بدون شک همه کسب‌وکارها از انواع روش‌های بازاریابی برای معرفی کالا و خدماتشان استفاده می‌کنند، یکی از آن‌ها ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام است. امروزه شبکه‌های اجتماعی بیشتر بر پایه محتواهای ویدیویی ساخته شده است که حجم بالای تعاملات از طریق آن غیرقابل انکار است. از بین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام در جذب مخاطب به خوبی عمل کرده است به‌طوری که اکثر کسب‌وکارها در این شبکه اجتماعی حضور داشته و هزینه زیادی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی صرف می‌کنند. باتوجه به اینکه ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام یک کار کاملا حرفه‌ای شناخته می‌شود و از عهده هرکسی برنمی‌آید، تصمیم داریم تا در این مقاله به نحوه ساخت، اهمیت و مراحل آن بپردازیم.

چرا اینستاگرام برای کسب‌وکارها پلتفرم محبوبی است؟

قبل از شروع هر چیزی بهتر است بدانیم، اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارد که باعث شده تا در بین صاحبان کسب‌وکار و کاربران مجازی جذاب باشد. محتوای ویدیویی بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد. بنابراین، بهترین راه تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ویدیوهای تبلیغاتی هستند.

یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام تمرکز آن بر محتوای تصویری و ویدیویی است. طبق آمار منتشر شده؛ به‌طور میانگین تعامل کاربران هرساله 81 درصد در این شبکه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند. به‌صورت میانگین 500 میلیون نفر روزانه اینستاگرام خود را چک می‌کنند. در سه سال اخیر، اینستاگرام بیشترین منابع خود را به محتوای ویدیویی اختصاص داده است. مانند؛ اضافه کردن ویژگی‌های استوری، هایلایت، لایو، IGTV و سایر موارد.

کاربران در این پلتفرم می‌توانند با ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و محتواهای متنی و تصویری، آن‌ها را در قالب فیلم‌های یک ساعته، یک دقیقه و 15 ثانیه با کاربران به اشتراک بگذارند.

چرا ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام مهم است؟

برای روشن شدن اهمیت این موضوع بهتر است ابتدا به چند سوال مهم و کلیدی پاسخ دهیم؛

به‌طور مثال قصد دارید کالایی از فروشگاه اینستاگرامی سفارش دهید، از کدام پیج زیر خرید می‌کنید؟

پیج برندی که دارای عکس‌های تکراری و یکنواخت بوده و هیچ اطلاعات دقیقی درمورد محصولاتش ارائه نداده است.

در مقابل پیج فروشگاهی که از جزئیات کالا و محصولاتش ویدیوهای جذاب تهیه می‌کند و برای کاربران خود ارزش و اهمیت قائل است.

قطعا جواب شما مورد دوم است، زمانی که به سراغ پیج‌های برندهایی می‌روید که دارای استراتژی محتوا در اینستاگرام هستند، این احساس در شما ایجاد می‌شود که همه‌چیز درجای خودش قرار دارد و حس خرید حضوری را در ذهنتان تداعی می‌کند.

با توضیحات بالا به این نتیجه می‌رسید که برای رشد نرخ فروش بیشتر، باید ضرورت تولید محتوا برای رقابت در دنیای دیجیتالی را جدی بگیرید. با تولید محتوا به صورت ویدیویی بازاریابی کسب‌وکارتان را متحول و کاربران بیشتری جذب کنید.

ویژگی‌های کوچکی که تاثیرات شگفت‌انگیزی می‌آفرینند!

برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام باید این نکته را به یاد داشته باشید که ویدیوهای تبلیغاتی در این پلتفرم اغلب کوتاه هستند. بنابراین اگر می‌خواهید در کمتر از یک دقیقه مخاطبانتان را جذب کنید؛ باید موارد زیر را به درستی مشخص کنید.

  • جامعه هدف و مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • چه محصول و کالایی را می‌خواهید بفروشید؟
  • معرفی کدام یک از ویژگی‌های کسب‌وکارتان مهم است؟

بعد از پاسخگویی به این سوالات، کافیست چند ویژگی کوچک اما تاثیر گذار را دنبال کنید.

همه چیز را در قالب داستان بیان کنید.

بیان یک داستان در تیزرهای تبلیغاتی برای مخاطبان سرگرم کننده است. داستان تیزر شما اگر جذاب باشد، مخاطب را راغب می‌کند تا ویدیو را تا انتها تماشا کرده و درباره آن نظر بدهد. کاور و چند ثانیه اول تیزر برای جذب مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئله یا مشکلی را حل کنید.

تیزر تبلیغاتی باید مشکل و نیاز جامعه هدف شما را شناسایی کند و نشان دهد که چگونه سرویس و محصولات‌تان می‌تواند آن‌ها را حل کند و گره‌گشای مسئله باشد. در واقع  با شناسایی مشکل کاربران با آنان پیوند عاطفی ایجاد می‌کنید و این باعث می‌شود که کاربران به آن‌چه که شما ارائه می‌دهید، جذب شوند.

از زیرنویس استفاده کنید.

گاهی کاربران امکان دیدن فیلم با صدا را ندارند، استفاده از زیرنویس در تبلیغات‌تان می‌تواند کمک شایانی به هرچه بیشتر دیده‌شدن محتوای‌تان بکند. در واقع استفاده از زیرنویس‌های متحرک و انیمیشن‌های متنی حرفه‌ای، کاربران مجازی را با محتوای درون مایه ویدیو درگیر می‌کند و باعث می‌شود تا بدون نیاز به افزایش میزان صدا، فیلم ها را تماشا کنند.

از موسیقی تاثیر گذار استفاده کنید.

دو محتوای ویدیویی کاملا یکسان با موسیقی‌های متفاوت، می‌تواند تجربه و احساس متفاوتی برای کاربران رقم بزند، بنابراین حتما موسیقی را انتخاب کنید که با سناریو و پیامی که تبلیغ می‌کنید هماهنگ و مناسب باشد.

طول ساخت تیزر تبلیغات اینستاگرام بر میزان تعامل تاثیر می‌گذارد.

قانون مشخصی برای تعیین زمان تیزر در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. با این حال کاربران محتوای ویدیویی کوتاه‌مدت را به بلندمدت ترجیح می‌دهند. از طرفی ویدیوهایی که زیر 30 ثانیه هستند در اینستاگرام بیشترین کامنت و نظر را دریافت کرده‌اند.

رودمپ ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

برای هر چیزی که بخواهید در اینستاگرام، تیزر تبلیغاتی بسازید؛ مراحل زیر پیش‌روی‌تان قرار دارد که بایستی به‌ترتیب و یک به یک طی شوند.

طراحی ایده برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

پیدا کردن ایده جذابی که بتواند بر روی مخاطبان هدف تاثیر بگذارد و آنان را تبدیل به مشتریان بالقوه بکند، مهم‌ترین قدم برای شروع است. تجربه نشان می‌دهد، ایده‌های طنزی که جنبه سرگرمی برای مخاطب دارند، در محیط اینستاگرام موفق‌تر عمل می‌کنند. اگر طراحی ایده به‌خوبی پیاده‌سازی شود، مخاطبان به‌راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

نوشتن سناریو متناسب با پرسونای هدف

هنگام نوشتن سناریو ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام، در نظر گرفتن فضای صمیمی با مخاطب نتیجه بهتری را   رقم می‌زند. می‌توانید در ابتدای تیزر، موضوع را با یک سوال و چالش بیان کنید و در لحظات پایانی آن مخاطب را غافل‌گیر کنید تا محتوای هدف‌تان (معرفی محصول، کسب‌وکار و سایر موارد)، به‌خوبی در ذهن او جای بگیرد.

ضبط تیزر به‌صورت حرفه‌ای

تجهیزات ساخت تیزر برای هر پلتفرمی معمولا گران‌قیمت هستند اما شما نیازی ندارید برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام خیلی هزینه کنید. از طرفی ویدیو باید با کیفیت مناسب تهیه و منتشر شود. با رعایت چند نکته ساده می‌توانید ویدیو خوبی را تهیه کنید. برای مثال نورپردازی مهم بوده و اثر بخشی بیشتری نسبت به کیفیت دوربین دارد. برای ساخت یک تیزر حرفه‌ای و کاربرپسند بهتر است از تصاویر حرکتی‌، زاویه دوربین متفاوت و متعدد، نورپردازی رنگی و غیره استفاده کنید. 

شاید با خودتان فکر کنید؛ آیا ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی ممکن است؟ بر روی این لینک کلیک کنید.

تدوین و صداگذاری متناسب

در واقع در این مرحله، ماحصل تمام زحمات تیم تولید محتوا به نتیجه می‌رسد. بعد از ضبط تیزر، حال نوبت تدوین و صداگذاری است. در کنار تصاویر با کیفیت نیز نیازمند نویگیشن رسا و خوب هستید. بنابراین، ضبط صدا در استدیو و صداگذاری هنگام تدوین اهمیت پررنگی دارد. صداگذاری درست می‌تواند احساسات مخاطب را با سناریو محتوا درگیر کرده و محتوای هدف را به‌درستی منتقل کند.

بررسی پایانی و آپلود ویدیو

درپایان، بعد از انجام مراحل فنی، نسخه نهایی شده مورد بازبینی قرار می‌گیرد. اگر تمام ویژگی‌ها مورد تایید بود پروژه به اتمام رسیده و طبق تقویم محتوایی در اینستاگرام آپلود می‌شود.

سخن پایانی

ما همواره در یوتامگ در تلاشیم تا بهترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را به شما آموزش دهیم. در این مقاله نیز شما با اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و مراحل آن آشنا شدید. همچنین به این نتیجه رسیدید، زمانی که به صورت هدفمند وارد این عرصه می‌شوید، می‌توانید بهترین نتایج را کسب کرده و افزایش نرخ فروش شگف‌انگیزی را تجربه کنید.

اگر شما هم نیازمند ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام برای معرفی کسب‌وکارتان هستید و یا می‌خواهید خدمات و محصولاتتان را به فروش برسانید، کارشناسان و مشاوران یوتا آماده همکاری و ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.

کسب‌وکاری پایدار برایتان آرزومندیم!