بازاریابی محتوا، یکی از موفق‌ترین روش‌ها برای بازاریابی و فروش بیشتر در کسب‌وکارهاست که از سه مرحله مهم استراتژی محتوا، تولید محتوا و انتشار آن تشکیل شده است. خدمات تولید محتوا، کلیدی‌ترین مرحله این فرآیند است که اگر به‌صورت حرفه‌ای انجام شود می‌تواند نتایج درخشانی در عرصه فروش برای صاحبان کسب‌وکارها به ارمغان بیاورد.

حالا سوال اینجاست که چطور می‌توانید از این فرصت برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید؟ آیا خودتان مهارت کافی در تولید محتوا دارید؟ اگر نه، از چه شرکت‌هایی باید برای این منظور کمک بگیرید؟ خدمات تولید محتوای این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا پله صعود سایت شما به رتبه‌های اول گوگل باشد؟ برای پاسخ به همه این سوال‌ها با ما همراه باشید.

content marketing

هدف از تولید محتوا چیست؟

هدف اصلی خدمات تولید محتوا، بازاریابی محتوا است. ورود و گسترش کسب‌وکارها به عرصه فضای مجازی باعث شده تا کسب‌وکارها به فکر جذب مخاطب برای محصولات و خدمات خود باشند. موتور جستجوی گوگل پربازدیدترین و کاربردی‌ترین ابزار در دسترس افراد است که از آن برای جستجوی محصولات موردنیاز برای خرید یا کسب اطلاعات درباره موضوعات مختلف استفاده می‌کنند.

حالا برای اینکه بتوانید در میان کسب‌وکارهای مختلفی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند دیده شوید، باید محتوایی تولید کنید که هم از نظر گوگل باکیفیت و شایسته امتیاز باشد و هم از نظر مخاطب جذاب و ارزشمند برای دنبال کردن. تولید محتوا با هدف بازاریابی، مستلزم رعایت نکات کلیدی و آموزش کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه است.

تولید محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد، عامل موفقیت سایت‌های برتر زیادی نظیر زومیت، دیجی کالا، بامیلو، ورزش 3 و تبیان بوده است که تعداد مخاطب زیاد و فروش بالایی دارند.

بدون شک هر کسی قادر به تولید محتوای خوب نیست و سفارش خدمات تولید محتوا به شرکت‌های باتجربه و متخصص یکی از اصولی‌ترین راه‌هاست.

انواع خدمات تولید محتوا و کاربردهای آن

کارشناسان تولید محتوا، براساس نوع کسب‌وکارها و نیاز مخاطبان آن دست به تولید محتوا می‌زنند. خدمات تولید محتوا در قالب‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام مزایا و کاربردهایی دارند که آن را از دیگری متمایز می‌کند. در ادامه مقاله به انواع مختلف از محتواها پرداخته‌ایم.

  • تولید محتوای متنی

محتوای متنی اساسی‌ترین و پرکاربردترین محتوایی است که در همه انواع مختلف خدمات تولید محتوا به چشم می‌خورد. شما حتی وقتی ویدئویی تولید می‌کنید هم برای نوشتن سناریوی آن نیاز به محتوای متنی خواهید داشت. محتوای متنی در قالب‌های مختلف بلاگ، رپورتاژ آگهی و محتواهای مربوط به صفحات مختلف وب‌سایت استفاده می‌شود.

تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای تصویری (گرافیکی)

جمله معروف یک تصویر ممکن است گویاتر از هزاران کلمه باشد، به‌خوبی بیا‌ن‌کننده نقش کم‌نظیر تصاویر در انتقال پیام به مخاطبان است. شاید بسیاری از مخاطبان در فضای مجازی فرصت و حوصله کافی برای خواندن مطالب را نداشته باشند، اما نمی‌توانند در مقابل یک تصویر باکیفیت و یا اینفوگرافیک جذاب مقاومت کنند. استفاده از تصاویر در خدمات تولید محتوای وب‌سایت‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیرگذاری محتوایتان را چندین برابر کند.

  • تولید محتوای صوتی

گوش دادن به یک موسیقی آرام‌بخش یا یک پادکست آموزنده در زمان رانندگی یا هنگام ورزش کردن از جمله‌ موارد استفاده از محتوای صوتی است که همه ما حتی یک‌بار هم شده در زندگیمان تجربه کرده‌ایم. در جاهایی که امکان استفاده از محتوای متنی برایتان وجود ندارد، این محتوای صوتی است که جای خالی آن را پر می‌کند و باعث جذب مخاطبان بیشتر به محتوایتان می‌شود. امروزه که کمبود وقت دامن‌گیر همه شده این نوع از خدمات تولید محتوا طرفداران زیادی دارد.

  • تولید محتوای ویدئویی

این روزها محتواهای ویدئویی با تنوع زیادی در جذب مخاطبان با هم در حال رقابت‌اند. انیمیشن‌ها، موشن گرافیک‌ها و تیزرهای تبلیغاتی و بسیاری دیگر از انواع خدمات تولید محتوا از نوع ویدئویی در حال تولید هستند و هدف همه آن‌ها معرفی برندهای مختلف به مخاطبان و تلاش برای ماندگاری در ذهن آن‌ها هستند.

توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان و تاثیرگذاری در آن‌ها و متقاعد کردن مخاطبان به خرید، با یک ویدئوی کوتاه و جذاب به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

content production services
  • مجله الکترونیکی

مجله الکترونیکی، فرم جدید و خلاقانه‌ای از ترکیب محتواهای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی است که شامل مطالب جذاب، آموزنده و در عین حال سرگرم‌کننده برای مخاطبان آن است. مجله الکترونیکی یا خبرنامه الکترونیکی یک سازمان می‌تواند اخبار مربوط به آن سازمان را پوشش دهد و همچنین ابزاری برای اطلاع‌رسانی مسائل آموزشی و تازه‌های علم روز برای مخاطبان باشد.

خدمات تولید محتوای خوب، چه ویژگی‌هایی دارد؟

فضای مجازی پر است از محتواهای گوناگون که روزبه‌روز هم به تعدادشان اضافه می‌شود. به‌طوری‌که کارشناسان معتقدند امروزه با پدیده‌ای به اسم شوک محتوا روبه‌رو هستیم؛ یعنی محتوای عرضه شده بسیار بیشتر از درخواست محتوا است. اما در این میان هر محتوایی ارزش خواندن و دنبال کردن را ندارد. محتوایی خوب و تاثیرگذار تلقی می‌شود که بتواند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند و هدف ما هم چیزی نیست جز جذب مخاطب. در ادامه با برخی از ویژگی‌های یک محتوای خوب آشنا شوید.

تولید محتوای یونیک و منحصربه‌فرد

محتوای یونیک و منحصربه‌فرد همیشه از نظر گوگل و مخاطبان، یک محتوای ارزشمند و قابل احترام است؛ چون تولید کننده آن برای خلق آن محتوا وقت کافی گذاشته و بعد از نیازسنجی و بررسی بازار محتوایی، با استفاده از روش‌های خلاقانه، محتوا را تولید کرده است. کپی کردن محتوا چه از نظر اخلاقی و چه از نظر حرفه‌ای کاری نادرست است و شایسته امتیازدهی و کسب رتبه‌های برتر از نظر مخاطب و گوگل نیست.

استفاده از منابع انگلیسی

استفاده از ترجمه منابع انگلیسی در خدمات تولید محتوا، کمک زیادی به تولید محتوای منحصربه‌فرد می‌کند؛ به‌خصوص زمانی که منابع فارسی زیادی در رابطه با یک موضوع خاص وجود دارد و شما می‌خواهید حرفی تازه در این مورد بزنید، ترجمه بهترین انتخاب است. محتوا می‌تواند از ابتدا تا انتها به‌صورت تالیفی و یا ترکیبی از تالیف و ترجمه باشد.

خدمات تولید محتوا

محتوای به‌روز و مفید

شما هم حتما جز مخاطبانی هستید که همیشه به‌دنبال محتواهای مفید و به‌روز هستید. محتواهایی که حرفی جدید برای گفتن دارند و اطلاعاتی را به دانش شما اضافه می‌کنند. خواندن یا دیدن یک محتوای مفید، همیشه باعث ایجاد یک احساس خوب در شما خواهد شد و این یعنی ایجاد یک تجربه کاربری خوب در مخاطب که حتما تاثیرات مثبت زیادی را برای شما و برندتان به‌دنبال خواهد داشت.

رعایت اصول سئو

تمامی اصول سئو باید در خدمات تولید محتوا لحاظ شود؛ رعایت سئو باعث دیده شدن محتوای شما و جذب مخاطب می‌شود و جذب مخاطب باعث فروش بیشتر و شناخته شدن برند شما خواهد شد. نکات سئو که برای خدمات تولید محتوا لحاظ می‌شود شامل: عنوان‌بندی جذاب، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، رعایت چگالی کلمات کلیدی اصلی و فرعی، واضح بودن محتوا، استفاده از کلمات کلیدی در دو جمله اول، استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای پاراگراف‌ها است.

بازنگری، ویرایش محتوا و رعایت اصول نگارشی

اگر بخواهید به‌طور اصولی و استاندارد دست به تولید محتوا بزنید باید بعد از نگارش محتوای متنی، از یک ویراستار سئو برای بازنگری و ویرایش متن کمک بگیرید. متنی که پر از اشتباهات املایی و نگارشی است و یا جمله‌بندی‌ها طوری است که انتقال مفهوم به مخاطب به‌سختی انجام می‌شود، هرگز مورد توجه کاربران قرار نخواهد گرفت.

edit

استفاده از علامت‌گذاری‌ها (ویرگول، نقطه، بولت و شماره‌گذاری‌ها) و نکات دستور زبان در خدمات تولید محتوا، باعث بهتر شدن خوانایی محتوا برای مخاطب می‌شود و به درک راحت‌تر مطلب کمک خواهد کرد.

استفاده از تصاویر در محتوا

استفاده از تصاویر در طول متن، هم از نظر جذابیت ظاهری و هم از نظر انتقال پیام به مخاطب، کمک زیادی می‌تواند بکند. انتخاب تصاویر مرتبط و باکیفیت می‌تواند تکمیل کننده محتوای متنی شما باشد. در جایی که شاید توضیح بعضی آمار و جزئیات برای مخاطب کسل‌کننده و یا سخت باشد، تصاویر به کمک شما می‌آیند.

سفارش خدمات تولید محتوا به شرکت‌ها چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که گفتیم تولید محتوای باکیفیت، کار آسانی نیست و نیاز به تخصص و مهارت دارد. بسیاری از کسب‌وکارهاکه به کیفیت محتوایشان اهمیت می‌دهند، این کار را به‌عهده شرکت‌های متخصص در زمینه خدمات تولید محتوا و سئو قرار می‌دهند که در اصطلاح برون‌سپاری تولید محتوا گفته می‌شود.

خدمات تولید محتوایی که توسط این شرکت‌ها و کارشناسان متخصص آن‌ها انجام می‌شود، محتواهایی به‌وضوح با محتواهای دیگر متمایز است و مزیت‌هایی را نسبت به آن‌ها دارد. با هم برخی از این مزایا را بررسی می‌کنیم.

  • پاسخ‌گوی نیازها و سوالات مخاطبان است.
  • باعث جذب مخاطبان به سایت شما می‌شود.
  • به‌صورت حرفه‌ای و بدون اشتباهات نگارشی نوشته می‌شود.
  • با ایده‌های خلاقانه باعث علاقه‌مندی مخاطب به محتوا و برند شما می‌شود.
  • باعث ایجاد تجربه کاربری خوب در مخاطبان می‌شود.
  • در بهبود سئوی سایت شما و افزایش رتبه در گوگل موثر است.
  • محتواهای شما همیشه مفید و به‌روز خواهد بود.

تعرفه خدمات تولید محتوا و عوامل موثر بر آن

تولید محتوا، موضوعی جدید در عرصه بازاریابی است، بنابراین تعرفه استاندارد و اصولی برای خدمات آن وجود ندارد. بسته به کیفیت محتوای تولیدشده، قیمت‌‌ها هم متفاوت است. اما در کنار کیفیت، فاکتورها و عواملی هم وجود دارد که می‌توان براساس آن‌ها هزینه خدمات تولید محتوا را برآورد کرد، عواملی مانند تعداد کلمات، قالب محتوا، رعایت اصول سئو در محتوا و زمان تحویل سفارش.

قبل از سفارش خدمات تولید محتوا، کیفیت محتواهای تولید شده توسط آن شرکت را بررسی کنید. نمونه‌ کارهای محتوایی معمولا در سایت شرکت‌ها وجود دارد. در قسمت نظرات هم می‌توانید نظر مشتریان آن شرکت را ببینید و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوید.

تعرفه تولید محتوا

بازاریابی موفق با تولید محتوای باکیفیت

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با خدمات تولید محتوا و مزایای سفارش تولید محتوا از طریق شرکت‌های متخصص آشنا کنیم. امروزه به‌خاطر اهمیت و نقش پررنگی که تولید محتوا در بازاریابی و جذب مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتری دارد، صرف هزینه و زمان برای این امر، کاری ضروری برای هر کسب‌وکار است. شما هم اگر صاحب کسب‌وکاری هستید و برای موفقیت آن تلاش می‌کنید، حتما تولید محتوا را در برنامه خود قرار دهید.

برخی سوالات رایج در زمینه تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یعنی خلق هر آن‌چه که انسان‌ها قادر به درک آن باشند مانند تصاویر، متن، ویدئو و انتشار آن در بسترهای مختلف با هدف درآمدزایی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و آموزش.

کارشناس تولید محتوا چه کسی است؟

کارشناس تولید محتوا کسی است که با اصول سئو و معماری سایت آشنایی دارد. این فرد با تولید محتوای تخصصی در زمینه کسب‌وکار شما، مخاطبان زیادی را جذب می کند. شما با کمک گرفتن از این افراد طعم بازاریابی درون‌گرا را خواهید چشید.

ارتباط بین خدمات تولید محتوا و سئو چیست؟

اساس سئو، تولید محتوا است. بدون محتوا، گوگل هم وجود ندارد. گوگل در میان محتواها می‌گردد و بهترین را به مخاطب نمایش می‌دهد. پس برای موفقیت در سئو باید ماهرانه محتوا تولید کرده و در سایت منتشر کنید.

چگونه سفارش تولید محتوا را انجام دهیم؟

شما با مراجعه به سایت شرکت‌های متخصص در خدمات تولید محتوا می‌توانید سفارش تولید محتوا را انجام دهید. محتواهای تولید شده می‌توانند صوتی، متنی، تصویری و ویدئویی باشند.

هزینه خدمات تولید محتوا چقدر است؟

هزینه تولید محتوای متنی و صوتی بر حسب تعداد کلمات محاسبه می‌شود. هزینه محتواهای ویدئویی مانند موشن‌گرافیک و تیزر، بر حسب زمان ویدئو و کیفیت آن محاسبه می‌شود.