منظور از کلمات کلیدی LSI چیست؟

LSI (Latent Semantic Indexing) به کلماتی گفته می‌شود که از نظر معنایی با محتوایی که شما می‌نویسید ارتباط دارند. گوگل برای شناسایی مرتبط بودن موضوع و محتوا، کلمات LSI را بررسی می‌کند و برای تشخیص باکیفیت و جذاب بودن محتوا نیز از الگوریتم‌هایی مانند رنک برین کمک می‌گیرد.

با این وجود گوگل امروزه برای بررسی کردن ارتباط میان محتوا و موضوع به تمامی کلمات به کار رفته در محتوایتان توجه می‌کند و متنی را می‌پسندد که در تمامی بخش‌های آن از کلمات مرتبط با موضوع استفاده شده باشد. برای مثال اگر بخواهید درمورد دکوراسیون منزل محتوا بنویسید برای نوشتن یک محتوای سئوشده لازم است کلمات مرتبطی مانند بهترین دکوراسیون منزل، انواع دکوراسیون منزل، تغییر دکوراسیون و... را در متن محتوا استفاده کنید. با بهره‌گیری از این کلمات گوگل متوجه می‌شود محتوایی که نوشته‌اید با موضوعتان مرتبط است.

کاربرد کلمات کلیدی LSI چیست؟

گوگل برای بررسی و رتبه‌بندی سایت‌ها، روزبه‌روز در حال ارتقاء الگوریتم خود است و هر بار بسیار حرفه‌ای‌تر از قبل عمل می‌کند. امروزه گوگل برای درک مطالبی که در سایت‌ها قرار می‌گیرند از کلمات کلیدی LSI استفاده می‌کند. 4 دلیل کلی برای استفاده از کلمات LSI وجود دارد که عبارت‌اند از:

رسیدن به رتبه بالاتر در سرچ گوگل (SERP)

امروزه از نظر سئو، محتواهایی موردپسند گوگل هستند که در آن‌ها از پرسش و پاسخ‌ها بیشتر استفاده شده است. برای نوشتن محتوایی که دارای چنین ویژگی‌هایی باشد استفاده از کلیدواژه‌های lsi مناسب است چراکه با این حرکت، گوگل می‌تواند به‌راحتی مرتبط بودن محتوا و موضوع را تشخیص دهد.

ارائه محتوای کامل و کاربرپسند

با استفاده از کلمات lsi می‌توانید بخش‌های مختلفی که با موضوعتان مرتبط است را پوشش داده و محتوایی غنی و کامل در اختیار کاربر قرار دهید. با این کار نرخ خروج کاربر در صفحه شما کاهش می‌یابد. کاربر با خواندن چنین محتواهایی جذب سایت شما می‌شود و به احتمال زیاد نرخ کلیک در سایتتان نیز بالاتر می‌رود. همین امر سبب بالا رفتن رتبه سایتتان خواهد شد.

عدم اسپم شناخته شدن محتوا توسط گوگل

گوگل به‎‌محض تشخیص سئو کلاه سیاه، سایت شما را جریمه و آن را به رتبه‌های پایین شوت می‌کند اما با استفاده از کلمات کلیدی LSI اعتبار محتوایتان را بالا می‌برد و بدون استفاده از سئو کلاه سیاه می‌توانید محتوا تولید کنید. با این کار از اسپم شناخته شدن محتوا توسط گوگل جلوگیری کرده‌اید.

کاربرد کلمات کلیدی LSI چیست؟

 چگونه باید کلمات کلیدی lsi را پیدا کنیم؟

هنگامی‌که شما شروع به نوشتن یک محتوا می‌کنید، ناخودآگاه از بیشتر کلمات مرتبط با موضوع استفاده می‌کنید. برای پیدا کردن مابقی کلمات و استفاده از آن‌ها، روش‌ها و ابزارهای خاصی وجود دارد. استفاده از هر کدام از ابزارها تأثیرات مثبت خاص خود را دارد. تعدادی از کاربردی‌ترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI عبارت‌اند از:

سرچ گوگل

آسان‌ترین و پرکاربردترین راه حل تحقیق کلمات کلیدی lsi، سرچ کردن کلمه کلیدی اصلی در گوگل است. با سرچ کردن کلمه کلیدی، گوگل به‌صورت خودکار لیستی از پیشنهادهای خود را که با موضوع و کلمه کلیدی اصلی‌تان مرتبط است، به شما پیشنهاد می‌کند. این پیشنهادها را می‌توانید به‌عنوان کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده کنید. علاوه‌بر این بعد از سرچ، گوگل در انتهای صفحه نیز برخی عبارات مهم را به‌عنوان پیشنهاد برای شما نمایش می‌دهد. این عبارات با موضوع شما ارتباط معنایی دارند.

سرچ در گوگل آسانترین راه پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط است.

LSIGraph

LSIGraph ابزاری رایگان برای جست‌وجوی تعداد زیادی از کلمات کلیدی LSI تأثیرگذار است. کافی است که کلمه کلیدی اصلی را در قسمت جست‌و‌جوی این ابزار وارد کنید تا این ابزار، تمامی کلمات مرتبط با آن را برای شما نمایش دهد. به کمک این ابزار می‌توانید سایت خود را به حداکثر بهینه‌سازی برسانید و رتبه خوبی در گوگل به دست آورید. البته توجه داشته باشید لزومی ندارد تمامی کلمات کلیدی مرتبط که در LSIGraph نمایش داده می‌شود را در محتوای خود استفاده کنید. بیشتر کلماتی را انتخاب کنید که درصد سرچ بالاتری دارند و محتوای شما را باکیفیت‌تر می‌کنند.

Keywordtool

Keyword tool یک ابزار کاملاً رایگان برای پیدا کردن کلمات مرتبط است. استفاده از این ابزار نیازی به ثبت‌نام ندارد. برای پیدا کردن صدها کلمه کلیدی مرتبط با موضوع محتوایتان به‌صورت آنلاین، Keyword tool جزو بهترین و سریع‌ترین ابزارهاست. علاوه‌بر نسخه رایگان، این ابزار دارای نسخه پیشرفته نیز است که می‌تواند در چند ثانیه دو برابر نسخه رایگان کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار دهد. برای نوشتن بلاگ‌های بین‌المللی نیز می‌توانید از Keyword tool استفاده کنید چون این ابزار با 83 رابط، زبان کلمات کلیدی LSI را استخراج می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد.

کلمات کلیدی LSI چه تاثیری در سئو دارند؟

محتواهایی که در آن‌ها از کلمات کلیدی LSI استفاده می‌شود نسبت به سایر محتواها از نظر سئو برتری دارند، چون چنین محتواهایی برای کاربران قابل‌درک‌تر هستند و مفهوم خود را بهتر به مخاطب انتقال می‌دهند. این محتواها به‌دلیل تکراری نبودن کلمات داخل محتوا زیبایی ظاهری بهتری داشته و برای ربات‌های گوگل نیز خزش و خوانایی آسان‌تری دارند. با این وجود استفاده از کلمات کلیدی مرتبط نه‌تنها رابط کاربری را افزایش می‌دهد، بلکه موتورهای جست‌و‌جوی متن را بهتر درک می‌کنند؛ بنابراین رتبه‌بندی سایت بالاتر می‌رود.

موضوع قابل‌تأمل دیگر در زمینه میزان تأثیرگذاری کلمات کلیدی مرتبط بر سئو این است که آیا تمامی کلمات کلیدی LSI که در محتوا استفاده می‌کنیم بر سئو تأثیر مثبت دارند؟ در پاسخ باید گفت اگر حوزه‌ای که درباره آن محتوا تولید می‌کنید از نظر سئو حوزه‌ای سخت باشد کلمات کلیدی مرتبط فرصت کمتری برای دیده‌شدن پیدا می‌کنند اما اگر به‌خوبی با حوزه سئو آشنایی داشته باشید می‌توانید کلمات درستی را به‌عنوان کلمات کلیدی مرتبط انتخاب کنید و از نظر سئو محتوایتان را ارتقاء بدهید.

کلمات کلیدی LSI تاثیر مثبتی بر سئو سایت دارند.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI

بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط، نوبت به استفاده از آن‌ها در محتوا می‌رسد. برای استفاده از این کلمات، قانون خاصی وجود ندارد اما تعداد تکرار آن‌ها نه باید خیلی زیاد باشد که محتوا را کسل‌کننده کند و نه آن‌قدر کم که در رتبه‌بندی سئو تأثیر چندانی نداشته باشند. این کلمات را به‌گونه‌ای در محتوا استفاده کنید که مخاطب، مشتاقانه متن شما را تا انتها بخواند.

این سؤال ممکن است برای شما پیش بیاید که آیا همه کلمات کلیدی مرتبط را در محتوا استفاده کنیم یا خیر؟ قطعاً پاسخ این سؤال منفی است. استفاده از این کلمات باید کاملاً طبیعی باشد، چون معنا و مفهوم نوشته بیشتر از تعداد کلمات مرتبط اهمیت دارد. با این وجود از کلماتی استفاده کنید که با موضوع شما ارتباط معنایی بیشتری دارند.

تفاوت کلمات کلیدی LSI با کلمات Long Tail

کلمات لانگ تیل یا همان دم دراز عباراتی هستند که مشخصه اصلی آن‌ها بر اساس طولشان مشخص می‌شود. این عبارات نسبت به کلمات دیگر سرچ پایین‌تری در گوگل دارند اما هدف‌مند بودن آن‌ها نسبت‌ به سایر کلمات بیشتر است. کلمات کلیدی lsi بسیار گسترده‌تر از کلمات لانگ تیل عمل کرده و علاوه‌بر مترادف بودن و بالا بودن طول عبارات، ارتباط معنایی خاصی با موضوع محتوا نیز دارند. در زیر برای موضوع خرید کامپیوتر دو مثال برای مقایسه کلمات lsi و کلمات Long Tail آورده‌ایم:

کلمه Long Tail: خرید کامپیوتر در تهران

کلمه LSI: فروش رایانه

جمع‌بندی؛ برداشت نادرست از مفهوم LSI

بسیاری از افراد و محتوانویسان برداشت اشتباهی از مفهوم LSIها دارند. آن‌ها LSI را به‌معنی مترادف کلمه کلیدی اصلی می‌دانند در حالی‌که مفهوم و معنی کلمات کلیدی LSI فراتر از این‌ها است. در اصل LSI کلماتی هستند که با کلمه کلیدی اصلی ارتباط معنایی دارند و همگی در یک حوزه هستند. البته لازم به ذکر است که کلمات مترادف کلمه کلیدی زیرمجموعه‌ای از LSIها هستند و علاوه‌بر آن‌ها، کلمات و عبارات دیگری وجود دارند که جزو این زیر مجموعه باشند. لازم است در محتوای خود هم از کلماتی که هم‌معنی کلمه کلیدی هستند استفاده کنید و هم از کلماتی که با موضوعتان ارتباط معنایی دارند بهره بگیرید.

سؤالات متداول

کلمات کلیدی LSI به چه کلماتی گفته می‌شود؟

کلماتی که از نظر معنایی و مفهومی با موضوع محتوا مرتبط هستند، کلمات کلیدی LSI نام دارند.

کلمات کلیدی LSI چه کاربردی دارند؟

این کلمات محتوا را جذاب و با کیفیت‌تر می‌کند و مخاطبان اکثرا محتوا را تا آخر می‌خوانند به همین خاطر نرخ خروج از صفحه کاهش می‌یابد و سایت رتبه‌بندی بهتری به دست می‌آورد. گوگل نیز امروزه کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی می‌کند و به‌دلیل ارتباط میان موضوع و محتوا رتبه سایت را بالاتر می‌برد.

چگونه کلمات کلیدی LSI را استخراج کنیم؟

با استفاده از سرچ گوگل * ابزار Keywordtool * LSIGraph و...