آنچه برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی نیاز است
کافیست یک گوشی با دوربین داشته باشید، کمی زمان و حوصله با کمی ذوق و خلاقیت که شما را در ساخت یک تیزر تبلیغاتی کمک کند. البته لازم است این محتوا را هم تا انتها بخوانید تا با نکات مهم در حین فیلمبرداری و سپس تدوین ویدیو آشنا شوید و با مدنظر قرار دادن آنها، بتوانید توانایی ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی خود را بهدست آورید.
با رعایت نکات فیلمبرداری با گوشی، فیلمبرداری کنید! سپس با همان گوشی، آن ویدیو را ادیت بزنید! حتی شاید نیاز به فیلمبرداری هم نباشد! شما میتوانید با کنار هم قرار دادن تصاویر و نوشتههای مدنظرتان و ترکیب آنها با موسیقی مناسب و دلخواهتان، یک تیزر درستوحسابی بسازید و از انتشار آن در فضاهای مختلف و نتیجه بهدستآمده لذت ببرید. این نتیجه میتواند آنقدر جذاب باشد که شما را به ساخت ویدیوهای متفاوتتر و خلاقانهتر که رفته رفته هم پیشرفتهتر خواهد شد، ترغیب کند.
ساخت تیزر تبلیغاتی، اصول خاص خودش را دارد که میتوانید در مقاله تیزر تبلیغاتی بهطور کلی با آنها آشنا شوید.
مزایای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
همانطور که میدانید، برای تولید یک تیزر تبلیغاتی بهشکل حرفهای و با استفاده از تجهیزات و امکانات کامل، باید هزینه و زمان زیادی صرف شود. این مسئله قطعا شما را بهعنوان صاحب کسبوکار یا کسی که میخواهد محتوایی را برای ارائه به مخاطبینش تولید کند، به انتخاب تنها چند مورد از موارد مدنظرتان برای تولید در قالب تیزر تبلیغاتی وادار میکند. درصورتیکه شما برای دیدهشدن و داشتن یک استراتژی مناسب برای معرفی خودتان به مخاطب، نیاز دارید که بهصورت پیوسته اقدام به تولید محتوا علیالخصوص محتوای ویدیویی کنید.
گوشیهای موبایل در چند سال اخیر توانستند خودشان را در جایگاه ابزاری برای تولید محتواهای ویدیویی تثبیت کنند. امروزه ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، یکی از برنامههای حیاتی برای معرفی کسبوکارها بهشمار میرود. این کار هم توسط کسبوکارهای نوپا و حتی گاهی توسط کسبوکارهای قدیمی که جایگاه بالایی هم بین رقبای خود دارند، انجام میشود. پایبندی کسبوکارها به این روش با هدف رشد و توسعه، نشان از کاربردی بودن این روش برای بهتر دیده شدنشان دارد.
باتوجه به همین موضوع و محبوب شدن ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، شرکتهای سازنده گوشی هم برای جلب رضایت بیشتر مشتریانشان و افزایش کارایی محصولات خود، سعی در بالا بردن کیفیت دوربین گوشیها دارند چون میدانند که امروزه، هدف بسیاری از افرادی که از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند، بهره بردن از دوربین آن برای ساخت تیزر تبلیغاتی یا تولید هر نوع محتوای تصویری است.
در این قسمت به چند مورد از مزایای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی اشاره میکنیم:
- صرفهجویی در زمان هم در مرحله تولید و هم در مرحله تدوین تیزر تبلیغاتی
- بهروزرسانی مداوم ابزارهای موجود برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
- امکان یادگیری سریع کار با ابزارهای ساخت ویدیو در گوشی و استفاده آسان از آن
- عدم محدودیت در ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
- متعدد بودن نرمافزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی با امکانات متنوع
- در دسترس بودن مداوم گوشی موبایل برای ساخت تیزر
- عدم نیاز به امکانات قابلتوجه برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی
پیش از معرفی نرمافزارهای کاربردی برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، باید بگوییم که این کار را میتوانیم به سه قسمت یا مرحله تقسیمبندی کنیم:
1- ایدهپردازی خلاقانه متناسب با هدف از تولید محتوا
2- فیلمبرداری، عکاسی و یا آماده کردن دیتاهای خام برای استفاده در تیزر
3- تدوین و صداگذاری و استفاده از متن برای تکمیل منظور و هدف موردنظر
در ادامه هر یک از این مراحل را بهصورت کلی توضیح میدهیم:
1- ایدهپردازی خلاقانه متناسب با هدف از تولید محتوا
در هر نوع تولید محتوایی، ایده و فکری که میتواند هدف اصلی صاحب محتوا را به مخاطب انتقال دهد، حرف اول را میزند. درمورد ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی هم مسئله دقیقا همین است. بهویژه اینکه در این روش تولید محتوا که از تمام تجهیزات برای ساخت تیزر استفاده نشده است، تنها ایده و سناریوی خوب است که میتواند از پررنگ شدن جای خالی آنچه در تولید ویدیو به کار نرفته است، جلوگیری کند. البته این را هم فراموش نکنید که ما در ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی هم قرار نیست که چون ابزار مورداستفاده، گوشی است، به کیفیت کار اهمیت ندهیم یا مانند یک محتوای بیارزش با آن رفتار کنیم.
تمام ابزاری که میتواند در بالارفتن کیفیت کار تاثیر داشته باشد، باید بهنحوی بهکار گرفته شود که ارزش محتوا در نظر مخاطب بالا برود. از محتوا و متن بهکارگرفته تا کیفیت صدا و نورپردازی و سایر عوامل دارای اهمیت.
2- فیلمبرداری یا عکاسی
در این مرحله قرار است شما محتوای اولیه یا خام کار یا همان دیتای موردنیاز برای ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی را تولید کنید. ممکن است شما بخواهید تیزرتان از یک ویدیو یا چند ویدیو که قرار است به هم متصل شوند استفاده کنید. یا شاید قرار است تیزر شما ترکیبی باشد از چند عکس یا حتی ترکیبی از ویدیو و عکس. اگر قرار است از تصاویر و ویدیوهای آماده استفاده کنید، باید به کیفیت آنها بسیار دقت کنید چون دیتاهای با کیفیت پایین، وجهه شما را در نظر مخاطب پایین خواهد آورد.
شما باید با انتخاب باکیفیتترین تصاویر، این را به مخاطب برسانید که او برای شما بسیار مهم است و شما نمیخواهید محتواهای بیکیفیت به او ارائه دهید. اگر هم قرار است ویدیوها و تصاویر توسط خودتان آماده شوند، باز ماجرا از همین قرار است؛ برای اینکه دیتاهای باکیفیتی بسازید باید برخی نکات را در حین آمادهسازی دیتاهایتان رعایت کنید. یعنی باید سعی کنید همان کارهایی را انجام بدهید که در یک تولید محتوای حرفهای و اصولی انجام میشود. مثلا:
- یک محیط مناسب را برای تصویربرداری انتخاب کنید. منظورمان از مناسب؛ تمیز، مرتب، بهدور از هر نوع شلوغی و عوامل مزاحم و در نوع خودش زیباست.
- اگر قرار است یک شخص مقابل دوربین صحبت کند، باید برای انجام این کار کاملا آماده باشد. او قرار نیست کار خارقالعادهای انجام دهد یا در ادای مطالبش به دردسر بیافتد. تنها کافیست خودش باشد اما یک خودِ کاملا آماده برای ارائه محتوا و مطالب موردنظر مجموعه یا خودش برای مخاطب؛ همه چیز در این مرحله مهم است از بیان گرفته تا کیفیت صدا و میمیک صورت.
- برای بالا بودن کیفیت صدای گوینده، سعی کنید حتما از یک میکروفون استفاده کنید چون علیرغم کیفیت بالای دوربین گوشیها، میتوان گفت میکروفون آنها نمیتواند پاسخگوی نیاز شما درمورد ضبط صدای با کیفیت موردقبول باشد. راستی لازم نیست که بگوییم در انتخاب محیط هم حتما باید دقت کرد. صداهای مزاحم در محیط، میتواند مخاطب را کلافه، عصبانی و ناراحت کند.
- اگر سوژه ثابت است، گوشی را در جای ثابت قرار دهید یا از نگهدارنده گوشی استفاده کنید و در غیر این صورت، در نگهداشتن و حرکت دادن آن، دقت لازم را به خرج دهید.
- نورپردازی خیلی مهم است! درمورد آن حساسیت به خرج دهید چون بسیار تاثیر دارد در موفقیت یا عدمموفقیت شما در ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی.
فراموش نکنید که تنها تفاوت بین ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی و ساخت آن با تجهیزات و امکانات کامل، استفاده از گوشی بهجای دوربین حرفهای برای تصویربرداری یا عکاسی و همچنین تدوین، ادیت و آمادهسازی ویدیو از طریق نرمافزارهای موبایل بهجای استفاده از نرمافزارهای تخصصی ادیت ویدیو مثل افترافکت یا پریمیوم و سایر برنامههاست.
3- تدوین، صداگذاری و استفاده از متن برای کمک به انتقال مفهوم
حالا که دیتاهایتان را آماده کردهاید، وقتش رسیده است که آنها را به بهترین شکل ممکن و درخور سلیقه و علاقه مخاطب تدوین کنید تا بتواند جذابیت لازم را برای او داشته باشد. در این مرحله است که باید از نرمافزارهای گوشی استفاده کنید. با توجه به افزایش استفاده از گوشی برای ساخت تیزر تبلیغاتی و هر نوع محتوای تصویری و ویدیویی دیگر برای به کار بردن در فضاهای مختلف، نرمافزارهای ادیت ویدیو هم روز به روز در حال بیشتر شدن و بهروزرسانی هستند.
هر یک از این نرمافزارها دارای ویژگیهای مشترک با یکدیگر و همچنین ویژگیهای منحصربهفرد هستند. در بین انبوهی از برنامههایی که برای ادیت ویدیو در اختیار کاربران قرار دارند، چند نرمافزار محبوبیت بیشتری دارند و بیشتر مورداستفاده قرار میگیرند.
اگر شما میخواهید ویدیو را برای انتشار در اینستاگرام یا هر یک از شبکههای اجتماعی آماده کنید، یا اگر قرار است آن را روی سایت قرار دهید و یا با هر هدف دیگری که دارید آن را میسازید، میتوانید از نرمافزارهای موجود برای اضافه کردن متن، صداگذاریهای مختلف، موسیقی پسزمینه، تغییر رنگ، استفاده از فیلترهای رنگی متنوع، ایجاد افکتهای صوتی و تصویری و اعمال سایر تغییرات، استفاده کنید.
شما با آموزش اصول مربوط به هر یک از این مراحل، میتوانید هر وقت که بخواهید، تیزر درست بسازید و از آن برای معرفی بیشتر کسبوکارتان و محقق کردن اهداف برند خود، استفاده کنید. ما در مقاله آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی بهطور کاملتر در این مورد با شما سخن گفتهایم.
سخن پایانی
در عصری که شما پل قدرتمندی به نام محتوا، برای برقراری ارتباط گسترده با مخاطبین هدفتان در سراسر جهان دارید، باید از بهترینِ آن برای ارائه به مخاطبینتان استفاده کنید. مثلا میتوانید ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام را از این طریق انجام دهید. از آنجا که تجربه ثابت کرده است محتواهای ویدیویی بیشترین بازخورد را دارند، شما هم باید با این نوع محتوا برای مخاطبتان، در زمینه معرفی خودتان و آنچه میتوانید به آنها عرضه کنید، سنگ تمام بگذارید اما حتما میدانید که هزینههای این کار ممکن است بالا باشد برای همین بهتر است خودتان با استفاده از ابزارهایی که در دست دارید، اقدام به ساخت چنین محتواهایی کنید. در این مقاله درمورد مزایای خودکفاشدن در ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، با شما صحبت کردیم.
در مقاله معرفی 2 نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی، خواستن را به توانستن تبدیل کنید و از رشد کسبوکارتان، از طریق ساخت تیزرهای هدفمند، لذت ببرید.
اگر درمورد نحوه توسعه کسبوکارتان به مشاوره نیاز دارید، مشاوران متخصص یوتا در این زمینه به شما مشاوره رایگان و تخصصی ارائه خواهند داد.