کمی بیشتر درباره سایت دیجی کالا بدانیم
علاقه برادران محمدی به عکاسی، نقطه شروع داستان دیجی کالا بود. آنها با ارائه محتوای خوب درباره عکاسی و اقدام به فروش لوازم دیجیتالی، بهسرعت توانستند رتبههای بالای گوگل را تصاحب و اولین فروش موفق خود را تجربه کنند. آنها نام سایت خود را از فروش کالای دیجیتال به فروش دیجیتال کالا تغییر دادند و بعدها با افزایش تنوع در محصولات خود، ارائه قیمت معقول و بعضا پایینتر از بازار، ظاهر جذاب سایت و با پایبندی به سه اصل مهم پرداخت در محل، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل بودن کالا، توانستند دیجی کالا را به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل کنند.
اکنون این سایت توانسته است با 850 هزار بازدید روزانه، رتبه دوم پربازدیدترین سایت را بعد از گوگل در ایران به خود اختصاص دهد و فروشگاههای آنلاین بسیاری، در طراحی سایت، دیجی کالا را الگوی خود قرار میدهند. برنامهنویسان تیم دیجی کالا اختصاصا برای این سایت فعالیت میکنند و cms اختصاصی این سایت را از پایه نوشتهاند. زبان برنامهنویسی سایت دیجی کالا، در ابتدا asp.net بود که بعدها بهدلیل هزینههای بالای سرورهای ویندوزی، به php با فریم ورک لاراول تغییر پیدا کرد.
شاید به جرات بتوان گفت که موفقیت دیجی کالا به سبب اعتمادی است که مردم بهویژه نسل جوان به آن دارند. این سایت توانسته بهعنوان اولین دریافتکننده نماد اعتماد الکترونیک شناخته شود که باعث شده جایگاه ویژهای بین خریداران اینترنتی پیدا کند.
مزایا و امکانات طراحی سایت مشابه دیجی کالا
در این که دیجی کالا توانسته در زمینه فروش اینترنتی در ایران حرف اول را بزند شکی نیست و به همین دلیل هم بسیاری از فروشگاههای تازهتاسیس تلاش میکنند تا دیجی کالا را الگوی خودشان قرار دهند اما چه ویژگیهایی این سایت را متمایز کرده است؟
- نمایش تصاویر محصولات از چند زاویه
- نقد و بررسی محصول
- ارائه تصاویر و ویدئوی واقعی از کاربران درمورد خریدشان
- فرآیند شفاف و دقیق از خرید تا پرداخت و ارسال محصول
- ارائه کالاهای برندهای معتبر
- ارائه محصولات با جزئیات و توضیحات کامل
- جستجو و فیلتر پیشرفته محصولات
- نظرسنجی از کاربران و مشتریان
- دسترسی راحت کاربران و تجربه کاربری آسان
- ارائه گزارش آماری از فروش محصولات
- نمایش محصولات مرتبط در صفحه محصول
- اتصال به درگاههای بانکی مطمئن
- خدمات پس از فروش مناسب
- فروش محصولات با قیمت رقابتی
- اعتمادسازی برای مخاطب
- ظاهر متفاوت و کاربرپسند
- نمایش محصولات پربازدید و پرفروش
- نمایش حراجها و تخفیفات فصلی
- طراحی ریسپانسیو
- قابلیت اتصال به سامانه پیام کوتاه
- امکان بزرگنمایی تصاویر محصولات
- سرعت بارگذاری بالا
3 راه برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا
حالا که با مزایای سایت دیجی کالا آشنا شدید، 3 راه برای داشتن سایتی مشابه آن به شما معرفی میکنیم که بسته به شرایط کاری و مالی کسبوکارتان و اهداف و چشماندازهایی که دارید، میتوانید یکی از این راهها را برای طراحی آن انتخاب کنید.
فروشگاهساز
این روش که نیاز به دانش فنی و مهارتی خاصی هم ندارد به شما این امکان را میدهد تا یک سایت مشابه دیجی کالا را با امکانات شبیه به هم، با قیمتی مناسب و در سریعترین زمان داشته باشید. اما نکته مهم این است که این روش به دلیل مشکلات بعدی که در بهروزرسانی، سئوی سایت و توسعهپذیری ایجاد میکند، در اغلب موارد توصیه نمیشود.
جالب است بدانید که دیجی کالا هم چند سالی است که سایت فروشگاهساز خود را راهاندازی کرده است. این مجموعه که با نام فروشگاهساز دیجی کالا یا دیجی فای شناخته میشود مانند فروشگاهسازهای دیگر عمل میکند و تحت حمایت و پشتیبانی سایت دیجی کالاست.
سیستم مدیریت محتوای وردپرس
روش بعدی، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و نصب افزونه ووکامرس روی آن است. البته برای طراحی سایت و کار با آن نیاز به آموزش دارید اما وردپرس مزایای بسیاری دارد مانند ارائه قالبهای آماده و افزونههای متنوع که انتخاب را برای شما آسانتر میکند.
برنامهنویسی اختصاصی
سفارش طراحی سایت به یک تیم حرفهای برنامهنویسی با استفاده از برنامهنویسی اختصاصی که بسیار پرهزینه است و نیاز به زمان بیشتری هم دارد.
در بین روشهای بالا استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد و از نظر هزینه هم بهصرفهتر است.
طراحی اپلیکیشن مشابه دیجی کالا
یکی از مهمترین دلایلی که برنامهنویسان را به سمت طراحی اپلیکیشن سوق میدهد، افزایش تمایل مردم به استفاده از گوشی است. اگر اپلیکیشنها بهصورت حرفهای طراحی شوند، میتوانند تمام قابلیتها و امکاناتی را که یک سایت دارد به کاربران خود ارائه دهند. سهولت استفاده از اپلیکیشنها، یکی از مهمترین ویژگیهای آنهاست. کاربران با نصب اپلیکیشن میتوانند بهراحتی، در کمترین زمان و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند.
هزینه طراحی سایت مشابه دیجی کالا
برای برآورد هزینه و بودجهای که برای راهاندازی سایت مشابه دیجی کالا موردنیاز است، فاکتورهای زیادی را باید در نظر گرفت که هر کدام تاثیر زیادی روی تعیین قیمت سایت شما خواهد داشت:
- کیفیت و امنیت هاست:
این مورد بهویژه در طراحی سایتهای فروشگاهی اهمیت دارد. چون تمام اطلاعات شما روی هاست قرار میگیرد و پردازش اطلاعات هم از آن طریق است، پس هرچه هاست شما قویتر باشد پردازش دادهها هم با سرعت بهتری انجام خواهد شد.
- نوع شرکت طراحی سایت:
تجربه، سابقه و اعتباری که شرکت طراح در این زمینه دارد باعث تاثیرگذاری در هزینه نهایی طراحی سایت شما خواهد شد.
- آپشنهای موردنیاز مشتری:
امکاناتی که مشتری میخواهد در سایت داشته باشد و نوع طراحی گرافیکی اگر بهصورت اختصاصی باشد همه در تعیین میزان تعرفه تاثیرگذار است.
- نوع cms سایت:
سایتهایی که با قالب اختصاصی طراحی میشوند به مراتب گرانتر از قالبهای آماده وردپرسی هستند. علاوهبر هزینه، زمان موردنیاز برای طراحی قالبهای اختصاصی هم بیشتر است.
با طراحی سایت فروشگاهی در یوتا، مثل دیجی کالا بفروشید
رمز موفقیت دیجی کالا
علاوهبر امکانات و مزایای بیشماری که باعث تمایز دیجی کالا از سایتهای فروشگاهی رقیب شده است، دیجی کالا موفقیت خود را مدیون داشتن یک تیم بازاریابی و فروش قوی میداند که توانسته با نیازسنجی و شناخت دقیق و بهموقع بازار و پرسونای هدف، گامهای بلندی در زمینه فروش موفق اینترنتی بردارد.
کارشناسان باتجربه سئو هم بهکمک تکنیکهای بهروز بهینهسازی، این سایت را در رسیدن به رتبههای اول گوگل کمک میکنند بهطوری که دیجی کالا با فاصله چشمگیری که از سایتهای رقیب دارد، در محصولات مختلف در نتایج اول گوگل قرار گرفته است.
طراحی بیعیب و نقص سایت و رابط کاربری راحت آن، باعث جلب رضایت کاربران و تجربه لذتبخش یک خرید اینترنتی برای آنها شده است، بهطوریکه بهصورت کاملا حسابشده کاربران خود را بهکمک تکنیکهای روانشناسانه به یک مشتری وفادار تبدیل میکند.
چطور سایت فروشگاهی مثل دیجی کالا داشته باشیم؟
بعد از موفقیت دیجی کالا در عرصه فروش اینترنتی و جلب اعتماد مشتریان، مجموعهها و افراد زیادی، تصمیم به الگوبرداری از این سایت گرفتهاند که در این میان فقط بعضی از آنها موفق بودهاند. برای طراحی یک سایت جامع مثل دیجی کالا فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید و در این مسیر مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید.
اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید، نوشتن برنامه کسبوکار business plan یا استراتژی برای کسبوکارتان است. داشتن برنامه کامل و زمانبندی دقیق، کلید اصلی موفقیت هر کسبوکاری است و از اتلاف انرژی و هزینهها بهشدت جلوگیری خواهد کرد. برنامه کسبوکار شما لزوما نباید در حد دیجی کالا یا سایتهای معروف باشد اما میتواند در تعیین مدل کسبوکارتان به شما بسیار کمک کنند. در ادامه مراحل مهم business plan را بهطور مختصر توضیح دادهایم:
مشخص کردن هدف اصلی سایت:
اولین چیزی که باید قبل از شروع طراحی سایت انجام دهید، تعیین هدف از راهاندازی سایت است. اینکه آیا قصد شما از طراحی سایت، رسیدن به فروش بیشتر است یا شناساندن برندتان به مخاطبان و یا اهداف دیگری از این قبیل؟ با تعیین هدف، مشخص کردن بقیه مراحل و مسیر برایتان راحتتر خواهد بود.
در این مرحله برای گرفتن نتیجه بهتر، حتما رقیبانتان را هم بررسی کنید و نظرات مشتریان درباره محصولات و کیفیت ارائه خدمات آنها را بخوانید و از ایدههای موفق رقبایتان در مسیر طراحی و اجرای مدل کسبوکار خودتان الهام بگیرید.
مشخص کردن دستهبندی شغلی:
در این مرحله، نوع کسبوکار و کاربرد سایتتان را مشخص کنید. اینکه حوزه کاریتان کدام است و قرار است چه نوع محصولات و یا خدماتی را در سایتتان به مشتریان ارائه دهید.
تعیین نام برند:
نام برند باید متناسب با نوع کارتان باشد و از میان دامنههای موجود انتخاب شود. در انتخاب نام برندتان، دقت زیادی بهخرج دهید چون قرار است با آن نام شناخته شوید. این برند باید دارای معنی باشد و راحت تلفظ شود و در ذهن مخاطبان هم بماند.
مشخص کردن مراحل تولید محصول:
مشخص کردن مراحل تولید محصولات از صفر تا صد، اعلام آن در سایت و معرفی کامل شرکت یا کارخانه به مشتریان، باعث جلب اعتماد هرچه بیشتر آنها به شما و در نتیجه خرید مطمئنتر محصولاتتان خواهد شد.
تعیین تعداد و وظایف کارمندان:
تعداد کارمندان خودتان را بههمراه وظایف دقیق آنها مشخص کنید و قسمتی از این اطلاعات را در صورت تمایل در سایت هم قرار دهید تا مخاطبان بیشتر با مجموعه شما آشنا شوند.
تعیین بودجه موردنیاز:
هزینهای را که برای راهاندازی سایت و در ادامه، برای تبلیغات موردنیاز است بهطور کامل و شفاف مشخص کنید. تبلیغات جزو جدانشدنی هر کسبوکاری است و هزینه کردن برای آن به منزله سرمایهگذاری برای آینده کسبوکارتان است.
برنامهریزی برای تبلیغات و معرفی برند:
شما برای تبلیغات منظم و معرفی کامل برند، محصولات، خدمات و بهویژه سایتتان در آینده به یک برنامه کوتاهمدت و بلندمدت نیاز خواهید داشت که در این مرحله باید به دقت آن را تدوین کنید.
تعیین نوع پشتیبانی:
در سایتهای فروشگاهی، پشتیبانی قوی یکی از مهمترین موارد است که باعث ایجاد رضایت در مشتریان و به تبع آن افزایش فروش خواهد شد. در تدوین برنامه کاریتان، حتما نوع پشتیبانی از سایت و مشتریانتان را مشخص کنید.
تولید محتوای باکیفیت:
در کنار طراحیهای ظاهری و فنی سایت، تولید یک محتوای ارزشمند برای بالا بردن آگاهی مشتریان و همچنین معرفی تاثیرگذار محصولات و خدمات شما بسیار پراهمیت است.
تدوین راهنما و قوانین استفاده از سایت:
قسمت راهنمای سایت، برای بهبود تجربه کاربری و استفاده راحت مخاطبان از سایتتان لازم و ضروری است. همچنین بهتر است قوانین سایت و شرایط استفاده از سایتتان را هم بهطور شفاف به مخاطبان توضیح دهید.
اقدام به طراحی سایت:
خب به مرحله اجرا رسیدیم؛ جایی که شما اقدام به سفارش طراحی سایت میکنید. حتما قبل از طراحی سایت، درباره مراحل قانونی فعالیت در فضای مجازی و اقداماتی که برای راهاندازی سایت موردنیاز است تحقیق و بررسی انجام دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
هدف ما در یوتا طراحی سایت فروشگاهی حرفهای برای رفع نیاز مخاطبان و همراهی شما در رسیدن به اهدافتان است.
آیا رقابت با دیجی کالا امکانپذیر است؟
یکی از دغدغههای مهمی که ذهن کسانی را که اقدام به راهاندازی سایت فروشگاهی میکنند به خود مشغول کرده این است که آیا با وجود سایتهای قدرتمندی مثل دیجی کالا و یا سایتهای مشابه، کسی از ما خرید خواهد کرد؟ اصلا کسی به سایت ما اعتماد خواهد کرد؟
باید بگوییم بله چرا که نه. هنوز حاشیههای امنی وجود دارد که دیجی کالا به آن وارد نشده یا کمتر روی آن تمرکز کرده است و شما اگر هوشمندانه رفتار کنید قطعا در این قسمتها موفق خواهید شد. همانطور که میدانید، بیشتر تمرکز دیجی کالا، روی کالاهای دیجیتالی است و اگر بخواهد در همه محصولات رتبه اول گوگل را بهدست بیاورد قطعا باید هزینه زیادی را متحمل شود. پس در بعضی محصولات، رویکرد همکاری در فروش را انتخاب کرده و با فروشگاههای دیگر همکاری میکند.
و اما حاشیههای امن بازار، که میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. برای این کار بهتر است از نیچ مارکتینگ کمک بگیرید. نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشهای، روشی است که در آن فقط روی بخش کوچکی از بازار تمرکز میکنید و بهجای راهاندازی یک فروشگاه با محصولات متنوع، یک محصول خاص را برای فروش انتخاب میکنید. اگر بتوانید بازار هدفتان را درست و دقیق مشخص کنید قطعا در این راه موفق خواهید شد. در ادامه مسیر میتوانید با افزایش فروش و کسب اعتبار، به تنوع محصولاتتان هم اضافه کنید.
شبیه دیجی کالا شدن دیگر رویا نیست
اگر با مطالعه این مقاله شما هم تصمیم گرفتید دیجی کالا را الگوی خودتان در داشتن سایت فروشگاهی قرار دهید، بهتر است یک توصیه مهم به شما بکنیم؛ اینکه در کنار توجه به ظواهر سایت دیجی کالا، به محتوای آن، کیفیت ارائه خدمات و محصولات در آن و مشتریمداری هم توجه کنید و بدانید که رمز موفقیت دیجی کالا در فروش اینترنتی، داشتن یک استراتژی دقیق است. اگر شما هم هدف اصلی خود را جلب رضایت مخاطب قرار دهید و برای رسیدن به این هدف استراتژی مناسب طراحی کنید، قطعا موفق خواهید شد.
سلام، میتونم بپرسم هزینه فروشگاه لوازم ورزشی چقدر میشه؟
ممنون بابت مطالب خوبی که منتشر میکنید
نظر محبت شماست