشتر و کسب اعتبار برای برند شما کمک زیادی خواهد کرد.
تبلیغات متوالی
برای نمایش مجموعه ای از تصاویر و ویدئوها به مخاطبان هدف میتوان از این روش تبلیغاتی در اینستاگرام استفاده کرد. تفاوت این روش با روشهای قبلی در این است که در آن از بیش از یک تصویر یا ویدئو استفاده میشود.
مزایای تبلیغات در اینستاگرام
استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات مزیتهای خاص خود را دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:
- در اینستاگرام شما منتظر مشتری نیستید، بلکه شما به سمت مشتری میروید.
- اینستاگرام یک فرصت طلایی برای معرفی برند شما است.
- اینستاگرام برای تبلیغات شما بسیار پربازده خواهد بود. تعداد مشتریان شما در این شبکه، عین پدال گاز قابل تنظیم است و شما به خواسته خود خواهید رسید.
- تمامی کسبوکارها میتوانند از این روش تبلیغاتی استفاده کنند.
- در جهت معرفی شدن برند بسیار موثر است.
- هزینه آن قابل قیاس با تبلیغات محیطی نیست.
تبلیغات در شبکه اینستاگرام برای چه نوع کسبوکاری مفید است؟
همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، اینستاگرام جامعه ما است و اکثر افراد جامعه در هر صنفی و با هر سلیقهای در آن فعال هستند. این به شما کمک میکند تا بتوانید از طریق آن نیاز جامعه و دغدغههای مخاطبان هدفتان را بشناسید. این بستر برای فعالیت همه کسبوکارها چه کوچک و چه بزرگ مناسب است؛ شما میتوانید حتی برای فروش سوزن، از تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید.
شما از کدام سیاست برای تبلیغات در محیط اینستاگرام استفاده میکنید؟ بازاریابی درونگرا یا برونگرا؟
بازاریابی درونگرا، یعنی تولید محتوا، با وایرال شدن محتوا، مخاطبان به مرور به صفحه اینستاگرام شما جذب میشوند و با شما و کسبوکارتان بیشتر آشنا میشوند. برای موفقیت در این نوع بازاریابی باید استراتژی عالی در بازاریابی محتوا داشته باشید و برای تبلیغاتتان از محتواهای باارزش و حرفهای استفاده کنید.
در بازاریابی برونگرا، شما با تبلیغات به سمت مخاطب حرکت خواهید کرد. برای کسب نتیجه مطلوب از تبلیغات در اینستاگرام در مدت زمان کوتاه، میتوانید از استراتژی بازاریابی برونگرا استفاده کنید. در این استراتژی شما براساس نوع کسبوکار، نوع محصولی که ارائه میدهید و با در نظر گرفتن مخاطبانتان، بهترین و مناسبترین روش را برای تبلیغات برندتان انتخاب میکنید.
هدفگذاری برای تبلیغات در محیط اینستاگرام شامل چه مواردی است؟
هدفگذاری تبلیغات در اینستاگرام میتواند شامل موارد زیر باشد:
- قرعهکشی
- مسابقه
- گرفتن لید برای سایت
- گرفتن فالور و اجرای کمپین فروش
- برندینگ
محتوای یک تبلیغ، شما را به هدفتان نزدیک میکند. در برگزاری یک کمپین تبلیغاتی، یکی از اهداف فوق را انتخاب کنید و برای آن تلاش کنید.
مراحل تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در محیط اجتماعی اینستاگرام شامل مراحل زیر است.
1. تولید محتوای تبلیغاتی باکیفیت (بنر یا ویدئو تبلیغاتی)
تبلیغات به تنهایی معجزه نخواهد کرد. محتوای تبلیغاتی باید باکیفیت باشد. توجه به تولید محتوای اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است.
2. درج محتوای تبلیغاتی در صفحات اینستاگرامی و گرفتن فالور
برای تبلیغات در اینستاگرام؛ باید بتوانید با درج محتوای تبلیغاتی در صفحات اینستاگرام فالور جذب کنید.
3. انتقال ارزش رایگان (محتوای خوب به فالورهای جدید) و ایجاد اعتماد در فالورها
این مرحله بسیار مهم است. شما باید بتوانید محتوای خوب به فالورها ارائه دهید و برای جلب اعتماد فالورها، با آنها ارتباط برقرار کنید.
4. برگزاری کمپین فروش با آفر یا کد تخفیف ویژه آن کمپین
با برگزاری یک کمپین، به فالورهای شرکت کننده میتوان تخفیف داد. برگزاری کمپین یک روش فوقالعاده برای تبلیغات و جذب مشتری اشت.
سوالات متداول
چگونه میتوان درصد واقعی بودن فالورهای اینستاگرام را تشخیص داد؟
هزینه سفارش تبلیغ برای یک صفحه اینستاگرام، به درصد واقعی فالورهای آن بستگی دارد. هزینه تبلیغ در صفحهای با فالورهای فیک، پایینتر است. برای تشخیص اینکه یک صفحه فالور فیک دارد یا خیر، میتوان از نرخ مشارکت (Engagement Rate) استفاده کرد. برای این کار میتوانید تعداد لایک را با تعداد کامنت جمع کرده و بر تعداد فالورها تقسیم کنید.
بهترین روز و ساعت برای تبلیغات در اینستاگرام کدام است؟
برای کسب نتیجه بهتر از تبلیغات باید در زمان مناسبی این کار را انجام دهید.
- بهترین روز برای تبلیغات، روزهایی است که فردای آن روز (مثل پنجشنبه) تعطیل باشد.
- بهترین ساعت برای درج تبلیغ ساعت 19 تا 21 است که تعداد کاربران آنلاین در اینستا به بیشترین مقدار خود میرسد.
منظور از گنج اینستاگرام چیست؟
برای تبلیغات در اینستاگرام میتوان از یک ویدئو یک دقیقهای استفاده کرد. ویدئویی که حاوی ایدهای نو و جذاب برای تبلیغ باشد، یک گنج اینستاگرام است. با دستیابی به گنج اینستاگرام، میتوانید آن را در صفحات مختلف درج کنید.
آیا خرید فالور یا ربات برای اینستاگرام پیشنهاد خوبی است؟
خرید فالور یا ربات، برای بازاریابی درونگرا سم است، اما در بازاریابی برونگرا میتوان از این روش استفاده کرد.