ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام، راهی برای بهتر دیده‌شدن!

قبل از اینکه به جزییات ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام بپردازیم، خوب است مروری بر مفهوم تیزرهای تبلیغاتی داشته باشیم. تیزرها ویدیوهای کوتاهی هستند که عموما جنبه تبلیغاتی دارند و سعی می‌کنند خدمات یا محصولات یک شرکت یا برند را به مخاطبان معرفی کنند و آگاهی مناسبی را نسبت به موضوع به مخاطب انتقال دهند. در میان پلتفرم‌های مختلف، اینستاگرام امروزه به یکی از بهترین بسترها برای انتشار تیزرهای تبلیغاتی تبدیل شده و دلیل آن تمرکز بر محتوای تصویری و ویدیویی است.

به این ترتیب، ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام می‌تواند یکی از اقدامات بسیار مهم در معرفی محصول و خدمات شما به مخاطبان بالقوه شما باشد. همچنین این نوع ویدیوها می‌توانند مخاطبان شما را به سمت تعامل بیشتر با شما تشویق کنند و یک ارتباط سازنده میان شما (یا برندتان) با مشتری ایجاد کنند که در آینده، منجر به خرید و سود بیشتر برای شما خواهد شد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است که حتی مشکلات اینترنت و فیلترهای مختلف نتوانسته کاربران را از ورود و استفاده از آن منصرف کنند؛ به همین دلیل، ساخت فیلم تبلیغاتی برای اینستاگرام که جذاب و کاربردی باشد، رمز موفقیت شما در دنیای دیجیتال کسب‌وکارتان است.

ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام چیست

اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام

زمانی که توسط کاربران به‌صورت روزانه در بستر اینستاگرام صرف می‌شود و فروشی که پیج‌های اینستاگرامی به‌واسطه تولید محتوای خوب تجربه می‌کنند، اعدادی را به ما نشان می‌دهد که خارق‌العاده است. 83 درصد از مشتریان برندها صراحتا اعلام کرده‌اند که آن‌ها جدیدترین محصولات را در بستر اینستاگرام جست‌وجو می‌کنند و از این طریق، نیازهای خود را رفع می‌کنند. به نظر می‌رسد همین عدد برای نشان دادن اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام کافی باشد. اما واقعا چرا تاکید ما تا این حد بر روی محتوای ویدیویی است؟

به‌صورت میانگین 500 میلیون نفر روزانه اینستاگرام خود را چک می‌کنند. در سه سال اخیر، اینستاگرام بیشترین منابع خود را به محتوای ویدیویی اختصاص داده است که Reels از معروف‌ترین‌ها و پرطرفدارترین آن‌هاست. پافشاری که اینستاگرام بر روی محتوای ویدیویی خود دارد، به‌خاطر توجه بسیار زیادی است که از سمت کاربران دریافت می‌کند.

طبق آمار به دست آمده، امروزه محتوای ویدیویی تبلیغاتی سه برابر بیشتر از همان محتوا اما به صورت تصویری، توجه کاربران را جلب می‌کند. همچنین 62درصد از مشتریان بعد از دیدن استوری‌های یک پیج کاری، شروع به تعامل با آن پیج می‌کنند و حتی ویدئوهایی با فرمت ریلز، 22 درصد نسبت به ویدیوهای فرمت عادی، تعامل دریافت می‌کنند. چنین آماری به‌قطع، سندی برای اهمیت بالای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام است و زنگ هشداری برای شماست تا هرچه سریع‌تر ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام را شروع کنید.

ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی باکیفیت که مشتریان را جذب می‌کند

برای ساخت کلیپ تبلیغاتی اینستاگرام باید این نکته را به یاد داشته باشید که ویدیوهای تبلیغاتی در این پلتفرم اغلب کوتاه هستند. اگر می‌خواهید در کمتر از یک دقیقه مخاطبان‌تان را جذب کنید؛ باید موارد زیر را به درستی مشخص کنید.

  • جامعه هدف و مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • چه محصول و کالایی را می‌خواهید بفروشید؟
  • معرفی کدام یک از ویژگی‌های کسب‌وکارتان مهم است؟

بعد از پاسخگویی به این سوالات، کافی‌ست چند ویژگی کوچک اما تاثیرگذار را دنبال کنید.

ویژگی‌ های بهترین تیزر تبلیغاتی ایسنتاگرام

برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام موفق:

1.همه چیز را در قالب داستان بیان کنید.

بیان یک داستان در تیزرهای تبلیغاتی برای مخاطبان سرگرم‌کننده است. اگر داستان تیزر شما جذاب باشد، مخاطب را ترغیب می‌کند که ویدیو را تا انتها تماشا کند و درباره آن نظر بدهد. کاور و چند ثانیه اول تیزر برای جذب مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به این بخش از ویدیو قلاب می‌گویند؛ به این ترتیب، خوب است خیلی خوب راجع‌به قلاب ویدیو فکر کنید و آن را به صورت هرچه جذاب‌تر برای کاربر بسازید.

2.مسئله یا مشکلی را حل کنید.

تیزر تبلیغاتی باید مشکل و نیاز جامعه هدف شما را شناسایی کند و نشان دهد که چگونه سرویس و محصولات‌تان می‌تواند آن‌ها را حل کند و گره‌گشای مسئله باشد. در واقع با شناسایی مشکل کاربران با آنان پیوند عاطفی ایجاد می‌کنید و این باعث می‌شود که کاربران به آن‌چه که شما ارائه می‌دهید، جذب شوند.

3.از زیرنویس استفاده کنید.

گاهی کاربران امکان دیدن فیلم با صدا را ندارند، استفاده از زیرنویس در تبلیغات‌تان می‌تواند به هرچه بیشتر دیده‌شدن محتوای شما کمک شایانی کند. در واقع استفاده از زیرنویس‌های متحرک و انیمیشن‌های متنی حرفه‌ای، کاربران مجازی را با محتوای درون‌مایه ویدیو درگیر می‌کند و باعث می‌شود مخاطبین شما بدون نیاز به افزایش میزان صدا، فیلم‌ها را تماشا کنند.

4.از موسیقی تاثیرگذار استفاده کنید.

دو محتوای ویدیویی کاملا یکسان با موسیقی‌های متفاوت، می‌تواند تجربه و احساس متفاوتی برای کاربران رقم بزند بنابراین حتما آن موسیقی را انتخاب کنید که با سناریو و پیامی که تبلیغ می‌کنید هماهنگ و مناسب باشد. البته توجه داشته باشید که کیفیت تصاویر و ویدیو را فدای موسیقی نکنید. به عبارت دیگر، اینستاگرام پلفترمی است که بیشتر بر روی تصاویر تمرکز دارد؛ به‌صورتیکه حتی در زمان ورود به برنامه، صدای ویدیوها عموما در حالت mute یا بی‌صدا قرار دارد.

5.از تاثیر تیزرهای کوتاه و باکیفیت غافل نشوید.

ممکن است با خودتان فکر کنید ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام که طولانی است و سناریو تمام و کمالی دارد می‌تواند مشتری را در شناخت برند شما و محصولات و خدماتتان بهتر یاری کند؛ اما این تفکر اشتباه است! سناریو تبلیغاتی شما در کنار خلاقیت و کامل بودن باید کوتاه هم باشد. طول مدت تیزر شما باید به قدری باشد که کاربران را از دنبال کردن داستان خسته نکند و در یک زمان معقول، آنچه را که نیاز دارند بدانند را به آن‌ها بدهد. اصل مطلب این است که کیفیت سناریو و تصویر برداری بسیار مهم‌تر از زمان آن است.

زمان مناسب ویدیو در ساخت تیزر اینستاگرامی چقدر است؟

طول ویدیو تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام است چنانچه یک ویدیوی خیلی کوتاه یا خیلی طولانی می‌تواند نتیجه عکس برای شما داشته باشد. امروزه به لطف امکانات جدید اینستاگرام مثل  IGTV شما می‌توانید ویدئوهایی بیشتر از یک دقیقه تا یک ساعت را آپلود کنید اما آیا واقعا مخاطبان حوصله و وقت تماشای تیزرهای چند دقیقه‌ای شما را دارند؟

جواب این سوال یک «نه» قاطعانه است. با توجه به مطالعه رفتار مخاطبان در فضای مجازی، شما تنها 3 الی 5 ثانیه فرصت دارید که توجه آن‌ها را به خود جلب کنید و باعث شوید تا انتهای ویدیو همراه شما بمانند. همچنین باید توجه داشت که ساخت کلیپ تبلیغاتی اینستاگرام در نهایت یک ویدیو کوتاه که عموما کمتر از 30 ثانیه به طول می‌انجامد را به شما ارائه می‌دهد؛ هرچند شما می‌توانید آن را تا یک دقیقه هم ادامه دهید، اما بهتر است این کار را نکنید!

زمان مناسب ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرامی

استراتژی ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟

پیش از این گفتیم که رسالت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام این است که بتواند ذهن مخاطبان را درگیر محصولات و خدمات برند شما کند و کنجکاوی نسبی را نسبت به شما در آن‌ها برانگیزد؛ به این ترتیب در ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام باید استراتژی‌هایی را پیش بگیریم که به تعامل و اثرگذاری بیشتر ویدیوها کمک می‌کند. در انتخاب استراتژی ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام باید به نکات مختلفی توجه داشت. برای مثال، مهم است که شما می‌خواهید ویدیوی شما در فرمت reels منتشر شود یا یک ویدیوی عادی؟

همچنین ممکن است قصد داشته باشید که تیزر خود را به صورت یک رشته استوری و یا یک محتوای طولانی برای مخاطبان نمایش دهید. امروزه بیشتر کسب‌وکار ها تمرکز خود را بر دو نوع محتوای reel و استوری می‌گذارند؛ به این ترتیب پیشنهاد می‌شود که شما نیز سناریو خود را بر اساس ویژگی‌های چنین محتواهایی آماده کنید. از طرفی، شما باید به استراتژی‌های جذب بازدید و تعامل نیز توجه جدی نشان دهید؛ چرا که ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرامی که کسی آن را نمی‌بیند، هیچ تغییراتی را در روند فروش شما ایجاد نخواهد. یکی از روش‌های افزایش بازدید تیزر تبلیغاتی، استفاده از بلاگرهای معروف است.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

برای هر موضوعی که بخواهید در اینستاگرام، تیزر تبلیغاتی بسازید؛ مراحل زیر پیش‌روی‌تان قرار دارد که بایستی به‌ترتیب و یک به یک طی شوند. این مراحل در ساخت تیزر تبلیغاتی هم طی می‌شوند اما تفاوت‌هایی با روند ساخت تیزر برای اینستاگرام دارند. برای آشنایی بیشتر با این مراحل و جزئیات آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با افترافکت را مطالعه کنید.

1.طراحی ایده برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

پیدا کردن ایده جذابی که بتواند بر روی مخاطبان هدف تاثیر بگذارد و آنان را تبدیل به مشتریان بالقوه بکند، مهم‌ترین قدم برای شروع ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام است. تجربه نشان می‌دهد، ایده‌های طنزی که جنبه سرگرمی برای مخاطب دارند، در محیط اینستاگرام موفق‌تر عمل می‌کنند. اگر طراحی ایده به‌خوبی پیاده‌سازی شود، مخاطبان به‌راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

2.نوشتن سناریو متناسب با پرسونای هدف

برای اینکه بتوانید سناریو خوبی را برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام خودتان بنویسید و آن را تبدیل به یک آهنربای خوب برای جذب مشتری کنید، باید حتما ابتدا نسبت به مخاطبان هدف برندتان شناخت کافی داشته باشید. مطالعه پرسونای مشتریان می‌تواند شما را در طراحی یک سناریوی حرفه‌ای یاری کند. درواقع این پرسونا علایق، اهداف، نیازها و حتی تمایلات مشتریان را به شما می شناساند و کمک می‌کند تا آن‌ها را در سناریو جا دهید.

هنگام نوشتن سناریوی ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام، در نظر گرفتن فضای صمیمی با مخاطب نتیجه بهتری را رقم می‌زند. می‌توانید در ابتدای تیزر، موضوع را با یک سوال و چالش بیان کنید و در لحظات پایانی آن، مخاطب را غافل‌گیر کنید تا محتوای هدف‌تان (معرفی محصول، کسب‌وکار و سایر موارد)، به‌خوبی در ذهن او جای بگیرد.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

3.ضبط تیزر به‌صورت حرفه‌ای

تجهیزات ساخت تیزر برای هر پلتفرمی معمولا گران‌قیمت هستند اما باید بگوییم که اگر ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی را یاد بگیرید، نیازی نیست برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام خیلی هزینه کنید. البته ویدیوی شما باید با کیفیت مناسب تهیه و منتشر شود. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید ویدیو خوبی را تهیه کنید. برای مثال نورپردازی را تا حد ممکن اصولی پیش ببرید چون اثر بخشی بیشتری نسبت به کیفیت دوربین دارد. برای ساخت یک تیزر حرفه‌ای و کاربرپسند بهتر است از تصاویر حرکتی‌، زاویه دوربین متفاوت و متعدد، نورپردازی رنگی و غیره استفاده کنید. 

4.تدوین و صداگذاری متناسب

در واقع در این مرحله، ماحصل تمام زحمات تیم تولید محتوا به نتیجه می‌رسد. بعد از ضبط تیزر، حالا نوبت تدوین و صداگذاری است. در کنار تصاویر با کیفیت نیز نیازمند نویگیشن رسا و خوب هستید. بنابراین، ضبط صدا در استدیو و صداگذاری هنگام تدوین اهمیت پررنگی دارد. صداگذاری درست می‌تواند احساسات مخاطب را با سناریو محتوا درگیر کرده و محتوای هدف را به‌درستی منتقل کند. البته نیاز نیست برای هر بار ضبط صدا و صداگذاری به استدیو مراجعه کنید. می‌توانید از یک میکروفون تهیه کنید و کارتان را با آن انجام دهید. گاهی حتی میکروفون خود گوشی هم می‌تواند کارتان را راه بیاندازد.

5.بررسی پایانی و آپلود ویدیو

درپایان، بعد از انجام مراحل فنی، نسخه نهایی‌شده مورد بازبینی قرار می‌گیرد. اگر تمام ویژگی‌ها مورد‌تایید بود پروژه به اتمام رسیده و طبق تقویم محتوایی در اینستاگرام آپلود می‌شود. البته درباره آپلود در اینستاگرام نیز باید به موارد خاصی توجه شود. برای مثال، مهم است که تیزر تبلیغاتی شما در چه ساعتی آپلود شود. همچنین اینکه کدام پیج‌ها شما را تبلیغ کنند اهمیت زیادی دارد. محتوای کپشن و هشتگ‌ها نیز در جایگاه خود مهم هستند.

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام چقدر است؟

یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده در ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام است. باید توجه داشت معیارهای مختلفی ممکن است بر روی این فاکتور تاثیر بگذارند اما اگر بخواهیم برویم سر اصل مطلب، ساخت تیزر تبیلغاتی اینستاگرام برای شما ممکن است بین 5 الی 20 میلیون تومان هزینه داشته باشد. البته این قیمت با توجه به مواردی مانند طول ویدیو، استفاده از بلاگرها و اینفلوئنسرهای مطرح، دکورهای خاص برای فیلمبرداری، ساخت موسیقی اختصاصی و غیره بالا و پایین شود به این ترتیب خوب است ابتدا با یک تیم متخصص در این باره مشاوره کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام تنها به مسئله فیلمبرداری، سناریو نویسی، ایده پردازی، دکور و یا غیره خلاصه نمی‌شود. همانطور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، شما باید علاوه بر ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام، فکری درباره نحوه انتشار و پلتفرم‌های انتشار این ویدیو داشته باشید، تا ویدیو شما بتواند آن طور که شما می‌خواهید بازدید بگیرد و تغییراتی در رشد فروش شما ایجاد کند. به این ترتیب شما باید هزینه ای چند برابری را برای انتشار ویدیو تبلیغاتی خود به فاکتور اضافه کنید.

نکته قابل توجه در این مسئله این است که عموما هزینه انتشار از قیمت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام بسیار بیشتر است به صورتیکه اگر برای ساخت تیزر تبیلغاتی خودتان 20 میلیون تومان هزینه کرده اید، حداقل 50 الی 80 میلیون تومان برای تبلیغ و انتشار آن بودجه نیاز است.

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام؛ پله‌ای برای پیشرفت کسب‌وکار

معرفی خدمات یا محصولات کسب‌وکار شما در قالب تیزرهای تبلیغاتی، می‌تواند یک هویت خاص و به یادماندنی به کسب‌وکارتان بدهد. با ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام شما به‌راحتی میتوانید حس کنجکاوی مخاطبان خود را تحریک کنید و آن ها را به سمت یک ارتباط سازنده و تعامل با کسب وکارتان تشویق کنید. ساخت تیزر اینستاگرامی یک اقدام عادی نیست و برای اینکه بتوانید یک ویدیو موفق بسازید، باید به استانداردها و اصول زیادی توجه کنید.

البته شما خودتان هم می‌توانید یک تیزر تبلیغاتی عالی بسازید اما بهتر است که آن را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید تا تمام مراحل را از ایده پردازی تا فیلمبرداری و در نهایت تدوین و صداگذاری با بهترین کیفیت برای شما انجام شود. چنانچه قصد دارید برای کسب‌وکار خودتان یک تیزر تبلیغاتی منحصبه‌فرد تولید کنید که جانی تازه به پیج شما ببخشد، کارشناسان یوتا آماده‌اند تا در این زمینه به شما مشاوره بدهند؛ به این ترتیب می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام چگونه است؟

ابتدا باید برای ساخت تیزر ایده‌ای داشته باشید سپس سناریوی ویدیو را بنویسید. بعد از آن به ترتیب نوبت ضبط تیزر، تدوین و صداگذاری و بررسی نهایی است.

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام به چه عواملی بستگی دارد؟

برآورد هزینه به نوع تیزر، زمان ویدیو، تیم حرفه‌ای تولید محتوا، لوازم و تجهیزات فیلم‌برداری و زمان تحویل پروژه بستگی دارد.

چگونه سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام بدهیم؟

ساخت تیزر تبلیغاتی یک کار تخصصی بوده و باید به یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای سپرده شود. برای سفارش تیزر تبلیغاتی و اطلاع از قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام می‌توانید از طریق شماره تماس ثابت 04133354440 یا شماره همراه 09367284639 با کارشناسان یوتا تماس بگیرید.