چرا اینستاگرام برای کسبوکارها پلتفرم محبوبی است؟
قبل از شروع هر چیزی بهتر است بدانیم، اینستاگرام چه ویژگیهایی دارد که باعث جذاب شدن آن بین صاحبان کسبوکار و کاربران مجازی شده است. محتوای ویدیویی بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد. بنابراین، بهترین راه تبلیغ در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، ویدیوهایی تبلیغاتی هستند.
یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام، تمرکز آن بر محتوای تصویری و ویدیویی است. طبق آمار منتشر شده؛ بهطور میانگین تعامل کاربران هرساله 81 درصد در این شبکه اجتماعی افزایش پیدا میکند. بهصورت میانگین 500 میلیون نفر روزانه اینستاگرام خود را چک میکنند. در سه سال اخیر، اینستاگرام بیشترین منابع خود را به محتوای ویدیویی اختصاص داده است. مانند؛ اضافه کردن ویژگیهای استوری، هایلایت، لایو، IGTV ، ریلز و سایر موارد.
کاربران در این پلتفرم میتوانند با ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و محتواهای متنی و تصویری، آنها را در قالب فیلمهای یک ساعته، یک دقیقه و 15 ثانیه با کاربران به اشتراک بگذارند.
چرا ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام مهم است؟
برای روشن شدن اهمیت این موضوع بهتر است ابتدا به چند سوال مهم و کلیدی پاسخ دهیم؛
بهطور مثال قصد دارید کالایی از فروشگاه اینستاگرامی سفارش دهید، از کدام پیج زیر خرید میکنید؟
پیج برندی که دارای عکسهای تکراری و یکنواخت بوده و هیچ اطلاعات دقیقی درمورد محصولاتش ارائه نداده است.
در مقابل پیج فروشگاهی که از جزئیات کالا و محصولاتش ویدیوهای جذاب تهیه میکند و برای کاربران خود ارزش و اهمیت قائل است.
قطعا جواب شما مورد دوم است. زمانیکه به سراغ پیجهای برندهایی میروید که دارای استراتژی محتوا در اینستاگرام هستند، این احساس در شما ایجاد میشود که همهچیز در جای خودش قرار دارد و حس خرید حضوری را در ذهنتان تداعی میکند.
با توضیحات بالا به این نتیجه میرسید که برای رشد نرخ فروش بیشتر، باید ضرورت تولید محتوا برای رقابت در دنیای دیجیتالی را جدی بگیرید. با تولید محتوا به صورت ویدیویی بازاریابی کسبوکارتان را متحول و کاربران بیشتری جذب کنید.
چند ویژگی کوچک که تیزر تبلیغاتی اینستاگرام تاثیرگذاری میآفریند:
برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام باید این نکته را به یاد داشته باشید که ویدیوهای تبلیغاتی در این پلتفرم اغلب کوتاه هستند. شما میتوانید از طریق آشنایی با ویژگیهای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفهای، تیزرهای قابلقبولی برای خودتان بسازید. اگر میخواهید در کمتر از یک دقیقه مخاطبانتان را جذب کنید؛ باید موارد زیر را به درستی مشخص کنید.
- جامعه هدف و مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
- چه محصول و کالایی را میخواهید بفروشید؟
- معرفی کدام یک از ویژگیهای کسبوکارتان مهم است؟
بعد از پاسخگویی به این سوالات، کافیست چند ویژگی کوچک اما تاثیرگذار را دنبال کنید.
برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام موفق:
همه چیز را در قالب داستان بیان کنید.
بیان یک داستان در تیزرهای تبلیغاتی برای مخاطبان سرگرمکننده است. اگر داستان تیزر شما جذاب باشد، مخاطب را ترغیب میکند که ویدیو را تا انتها تماشا کند و درباره آن نظر بدهد. کاور و چند ثانیه اول تیزر برای جذب مخاطبان از اهمیت ویژهای برخوردار است.
مسئله یا مشکلی را حل کنید.
تیزر تبلیغاتی باید مشکل و نیاز جامعه هدف شما را شناسایی کند و نشان دهد که چگونه سرویس و محصولاتتان میتواند آنها را حل کند و گرهگشای مسئله باشد. در واقع با شناسایی مشکل کاربران با آنان پیوند عاطفی ایجاد میکنید و این باعث میشود که کاربران به آنچه که شما ارائه میدهید، جذب شوند.
از زیرنویس استفاده کنید.
گاهی کاربران امکان دیدن فیلم با صدا را ندارند، استفاده از زیرنویس در تبلیغاتتان میتواند به هرچه بیشتر دیدهشدن محتوای شما کمک شایانی کند. در واقع استفاده از زیرنویسهای متحرک و انیمیشنهای متنی حرفهای، کاربران مجازی را با محتوای درونمایه ویدیو درگیر میکند و باعث میشود مخاطبین شما بدون نیاز به افزایش میزان صدا، فیلمها را تماشا کنند.
از موسیقی تاثیرگذار استفاده کنید.
دو محتوای ویدیویی کاملا یکسان با موسیقیهای متفاوت، میتواند تجربه و احساس متفاوتی برای کاربران رقم بزند بنابراین حتما آن موسیقی را انتخاب کنید که با سناریو و پیامی که تبلیغ میکنید هماهنگ و مناسب باشد.
در نظر داشته باشید که طول تیزر تبلیغاتی اینستاگرام بر میزان تعامل تاثیر میگذارد.
قانون مشخصی برای تعیین زمان تیزر در شبکههای اجتماعی وجود ندارد. با این حال کاربران، محتوای ویدیویی کوتاهمدت را به بلندمدت ترجیح میدهند. از طرفی ویدیوهایی که زیر 30 ثانیه هستند در اینستاگرام بیشترین کامنت و نظر را دریافت کردهاند.
رودمپ ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام
برای هر چیزی که بخواهید در اینستاگرام، تیزر تبلیغاتی بسازید؛ مراحل زیر پیشرویتان قرار دارد که بایستی بهترتیب و یک به یک طی شوند. این مراحل در ساخت تیزر تبلیغاتی هم طی میشوند اما تفاوتهایی با روند ساخت تیزر برای اینستاگرام دارند. برای آشنایی بیشتر با این مراحل و جزئیات آن پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه کنید.
طراحی ایده برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام
پیدا کردن ایده جذابی که بتواند بر روی مخاطبان هدف تاثیر بگذارد و آنان را تبدیل به مشتریان بالقوه بکند، مهمترین قدم برای شروع ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام است. تجربه نشان میدهد، ایدههای طنزی که جنبه سرگرمی برای مخاطب دارند، در محیط اینستاگرام موفقتر عمل میکنند. اگر طراحی ایده بهخوبی پیادهسازی شود، مخاطبان بهراحتی میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
نوشتن سناریو متناسب با پرسونای هدف
هنگام نوشتن سناریوی ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام، در نظر گرفتن فضای صمیمی با مخاطب نتیجه بهتری را رقم میزند. میتوانید در ابتدای تیزر، موضوع را با یک سوال و چالش بیان کنید و در لحظات پایانی آن، مخاطب را غافلگیر کنید تا محتوای هدفتان (معرفی محصول، کسبوکار و سایر موارد)، بهخوبی در ذهن او جای بگیرد.
ضبط تیزر بهصورت حرفهای
تجهیزات ساخت تیزر برای هر پلتفرمی معمولا گرانقیمت هستند اما باید بگوییم که اگر ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی را یاد بگیرید، نیازی نیست برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام خیلی هزینه کنید. البته ویدیوی شما باید با کیفیت مناسب تهیه و منتشر شود. با رعایت چند نکته ساده میتوانید ویدیو خوبی را تهیه کنید. برای مثال نورپردازی را تا حد ممکن اصولی پیش ببرید چون اثر بخشی بیشتری نسبت به کیفیت دوربین دارد. برای ساخت یک تیزر حرفهای و کاربرپسند بهتر است از تصاویر حرکتی، زاویه دوربین متفاوت و متعدد، نورپردازی رنگی و غیره استفاده کنید.
تدوین و صداگذاری متناسب
در واقع در این مرحله، ماحصل تمام زحمات تیم تولید محتوا به نتیجه میرسد. بعد از ضبط تیزر، حال نوبت تدوین و صداگذاری است. در کنار تصاویر با کیفیت نیز نیازمند نویگیشن رسا و خوب هستید. بنابراین، ضبط صدا در استدیو و صداگذاری هنگام تدوین اهمیت پررنگی دارد. صداگذاری درست میتواند احساسات مخاطب را با سناریو محتوا درگیر کرده و محتوای هدف را بهدرستی منتقل کند. البته نیاز نیست برای هر بار ضبط صدا و صداگذاری به استدیو مراجعه کنید. میتوانید از یک میکروفون تهیه کنید و کارتان را با آن انجام دهید. گاهی حتی میکروفون خود گوشی هم میتواند کارتان را راه بیاندازد.
بررسی پایانی و آپلود ویدیو
درپایان، بعد از انجام مراحل فنی، نسخه نهاییشده مورد بازبینی قرار میگیرد. اگر تمام ویژگیها موردتایید بود پروژه به اتمام رسیده و طبق تقویم محتوایی در اینستاگرام آپلود میشود.
کافیست کار با نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی را یاد بگیرید و بهراحتی و هر چقدر دوست دارید، برای خودتان تیزر تبلیغاتی بسازید.
سخن پایانی
ما همواره در یوتامگ در تلاشیم تا بهترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ را به شما آموزش دهیم. در این مقاله نیز شما با اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و مراحل آن آشنا شدید. همچنین به این نتیجه رسیدید، زمانی که بهصورت هدفمند وارد این عرصه میشوید، میتوانید بهترین نتایج را کسب کنید و از افزایش شگفتانگیز نرخ فروش خود لذت ببرید.
اگر نیاز به سفارش تیزر تبلیغاتی اینستاگرام بهصورت حرفهای دارید، کارشناسان و مشاوران یوتا آماده همکاری و ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.
خیلی مفید بود برا من ممنون از محتوای خوبتون
از لطف شما سپاسگزاریم