تعریف محتوای بصری و تاثیر آن در جذب مخاطب

محتوای بصری به زبان ساده یعنی استفاده از تصاویر برای جذب مخاطب و انتقال اطلاعات و در نتیجه تبدیل کاربر یا مخاطب به مشتری وفادار. از انواع محتوایی که در بالا به آن اشاره کردیم، محتوای تصویری و ویدئویی از اجزای محتوای بصری هستند و نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی دارد.

امروزه کارشناسان تولید محتوا در کسب‌وکارها از روش‌های مختلف و متنوعی برای جذب مخاطبان و معرفی محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند، اما در بین همه این روش‌های تبلیغاتی، روشی که بتواند سریع‌تر مخاطب را جذب کند و در طولانی مدت در ذهن او ماندگار باشد موفق‌تر است.

متن‌ها در گذشته بخش زیادی از محتوای سایت‌ها را تشکیل می‌داد، اما به‌خاطر زمان‌بر بودن و جذابیت کمی که داشت زیاد مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گرفت. امروزه محتوای بصری توانسته با استفاده از تلفیق تصویر، متن و ویدئو تمام نیاز کاربران را برآورده کند. یک تصویر یا ویدئوی کوتاه به‌راحتی می‌تواند در ذهن مخاطب بنشیند و در کسری از ثانیه تمام سوالات مخاطب را پاسخ دهد و او را متقاعد به خرید از شما کند.