چرا کسب‌وکارها به طراحی سایت مدرن نیاز دارند؟

از گذشته‌های دور، هر کسب‌وکاری که راه‌اندازی شده، چه با هدف فروش محصولات و چه با هدف ارائه خدمات به مشتریان، نیاز به تبلیغات داشته است. تبلیغات به شما کمک می‌کند تا مخاطبان اصلی خودتان را کشف کنید و با تاثیر روی آن‌ها، محصول یا خدمات‌تان را به‌فروش برسانید. تبلیغات موثر و خلاقانه، در تبدیل کاربران به مشتریان واقعی و وفادار نقش مهمی دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از شبکه‌های مجازی، مدیران کسب‌وکارها به این فکر افتادند که تبلیغات‌شان را با هزینه کمتر به این محیط انتقال دهند. وب‌سایت، یکی از کانال‌های ارتباطی بین مخاطبان و کسب‌وکارها در فضای مجازی است و راهی برای معرفی محصولات،‌ بیان ویژگی‌های آن و در نهایت فروش موفق آن به مشتریان است. اما وب‌سایت‌ها هم از گذشته تا به‌حال تغییرات زیادی کرده‌اند.

امروزه کاربران، بیشتر جذب سایت‌هایی می‌شوند که محتوای غنی و جذاب داشته باشند. دیگر مثل گذشته متن‌ها و توضیحات طولانی برای مخاطبان فضای مجازی جذابیت ندارد. شما می‌توانید در طراحی سایت مدرن از جادوی محتوای بصری در کنار محتوای متنی برای جلب توجه کاربران‌تان استفاده کنید.

این روزها کاربران بیشتر مشتاق محتواهای ساده و قابل فهم هستند و دوست دارند وقتی وارد سایتی می‌شوند بدون کوچکترین سردرگمی به همه موضوعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

سایت‌های مدرن با داشتن ویژگی‌های کاربرپسندی مثل ایجاد تجربه خوب کاربری در مخاطب، تولید محتوای باکیفیت برای جذب مخاطب و همچنین در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان و تلاش برای یافتن پاسخ مناسب برای چالش‌های آن‌ها، توانسته‌اند به صاحبان مشاغل اینترنتی در جذب هرچه بیشتر مخاطبان و بالا بردن نرخ فروش کمک کنند. 

9 تکنیک کارآمد و موثر برای طراحی سایت مدرن

حالا که با اهمیت طراحی سایت مدرن در پیشرفت و توسعه کسب‌وکارها در فضای مجازی آشنا شدید، بهتر است تکنیک‌هایی را که به شما در طراحی موفق یک سایت مدرن کمک می‌کند، بیشتر بشناسید. در ادامه به 9 مورد از مهم‌ترین و موثرترین این تکنیک‌ها اشاره کرده‌ایم:

9 تکنیک کارآمد در طراحی سایت مدرن

افزایش سرعت سایت

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، کاربران انتظار دارند تا با سرعت بالای اینترنت در فضای مجازی فعالیت کنند. سایت‌هایی که زمان زیادی طول می‌کشد تا بارگذاری شوند، نباید انتظار داشته باشند تعداد زیادی از کاربران از سایت آن‌ها بازدید کنند. در طراحی سایت مدرن، به این نکته باید توجه زیادی کنید و صفحات سایت را به‌گونه‌ای طراحی کنید تا کاربر بتواند به‌سرعت به اطلاعات موردنیازش در سایت شما دسترسی پیدا کند.

تولید محتوای حرفه‌ای و کاربردی با توجه به نیاز کاربر

در گذشته اکثر محتواها به شکل محتوای متنی بود. این محتوا به‌خاطر اینکه خارج از حوصله کاربر و بسیار خسته‌کننده بود، زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گرفت. اما امروزه تولیدکنندگان محتوا در طراحی سایت‌ مدرن با تلفیق محتواهای متنوع صوتی، تصویری و ویدئویی با محتوای متنی توانسته‌اند نوع جذابی از محتواها را برای مخاطبان تولید کنند. انواع مختلف محتواها می‌توانند به مخاطبان در درک بهتر مطلب کمک می‌کنند و آن‌ها را تا پایان با شما همراه نمایند.

ریسپانسیو کردن سایت

با گسترش دسترسی مردم به وسایل ارتباط جمعی مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ و غیره، نیاز به ریسپانسیو بودن سایت امری ضرورری است. تمام کسانی که با هر وسیله‌ای به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، باید بتوانند تمام صفحات و محتوای سایت شما را بدون کوچکترین تغییری در آن ببینند. به این ویژگی سایت‌ها، ریسپانسیو بودن گفته می‌شود و یکی از ضروریات در طراحی سایت مدرن است که باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد.

طراحی ساده و دسترسی آسان

این روزها طراحان بیشتر به طرح‌های ساده و قابل‌فهم روی آورده‌اند و این طرح‌ها توانسته طرفداران زیادی را به‌خود جذب کند. استفاده از نقشه و طرح کلی ساده در طراحی سایت، باعث می‌شود مخاطبان با ورود به سایت در نگاه اول با قسمت‌های مختلف آشنا شوند و راحت‌تر بتوانند مطالب موردنیازشان را در سایت شما پیدا کنند. دسترسی راحت به بخش‌های مختلف سایت همچنین در بهبود سئوی سایت شما هم موثر خواهد بود.

طراحی گرافیکی مناسب

در طراحی سایت‌ مدرن به طراحی گرافیکی سایت اهمیت زیادی داده می‌شود. یک محتوای جذاب و مفید با یک طراحی گرافیکی خوب به چشم می‌آید. این طراحی‌ها هرچقدر خلاقانه‌تر باشند، مخاطب بیشتری را می‌توانند به خود جلب کنند. استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف در کنار فونت‌های جذاب و لوگو و غیره می‌تواند هم باعث ایجاد جلوه‌های بصری جذاب و به یاد ماندنی در ذهن مخاطب‌تان شود و هم روی سئوی سایت‌تان موثر باشد.

ارتباط آسان با شبکه‌های اجتماعی

با افزایش فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف که روزبه‌روز هم به تعدادشان اضافه می‌شود، نیاز به ایجاد ارتباط راحت بین مطالب سایت و امکان انتشار و به اشتراک‌گذاری آن در این شبکه‌ها بیش از پیش حس می‌شود. مخاطبان شما وقتی از محتوای سایت‌تان خوششان بیاید، حتما تمایل دارند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند که این کار می‌تواند به شناساندن برندتان به افراد دیگر کمک کند. توجه این نکته مهم، در طراحی سایت مدرن جز اولویت‌هاست.

توجه به روانشناسی رنگ‌ها

رنگ‌ها، یکی از عناصر مهم در روند طراحی سایت مدرن است. تاثیری که رنگ‌های مختلف در افراد دارد بر کسی پوشیده نیست. چون مخاطب شما قرار است مدتی را در سایت شما باشد پس باید از طیف رنگ‌هایی استفاده کنید که باعث ایجاد آرامش در او شود.

برخلاف گذشته که بیشتر از رنگ‌های تیره در زمینه سایت‌ها استفاده می‌شد، امروزه در طراحی سایت‌ مدرن استفاده از رنگ‌های روشن مثل سفید و خاکستری رواج پیدا کرده‌است. معمولا در این نوع سایت‌ها از دو رنگ اصلی استفاده می‌شود و این رنگ‌ها براساس سن و جنسیت مخاطب، رنگ سازمانی مجموعه و تناسب رنگ‌ها با یکدیگر تعیین می‌شود.

استفاده از فونت اختصاصی و برجسته

محتوای متنی جزء جدایی‌ناپذیر صفحات سایت است، بنابراین انتخاب فونت مناسب برای این محتوا بسیار مهم است. فونت‌های ریز، خوانندگان مطالب را خیلی زود خسته می‌کند. برعکس فونت‌های برجسته باعث جلب توجه کاربران به موضوع می‌شوند. می‌توانید در بخش‌هایی از سایت از فونت درشت و اختصاصی استفاده کنید. سعی کنید فونتی که انتخاب می‌کنید مطابق با برند تجاری مجموعه‌تان، سلیقه مخاطبان و نوع محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید باشد.

استفاده مناسب از فضای سفید

برخلاف سایت‌های قدیمی، در طراحی سایت‌ مدرن امروزی از فضای سفید به‌طور مناسب استفاده می‌شود. حذف عناصر اضافه در صفحات و گنجاندن گزینه‌های اصلی و ضروری، فضای سفید و خالی مناسبی را ایجاد می‌کند. این فضای خالی، مانع خسته شدن مخاطبان می‌شود و کاربران شما به‌راحتی می‌توانند روی موارد اصلی تمرکز کنند. این کار به بهبود تجربه کاربری سایت یا همان UX کمک زیادی می‌کند.

ترندهای برتر در طراحی سایت مدرن در سال 2023

تکنولوژی‌های روز دنیا به‌سرعت در حال تغییر هستند و طراحی سایت هم از این قاعده مستثنی نیست. سایت‌هایی که خودشان را به جدیدترین ترندها و استانداردها مجهز می‌کنند همواره برای مخاطبانشان جذابیت خاصی دارند. شما هم می‌توانید با به‌کارگیری این ویژگی‌ها و عناصر خلاقانه و نوآورانه در سایت‌تان در کنار ایجاد حس خوب کاربری، سایت‌تان را در صدر نتایج جستجوی گوگل نگه دارید. ما در این قسمت به چند مورد مهم از این ترندهای کاربردی اشاره کردیم:

ترندهای برتر در طراحی سایت مدرن در سال 2023

استفاده از مکان‌نماهای متحرک

یکی از راه‌های سرگرم‌کننده برای بهبود تجربه کاربری، طراحی روش‌هایی است که باعث افزایش تعامل کاربر با عناصر موجود در سایت شما می‌شود. یکی از این روش‌های جذاب، تغییرشکل مکان‌نما یا استفاده از انیمیشن در مکان‌نما است. با این کار بازدیدکنندگان سایت، هنگام استفاده از سایت و اسکرول کردن صفحات و کلیک در آن‌ها، علاوه بر برقراری تعامل، از کار با سایت‌تان هم لذت خواهند برد.

بارگذاری هوشمند محتوا

وجود عناصر گرافیکی زیاد و المان‌های مختلف در سایت‌ها در بسیاری از مواقع باعث کاهش سرعت لود این سایت‌ها می‌شود که چندان برای مخاطبان خوشایند نیست. خوشبختانه با استفاده از روش بارگذاری هوشمند محتوا، فقط محتوایی که مخاطب به آن نیاز دارد و می‌بیند، دانلود خواهد شد بدون اتلاف منابع ارزشمند سرور و زمان بارگیری محتوای خارج از صفحه که ممکن است هرگز دیده نشود.

شخصی‌سازی نتایج براساس جستجوهای قبلی کاربر

یکی از ویژگی‌های بارز سایت‌های پیشرفته، ردیابی تاریخچه جستجوی کاربران در گذشته و استفاده از آن در جستجوهای بعدی آن‌هاست. به این معنی که شما در سایتی، نوع خاصی از محصول را مشاهده، ذخیره و لایک کرده‌اید در مراجعات بعدی به همان سایت، انواع محصولاتی که مطابق سلیقه شما هستند به شما پیشنهاد داده می‌شود. این کار علاوه بر افزایش نرخ تبدیل و میزان فروش، حس خوبی را در کاربران ایجاد می‌کند تا در مراجعات بعدی هم سایت شما را برای خرید انتخاب کنند.

طراحی نامتقارن سایت

در این نوع از طراحی سایت معمولا عناصر مختلف به‌صورت آشفته و نامتقارن در کنار هم قرار می‌گیرند اما در عین آشفتگی از یک نظم بخصوص هم تبعیت می‌کنند و بر روی یک شبکه سازماندهی‌شده قرار گرفته‌اند. اکثر این عناصر به‌صورت شناور در حال حرکت هستند. در این نوع طراحی، تایپوگرافی‌های غیرمعمول و اشکال متنوع ارگانیک بسیار به چشم می‌خورد.

استفاده از چت‌بات‌ها

چت‌بات‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های سایت‌های مدرن هستند که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. با پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، انتظار می‌رود تا استفاده از چت‌بات‌ها در سال‌های آینده افزایش پیدا کند. استفاده از چت‌بات به‌جای نیروی انسانی هم در کاهش هزینه‌ها موثر است به‌خصوص در قسمت پشتیبانی و هم باعث ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و پاسخ‌گویی سریع به مشتریان می‌شود.

استفاده از واقعیت مجازی (Virtual Reality)

پیش‌بینی می‌شود استفاده از فناوری VR در وب‌سایت‌ها در سال‌های آینده افزایش پیدا کند. تصور کنید می‌خواهید مکانی را اجاره کنید و با کمک این تکنولوژی می‌توانید قبل از رزرو آن، به‌طور کامل همه‌جای آن را بگردید و یا قبل از خرید اینترنتی مبل، آن را در فضای اتاقتان امتحان کنید! واقعیت مجازی در واقع یک ابزار قدرتمند برای سایت‌تان خواهد بود تا شما بتوانید با ارائه محتوای مفید و کاربردی، مخاطبانتان را در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کنید.

ویدئوی هوشمند در صفحه اصلی

ویدئوها سال‌هاست که در وب‌سایت‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شوند و به‌عنوان موثرترین ابزار بازاریابی آنلاین شناخته‌شده‌اند. اما منظور از ویدئوی هوشمند، ویدئویی با معنا و هدف خاص است. ویدئویی که علاوه‌بر سرگرم کردن مخاطب، پیام شما را هم به او برساند. قرار دادن این ویدئوها در صفحه اصلی سایت، به شما کمک خواهد کرد تا برندتان را به شکل بهتر و کامل‌تری به مخاطبان‌تان معرفی کنید. پس حتما در طراحی سایت‌تان این مورد را در نظر بگیرید.

طراحی سایت مدرن، لازمه کسب‌وکارهای امروزی برای رسیدن به سودآوری

طراحی سایت‌ تاثیر زیادی در شناخته‌تر شدن برندها و افزایش فروش در کسب‌وکارها دارد؛ اما طراحی سایت مدرن این اثر را دوچندان می‌کند. سایت‌های مدرن در عین سادگی، بسیار جذاب هستند و نقش مهمی در جذب مخاطبان شما دارند. در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از تکنیک‌های طراحی سایت مدرن و ترندهای برتر طراحی سایت در سال 2023 بیشتر آشنا کنیم.

در طراحی سایت مدرن چه تکنیک‌هایی به‌کار می‌رود؟

افزایش سرعت سایت، تولید محتوای کاربردی، ریسپانسیو کردن سایت، استفاده از فونت اختصاصی و استفاده مناسب از فضای سفید از جمله تکنیک‌های طراحی سایت مدرن است.

مهم‌ترین ترندهای طراحی سایت مدرن در سال 2023 چیست؟

بارگذاری هوشمند محتوا، شخصی‌سازی نتایج براساس جستجوهای قبلی کاربر، استفاده از چت‌بات‌ها، استفاده از واقعیت مجازی و ویدئوی هوشمند در صفحه اول سایت از مهم‌ترین ترندهای سال 2023 به‌شمار می‌رود.

اهمیت طراحی سایت مدرن در توسعه کسب‌وکارها چیست؟

سایت‌های مدرن با داشتن ویژگی‌های کاربرپسندی مثل ایجاد تجربه خوب کاربری در مخاطب و تولید محتوای باکیفیت برای جذب مخاطب، توانسته‌اند به کسب‌وکارها در جذب هرچه بیشتر مخاطبان و بالا بردن نرخ فروش کمک کنند.