چرا باید با ساخت انواع تیزر تبلیغاتی آشنا باشید؟
همانطور که برای هر کاری نیاز دارید تا یک برنامهریزی دقیق و منسجم داشته باشید، آشنایی با ساخت انواع تیزر تبلیغاتی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ فقط کافیست بعد از سنجیدن همه جوانب و دادههایتان و آشنایی با ویژگی های تیزر تبلیغاتی حرفه ای، بهترین نوع تیزر را برای کسبوکارتان انتخاب کنید و برنامهای مطابق با آن چیده و پیش بروید.
اهداف و انتظاراتتان، از ساخت تیزر را بشناسید.
ابتدا باید هدفتان از ساخت انواع تیزر تبلیغاتی را مشخص کنید. اگر صرفا فقط میخواهید برندتان را تبلیغ کنید، مسیر اشتباهی را انتخاب کردهاید. زیرا، این هدف به صورت کلی است. اگر میخواهید نتیجه بهتری بگیرید باید جزئیات بیشتری از انتظاراتتان را ارائه دهید. با نوشتن و مشخص کردن آنها میتوانید علاوهبر رصد آنها، چگونگی پیشبردشان را نیز ببینید.
پرسونا و مخاطبان هدفتان را مشخص کنید.
بعد از مشخص شدن انتظارات، باید جامعه هدف تبلیغاتتان را معلوم کنید. بهطور مثال؛ چه گروهی از افراد جامعه مخاطب هدف شما هستند؟ کارآفرینان یا صاحبان کسبوکار؟ افرادی که در ابتدای مسیر شغلیشان هستند؟ و یا سایر موارد.
حال نوبت آن است که با توجه به قیف بازاریابیتان مخاطبانتان را دستهبندی کنید. بهطور مثال، دستهبندی پرسونای هدفی که قرار است از یک بازدیدکننده تبدیل به مشتری وفادار شود.
میزان بودجهای که برای بازاریابی ویدیویی مشخص میکنید.
فراموش نکنید انتخاب ساخت انواع تیزر تبلیغاتی، بدون هزینه کردن و اختصاص بودجه کافی امکان پذیر نیست. شما با در نظر گرفتن عوامل و فاکتورهای مختلفی که در تعیین هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی نقش دارند و میزان بودجهای که میتوانید برای ساخت آن در نظر بگیرید نوع تیزر تبلیغاتی مناسب برای کسبوکارتان را بهتر میتوانید انتخاب کنید.
لحن و مدت زمان مناسبی برای ویدیوتان با توجه به محتوای هدفتان در نظر بگیرید.
از آنجایی که هدف از ساخت انواع تیزر تبلیغاتی انتقال محتوای هدف به پرسونای مدنظر است، بنابراین انتخاب درست لحن اهمیت بسیار ویژهای دارد. میخواهید پیامتان چگونه منتقل شود؟ بهصورت رسمی یا غیر رسمی؟ آهسته یا سریع؟ با تحریک احساسات یا درگیر کردن منطق مخاطبان؟
مورد بعدی، تعیین مدتزمان ویدئو است. برای اینکه بتوانید بهتر بر روی کارتان تمرکز کنید، مدتزمان تیزرتان را قبل از ساخت آن درنظر بگیرید. زیرا، مدتزمان ویدیو بر روی انتخاب نوع تیزر و برآورد هزینه آن تاثیر زیادی دارد.
انواع تیزر تبلیغاتی کداماند؟
همانطور که گفتیم تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. تیمهای تولید محتوا براساس نیاز، میزان بودجه و اهداف کلیتان، تیزر مناسب برای کسبوکارتان را میسازند. در این بخش بهصورت تفکیکی هر کدام را توضیح دادهایم.
تیزر تبلیغاتی رئال
در تیزر تبلیغاتی رئال، از عناصر واقعی در صحنه تصویربرداری میشود. در این نوع تهیه تیزر میتوان از صحنههای واقعی مانند محیط شرکت، کارخانه و سایر موارد استفاده کرد یا براساس سناریوی نوشته شده، از بازیگران واقعی بهره برد. بیشتر آگهیهای تبلیغاتی پخششده در تلویزیون و رسانههای مجازی، از نوع رئال هستند.
با ساخت و تهیه یک تیزر تبلیغاتی رئال میتوانید بهراحتی برند و محصولاتتان را به مخاطبانتان معرفی کنید. این نوع تیزرها، مانند یک فیلم کوتاه هستند و در مدتزمان کم تاثیرگذاری زیادی در مخاطب ایجاد میکنند.
مزایای استفاده از تیزر رئال عبارتند از؛
- جامعه هدف آن بسیار گسترده است و میتوانید برای تمام گروههای سنی از آن استفاده کنید.
- باتوجه به پیشرفت فضای دیجیتال، از آن میتوان برای معرفی کسبوکارها، حرفه و انواع محصولات در فضای مجازی استفاده کرد.
تیزر تبلیغاتی انیمیشنی
یکی دیگر از ساخت انواع تیزر تبلیغاتی، انیمیشن است. در انیمیشن، قابهای فیلم بهصورت عکس روی کاغذ یا صفحات دیجیتالی طراحی میشوند و سپس برای ایجاد توهم حرکت، بهترتیب از آنها استفاده میکنند. باتوجه به غیر واقعی بودن تیزر انیمیشن، خلاقیت محدودی در آن وجود ندارد و میتوان هر ایدهای را در ساخت آن پیادهسازی کرد. چراکه هر چیزی را که نمیتوان از طریق تیزر رئال ساخت در این نوع تیزر میتوان تجسم و اجرا کرد.
از طرفی امروزه استفاده از تیزرهای متحرک بین شرکتها و برندها افزایش یافته است. زیرا، آنان متوجه شدهاند که مخاطب نسبت به متن بیشتر با تصویر ارتباط برقرار میکند.
تیزرهای موشن گرافیک
اگر بخواهیم موشن گرافیک را به زبان ساده مورد بررسی قرار دهیم، عبارتند از؛ حرکت دادن طرحهای گرافیکی و نقاشی. هر چیز گرافیکی که حرکت میکند، یک موشن گرافی محسوب میشود. از این نوع تیزر تبلیغاتی برای اهداف مختلفی استفاده میشود. مانند؛ دیجیتال مارکتینگ. موشن گرافی در جذب بیشترین مخاطب برای تیزر و افزایش تاثیرگذاری آن موثر است.
تیزرهای استاپ موشن
یکی دیگر از ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی، استاپ موشن است. استاپ موشن نیز نوعی انیمیشن است، در این نوع تیزر، بهجای استفاده از نقاشی از مدلهای واقعی استفاده میشود. عروسک یا مدل را کمی حرکت میدهند سپس از آن عکس گرفته میشود. آنقدر این عمل را تکرار میکنند تا حرکت تصویر را به بیننده القا کنند. از این نوع تیزر در صنعت ویدیو مارکتینگ و تبلیغات بهطور گسترده استفاده میشود.
تیزرهای تلفیقی
تیزرهای تلفیقی، ترکیبی از تیزرهای رئال و موشن گرافیک هستند. یعنی بخشی از آنها فیلمبرداری میشوند و برخی دیگر نیز به وسیله نرمافزارهای گرافیکی طراحی موشن ساخته میشوند.
در مقاله آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی در این مورد بیشتر بخواهید.
کدام نوع از تیزر تبلیغاتی برای کسبوکارتان مناسب است؟
هر کسبوکاری برای رسیدن به هدف خاصی بهدنبال ساخت انواع تیزر تبلیغاتی است؛ کاربردهای تیزر طیف وسیعی دارد که هر کسبوکاری باتوجه به نیازش میتواند از آن استفاده کند. در ادامه چهار مورد از آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.
تیزرهایی که برندها را معرفی میکنند.
به احتمال زیاد تبلیغات میانبرنامهای در تلویزیون یا در شبکههای اجتماعی را دیدهاید. بعضی از آنها آنقدر جذابند که بعد از دیدنشان، در طول روز دیالوگهای بامزه آنها را تکرار میکنید. در پشت صحنه این تکرارها و نقش بستن برند در ذهن مخاطب، استراتژی پیشرفته مارکتینگی نهفته است.
یکی از ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی، تیزرهایی هستند که برای معرفی برندهای مختلف و تقویت هویت آنها به کار میرود. در این نوع تیزرها معمولا فقط به اهداف و موضوع خاصی میپردازند و تمام محتوا را نمایش نمیدهند. بیان محتوای هدف نیز بهگونهای انجام میشود که مخاطب را وادار به فکر کردن میکند. این تیزرها معمولا بین 30 تا 60 ثانیه هستند.
تیزرهایی که محصولات و خدمات کسبوکاری را معرفی میکنند.
در تهیه این نوع تیزرها، تیم تولید محتوا ابتدا جزئیات پرسونای هدف را مانند رده و گروههای سنی مشخص میکند. سپس پلتفرمهایی را که قرار است در آن محصولات معرفی شوند، انتخاب میکند. این تیزرها معمولا زیر 1 دقیقه هستند و حالت رقابتی دارند. در این نوع میتوان از سبکهای رئال یا موشن گرافیک استفاده کرد.
تیزرهایی که شرکتها و سازمانها را معرفی میکنند.
در این نوع تیزرها بهتر است در مدتزمان کوتاهی تمام امکانات و خدماتی که به مشتریانتان ارائه میدهید و در کنار آن برندتان را به سبک نوینی معرفی کنید. معمولا تیم تولید محتوا برای جلب نظر مخاطبان از تکنولوژیهای جدید استفاده میکنند. تیزرهای سازمانی حدودا بین 30 الی 120 ثانیه هستند.
تیزرهایی که به معرفی رویدادها و انواع کمپینها میپردازند.
در واقع هر کمپین تبلیغاتی یک استراتژی طراحیشده خاص است. هدف از طراحی کمپینها، افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص میباشد. تیزرهای معرفی رویداد، از بقیه تیزرها سادهتر ساخته میشوند. این نوع تیزرها معمولا زیر 1 دقیقه هستند. در هنگام معرفی کمپینها، کاربرانتان بهطور کامل باید هدف از ایجاد آن را دریابند.
نتیجه نهایی
بعد از آنکه به چرایی اهمیت آشنایی کسبوکارها با ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی پی بردید و در ادامه با انواع تیزر از دو نوع دیدگاه آشنا شدید، حال نوبت آن است که به سوال اساسی دیگر پاسخ دهیم؛ تیزر تبلیغاتی خود را به کدام تیم تولید محتوا بسپاریم؟ برای سفارش ساخت انواع تیزر تبلیغاتی حتما به نکات زیر توجه کنید؛
- تجربه و نمونهکارهای قبلی تیم تولید محتوا
- مهارت نیروهای انسانی و تجهیزات فنی
- توانایی حل چالشها
- نوآوری و ایدهپردازی خلاقانه
- شناخت درست از بازار و مخاطبان هدف
ما در تیم یوتا، در حوزههای مختلف دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنیم و شما میتوانید با خیال راحت پروژه ساخت تیزر تبلیغاتی خود را به تیم حرفهای ما بسپارید.