راهکار چیست ؟
برای اینکه بخواهید کسبوکار خودتان را رونق دهید، همیشه به یک فرد متخصص و راهنما نیاز دارید. اینجاست که دو راه پیش رویتان دارید؛ یا باید خودتان کار سئو سایت را انجام دهید و یا آن را به یک متخصص سئو (سئو کار) بسپارید.
متخصص سئو را بشناسید
یک متخصص سئو که به «سئو کار» معروف است، شخصی است که وبسایتها را برای دستیابی به رتبههای بالاتر در نتایج جستجوی گوگل بهینه میکند.
به عبارتی دیگر:
متخصص سئو، شخصی است که میداند چگونه از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری به دست آورد.
چگونه میتوانید متخصص سئو شوید؟
زمینه سئو و بهینهسازی موتورهای جستجو یک بحث کاملا جدید است و حداقل میتوانیم بگوییم که در دانشگاههای ما تدریس نمیشود. پس هیچ برنامه 4 یا 5 سالهای برای یادگیری در دانشگاه وجود ندارد.
متداولترین روشها برای اینکه بتوانید تبدیل به کارشناس سئو شوید:
- در یک یا چند دوره آموزش SEO شرکت کنید
- با بهینهسازی وبسایت، مفاهیم سئو را کمکم بیاموزید
- کار آموزی در یک شرکت سئو و طراحی سایت
- مشتریان سئو را در نظر بگیرید
- گواهینامه یا مدرک SEO آنلاین دریافت کنید
- به عنوان یک متخصص سئو در خانه کار کنید
در ادامه مختصری از شش روش بالا را شرح میدهیم:
یک کارشناس سئو چه مهارتهایی را باید بلد باشد؟
حقیقتی که وجود دارد این است که مفهوم سئو خیلی بیشتر از بهینهسازی متادیسکرپشن و برچسبهای مقالات در یک وبسایت است.
در حقیقت بهترین متخصص سئو (SEO expert) در واقع کسی است که در تعداد زیادی از زمینههای بازاریابی دیجیتال مهارت داشته باشد. یعنی علاوه بر اینکه مهارتهای اصلی سئو را باید بلد باشد، به سایر مهارتهای بازاریابی دیجیتال مانند تولید محتوا و طراحی وب نیز تسلط نسبی داشته باشد.
در اینجا مهارتهای کلیدی مورد نیاز متخصص سئو را آوردهایم :
- توانایی پیدا کردن کلمات کلیدی پربازدید و در عین حال کمرقابت
- فهم اساسی از HTML
- چگونه و از کجا کلمات کلیدی را به یک صفحه وب اضافه کرد
- مهارت تولید محتوای متنی
- مهارت تولید محتوای بصری و گرافیکی
- درک تاثیر سئو تکنیکال در رتبهبندی
- درک کامل از نحوه لینکسازی به صفحات اصلی وبسایت
- دانش و روند بروز سئو و تغییرات الگوریتمهای گوگل
در ادامه به برخی از این مهارتها اشاره کوتاهی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
یادگیری اصول سئو
موارد ضروری که یک سئو کار «متخصص سئو» باید بیاموزد، چه مفاهیمی هستند؟
موارد ضروری شامل یادگیری HTML، روش کار موتورهای جستجو و فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2021 است. اگر بهدرستی مفاهیم و اصول سئو را یاد گرفتید، بهراحتی میتوانید مباحث پیشرفته سئو را نیز بهخوبی پیش ببرید.
بیا شروع کنیم:
موتورهای جستجو چگونه کار میکنند؟
درک درست نحوه کارکرد انواع موتورهای جستجو بهویژه گوگل برای متخصصین سئو اهمیت بالایی دارد و بسیار کلیدی است. موتورهای جستجو، عنکبوتهایی را برای پیداکردن صفحات وب در فضای دیجیتال ارسال میکنند؛ سپس کدهای هر صفحه را کراول (پایش) میکنند و در نهایت صفحه وب موردنظر، به فهرست موتور جستجوی گوگل در حافظه پنهان (حافظه کش) اضافه میشود.
بهعبارت دیگر نتایج جستجوی شما در گوگل بهصورت زنده نیست. در عوض گوگل از فهرست خودش به شما صفحاتی را مرتبط با جستجو نشان میدهد. برای همین هم است که نتایج جستجو در گوگل در عرض میلیثانیه دریافت میشود و ممکن است دچار تغییرات شود.
جالب است بدانید که گوگل حدود 130 تریلیون صفحه وب در فهرست خود دارد که در بازههای زمانی کوتاه آنها را دستهبندی میکند. گوگل این صفحات را با استفاده از صدها فاکتور با استفاده از الگوریتمهای خود رتبهبندی میکند.
حالا سوال این است که چگونه موتورهای جستجو (گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو) صفحات وبسایتهای مختلف را رتبهبندی میکنند؟ عوامل بسیار زیادی میتواند در پاسخ این سوال مطرح شوند. آنالیز وبسایت رقبا، سئو تکنیکال، لینکسازی داخلی و خارجی، همه این موارد و مفاهیم دیگر در سئو وبسایت شما موثر خواهد بود که متخصص سئو بهخوبی آنها را درک میکند.
کارشناس سئوی متخصص را چگونه انتخاب کنیم؟
همانطور که اشاره کردیم، بهینهسازی سئو وبسایت، تاثیر زیادی در میزان موفقیت کسبوکار شما خواهد داشت. در ادامه برخی از ویژگیهای یک سئوکار حرفهای، خدمتتان ذکر شده است:
- داشتن نمونهکارهای قبلی موفق از بهبود سئو سایت
- تجربه کاری موفق
- توانایی و مهارت کافی در ارتباط با بازاریابان مختلف
- توانایی در مدیریت هزینه و زمان
- برخورداری از دانش فنی بالا
ارتباط با متخصص سئو سایت در تبریز میتواند رتبه وبسایت شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهصورت چشمگیری افزایش دهد.