موشن گرافیک حرفه‌ای در 2022 – سناریوی تولید موشن گرافیک

موشن گرافیک حرفه‌ای

موشن گرافیک حرفه‌ای در 2022 – سناریوی تولید موشن گرافیک

 

موشن گرافیک حرفه‌ای

 

در حال حاضر تبلیغات در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی حرف اول را می‌زند. با کمک تبلیغات می‌توان نظر کاربر و مخاطبان را به برند جذب کرد و همین موضوع می‌تواند موجب تعامل بیشتر کاربر با صفحات وب سایت یا پیج شما شود. برای تبلیغات برند و کسب کار می‌توان از فیلم‌های تبلیغاتی استفاده کرد. این فیلم‌های تبلیغاتی موشن گرافیک نام دارند. در این مقاله قصد داریم درمورد موشن گرافیک اطلاعات بیشتری ارائه دهیم.

 

موشن گرافیک چیست؟

 

موشن گرافیک چیست؟

 

موشن گرافیک ابزاری قدرتمند برای داستان‌سرایی است و کاربرد بسیاری در آگهی‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی دارد اما باید بگوییم که ساخت موشن گرافیک کار چندان راحتی نیست. برای ساخت فیلم تبلیغاتی باید یک استراتژی مناسب با کسب و کار برای صدا و طراحی انیمیشن در نظر گرفت. در غیر این‌صورت ویدئوی تولیدشده اثرگذاری لازم روی مخاطب را نخواهد داشت.

در حال حاضر محتوای بصری از جمله محتواهایی است که مخاطبان زیادی دارد؛ از این رو به جرات می‌توان گفت موشن‌گرافی تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود روند کسب و کار شما خواهد داشت. در صورت تمایل به استفاده از موشن‌گرافی باید در رابطه با این موضوع اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه‌ی این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که چگونه موشن‌گرافیگ باارزش و باکیفیت تولید کنید. لطفا با ما همراه باشید.

 

تدوین سناریوی موثر موشن‌گرافیک

 

تدوین سناریوی موثر موشن‌گرافیک

 

شروع موشن‌گرافیک با یک داستان کلید می‌خورد و سپس به چندین سناریوی مختلف تقسیم‌بندی می‌گردد. یک موشن‌گرافیک تولیدشده می‌تواند بین 30 ثانیه تا 3 دقیقه باشد. در صورت تمایل به مشخص کردن جزئیات گفتگوها و نیز مسیر داستان، به یک سناریوی قوی و موثر نیاز خواهید داشت.

از مهم‌ترین مزایای موشن‌گرافیک این است که شما می‌توانید از چندین راه برای ارائه‌ی داستانی که پیش رو دارید، استفاده کنید. در تولید موشن گرافیک باید به  سادگی و وضوح نکات کلیدی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بهترین تیم تولید محتوا تیمی است که در حین مسیر تولید موشن‌گرافیک مشخص می‌کند که کدام بخش از داستان به متن‌های متحرک، کدام بخش به صداگذری و کدام بخش به ترکیبی از این دو احتیاج خواهد داشت. برا دستیابی به چنین توانایی‌هایی باید بتوان مخاطبان کسب و کار را به‌صورت اصولی شناسایی کرد و نیازهای آن را مد نظر قرار داد.

1- ساخت استوری برد

طراحی موشن‌گرافیک یک کاری است که نیاز به خلاقیت دارد و باید طبق برنامه‌ریزی پیش رود. استوری برد یک روش خاص برای برنامه‌ریزی موشن‌گرافیک می‌باشد و به‌عنوان پلی است که باعث ایجاد ارتباط بین جهان فیلم‌نامه مکتوب شده و جهان تصویری می‌شود.

طراحان موشن‌گرافیک و انیماتورها با کمک استوری برد می‌توانند، اسکریپت‌ها را با دید خلاقانه‌تری ترکیب کنند. در این مرحله از ساخت موشن‌گرافیک، طراح، داستان را به‌صورت فریم به فریم در روی تخته سیاه به تصویر می‌کشد و مشتریان را از طرح موشن‌گرافیک مطلع می‌کند تا قبل از ساخت فیلم اصلی بازخوردهای لازم را از مشتری دریافت کند. در این مرحله شکل تصویری داستان و همچنین مشخصات سینمایی فیلم نظیر ترکیب‌بندی، حرکت اشیا، تداوم، شخصیت‌ها و.. مشخص می‌شود.

2- طراحی استوری برد

در این مرحله از ساخت موشن‌گرافیک، رنگ‌ها و استایل‌ها به استوری برد اضافه می‌شود و اینجاست که داستان به طرح واقعی تبدیل می‌شود. در طراحی استوری برد باید جزئیات را موردتوجه قرار داد و همه چیز حتی در  مراحل نهایی انیمیشن را مورداستفاده قرار داد. در این مرحله حضور طراح نقاشی‌ها بسیار اهمیت دارد.

3- ضبط صدای گوینده موشن‌گرافیک

در این مرحله از تولید موشن‌گرافیک باید مشخص کنید که به گوینده نیاز دارید یا خیر. همچنین باید مشخص کنید که گوینده باید آقا باشد یا خانم؟ یا هردوی آن ها؟ بعد از مشخص شدن گوینده‌ها باید هماهنگی‌های لازم با گویندگان انجام شود. انتخاب گوینده مناسب به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، بستگی دارد.

4- انیمیت کردن طرح نهایی

بعد از انجام مراحل فوق نوبت به انیمیشن‌سازی موشن‌گرافیک می‌رسد. این مرحله نیازمند ارائه‌ی ایده‌ی خوب می‌باشد. یک تیم تولید محتوا باید متناسب با المان‌های کسب و کار شما و نیز با شناخت دقیق مخاطبانتان؛ سبک انیمیشن، مدت زمان آن، موسیقی موشن‌گرافیک، افکت‌های صوتی موشن‌گرافی و … را مشخص کند.

لازم به توضیح است که هرکدام از مراحل تهیه و تدوین موشن‌گرافیک مراحل کوچک‌تر و زما‌ن‌برتری دارند؛ به‌عنوان مثال یک طراح موشن‌گرافیک باید مشخص کند که کدام سبک موسیقی با حال و هوای انیمیشن و همچنین مخاطبان شما می‌تواند هم‌خوانی داشته باشد و آیا موسیقی انتخاب‌شده با سبک انیمیشن هماهنگ است یا نه.

 

کاربردهای موشن‌گرافیک

 

کاربردهای موشن‌گرافیک

 

در واقع موشن‌گرافیک یک شکل جدید از رسانه‌ی مدرن در دنیای امروزی است. در عصر دیجیتال استفاده از تصاویر متحرک در رسانه‌های مختلف وجود دارد. در موشن‌گرافیک از تصاویر در ساخت فیلم یا برنامه‌های موبایل استفاده می‌شود. موشن‌گرافیک‌ها در تمامی پلت‌فرم‌های دیجیتالی قابل‌استفاده هستند.

موشن‌گرافیک‌ها کاربردهای تجاری دارند و در برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌ی موبایل و وب سایت مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی موشن‌گرافیک و نحوه‌ی تولید آن پرداختیم. در صورتی‌که شما آشنایی کافی با تولید موشن‌گرافیک نداشته باشید می‌توانید از تیم حرفه‌ای یوتا کمک بگیرید.

هدف یوتا جلب رضایت شما مشتریان عزیز است. یوتا | صفحه اصلی (utta.ir) معتقد است که بهترین همکاری‌ها زمانی رقم می‌خورد که تعامل و ارتباط موثر با مشتریان داشته باشد و در صورت بروز نارضایتی در هر کدام از مراحل سناریوی تولید موشن‌گرافیک، سناریو و طرح آماده شده حتما ویرایش شود. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران:

پیام خود را وارد کنید